Gå til innhold

Sykling


Gjest ryggena

Anbefalte innlegg

Gjest ryggena

Jeg bør begynne å trene. Det eneste jeg liker er å sykle. Har skaffet meg en ergometersykkel. Er det bare musklene i bena som trenes da? Er en del plager med smerter i ryggen og burde tatt ryggøvelser men synes de er så kjedelig. Hjelper sykling på ryggmusklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Styrketrening må til

Du får lite muskler i ryggen av å sykle, så har du ryggplager bør du rett og slett ta deg sammen og gidde å gjøre noe som ikke er så kjempegøy.

Ikke alt i livet kan være like festlig, men vi må allikevel gjøre det. Å investere noen minutter i uka for å slippe plager bør du greie, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling gjør ikke mye for overkroppen i det hele tatt. Så svært mange som sykler trener overkropp i tillegg. Både mage og rydd er jo viktig å få med.

Jeg vet jo ikke hvilke ryggplager du har, men en slik coreball (stor ball til å sitte på) trener godt på støttemuskulatur i mage/rygg.

Den kan du jo sitte på foran TV'n også. (I tilleg bør du selvsagt gjøre noen øvelser på den også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...