UlrikkeE Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 14-åringen har ligget strak siden i går ettermiddag... Over 39 i feber, vondt i kroppen og hoste... Han sier at det ikke går noe spesielt på skolen hans. Vi har ikke fått noen spesielle beskjeder derfra, og jeg tror ikke mamma'n hans har det heller, da tror jeg hun ville sagt det (jeg er stemoren hans ) Vi har tre andre barn i huset. Jeg jobber i tillegg i barnehage, og mamma'n hans er lærer. Burde han testes for svineinfluensa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg ville ihvertfall gitt beskjed til skolen;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg ville ihvertfall gitt beskjed til skolen;) Ja, det tror jeg pappa'n gjorde i morges... Jeg har på ingen måte angst for svineinfluensa jeg altså, men OM vi andre skulle bli syke, så vil jeg jo helst slippe at vi smitter andre som helst ikke bør få den... Jeg vil helst ikke ha "skylden" for at unger får det på jobb heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 ''Burde han testes for svineinfluensa? '' Tror ikke de tester for svineinfluensa lenger, det var mer noe som ble gjort da man lurte på hvorvidt dette hadde utbredt seg i Norge. Tror legen gir diagnose over telefonen, etter å ha fått forklart symptomene, og gir evt. legemelding og/eller resept uten videre undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ja, det tror jeg pappa'n gjorde i morges... Jeg har på ingen måte angst for svineinfluensa jeg altså, men OM vi andre skulle bli syke, så vil jeg jo helst slippe at vi smitter andre som helst ikke bør få den... Jeg vil helst ikke ha "skylden" for at unger får det på jobb heller... Jeg skjønte du ikke var redd;) Tror jeg ville ringt legekontoret å høre. Er, som du sier, kjekt å vite både for dere og andre;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Min eldste ble dårlig på søndag, kastet opp og hadde høy feber på mandag, vondt i hodet, vondt i kroppen, dårlig almenntilstand, hun ble bedre fra tirsdag av og feberen går sakte ned, og hun føler seg noe bedre. Har ikke gjort noe annet enn å pleie og at hun tar det med ro. Om det er svineinfluensa eller vanlig influensa vet vi ikke... symptomene er så like... Bryr meg ikke om å teste henne, hun er som sagt på bedringens vei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det må nok mer spesielle grunner til for at et ellers friskt barn skal testes med de testene som sendes inn til sentrale laboratorier. Det er på grunn av kapasitet. Tror ikke det holder at du jobber i barnehage for eksempel. Men du bør så klart kontakte lege og holde deg hjemme fra jobb med en gang du selv merker evnt. symptomer. Noen legesentre har influensa hurtigtest som tas på stedet og man får svar med en gang. Vi har det, og da er vi litt mer liberale med hvem vi tester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.