Gå til innhold

Når skal man testes for svineinfluensa?


UlrikkeE

Anbefalte innlegg

14-åringen har ligget strak siden i går ettermiddag... Over 39 i feber, vondt i kroppen og hoste...

Han sier at det ikke går noe spesielt på skolen hans. Vi har ikke fått noen spesielle beskjeder derfra, og jeg tror ikke mamma'n hans har det heller, da tror jeg hun ville sagt det (jeg er stemoren hans ;) )

Vi har tre andre barn i huset. Jeg jobber i tillegg i barnehage, og mamma'n hans er lærer.

Burde han testes for svineinfluensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ihvertfall gitt beskjed til skolen;)

Ja, det tror jeg pappa'n gjorde i morges...

Jeg har på ingen måte angst for svineinfluensa jeg altså, men OM vi andre skulle bli syke, så vil jeg jo helst slippe at vi smitter andre som helst ikke bør få den...

Jeg vil helst ikke ha "skylden" for at unger får det på jobb heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Burde han testes for svineinfluensa?

''

Tror ikke de tester for svineinfluensa lenger, det var mer noe som ble gjort da man lurte på hvorvidt dette hadde utbredt seg i Norge.

Tror legen gir diagnose over telefonen, etter å ha fått forklart symptomene, og gir evt. legemelding og/eller resept uten videre undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, det tror jeg pappa'n gjorde i morges...

Jeg har på ingen måte angst for svineinfluensa jeg altså, men OM vi andre skulle bli syke, så vil jeg jo helst slippe at vi smitter andre som helst ikke bør få den...

Jeg vil helst ikke ha "skylden" for at unger får det på jobb heller... ;)

Jeg skjønte du ikke var redd;)

Tror jeg ville ringt legekontoret å høre. Er, som du sier, kjekt å vite både for dere og andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Min eldste ble dårlig på søndag, kastet opp og hadde høy feber på mandag, vondt i hodet, vondt i kroppen, dårlig almenntilstand, hun ble bedre fra tirsdag av og feberen går sakte ned, og hun føler seg noe bedre.

Har ikke gjort noe annet enn å pleie og at hun tar det med ro.

Om det er svineinfluensa eller vanlig influensa vet vi ikke... symptomene er så like... Bryr meg ikke om å teste henne, hun er som sagt på bedringens vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må nok mer spesielle grunner til for at et ellers friskt barn skal testes med de testene som sendes inn til sentrale laboratorier. Det er på grunn av kapasitet. Tror ikke det holder at du jobber i barnehage for eksempel.

Men du bør så klart kontakte lege og holde deg hjemme fra jobb med en gang du selv merker evnt. symptomer.

Noen legesentre har influensa hurtigtest som tas på stedet og man får svar med en gang. Vi har det, og da er vi litt mer liberale med hvem vi tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...