Gå til innhold

Moland psykisk syk(?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

"I tillegg synes jeg svært lite om synsing, meninger og konkluderinger rundt ting generelt sett, når man ikke har filla grunnlag for å kunne uttale seg hverken i den ene eller andre retningen. Da synes jeg godt man kan holde kjeft.

Det er bare min mening."

Hvis man bare skal få lov til å synse eller ha mening om noe man har svært god greie på så tror jeg verden ville blitt kjedelig, og DOL ville blitt veeeeldig kjedelig. Jeg skrev jo at jeg ikke hadde god greie på sånt NETTOPP for å ikke støte noen, og skape en stor diskusjon, men jeg skjønner nå at jeg burde latt være..

"Hvis man bare skal få lov til å synse eller ha mening om noe man har svært god greie på så tror jeg verden ville blitt kjedelig, og DOL ville blitt veeeeldig kjedelig."

Jeg har da ikke skrevet at man må ha svært god greie på noe for å kunne synse eller ha en mening. Men man bør kanskje være forsiktig med å konkludere når man understreker at man er inkompetent på området og aldri har hatt noen som helst erfaring rundt det man uttaler seg om. Særlig når det omhandler andre menneskers liv og skjebne.

Tror dette er en god leveregel generelt sett, jeg, og at verden faktisk ville blitt bedre av det.

Liker du f.eks. tanken på at andre har negative oppfatninger om deg og ditt, uten at de noen gang har møtt deg?

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

17

• Mandolaika

16

• morsan

9

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ok, jeg har min mening og du har din mening.

Og godt er det, vi lever i et land hvor sånt er greit. :-)

Skrevet

Men hvor er det jeg KONKLUDERER?

ja denne skulle ikke her

Skrevet

"Hvis man bare skal få lov til å synse eller ha mening om noe man har svært god greie på så tror jeg verden ville blitt kjedelig, og DOL ville blitt veeeeldig kjedelig."

Jeg har da ikke skrevet at man må ha svært god greie på noe for å kunne synse eller ha en mening. Men man bør kanskje være forsiktig med å konkludere når man understreker at man er inkompetent på området og aldri har hatt noen som helst erfaring rundt det man uttaler seg om. Særlig når det omhandler andre menneskers liv og skjebne.

Tror dette er en god leveregel generelt sett, jeg, og at verden faktisk ville blitt bedre av det.

Liker du f.eks. tanken på at andre har negative oppfatninger om deg og ditt, uten at de noen gang har møtt deg?

Men hvor er det jeg KONKLUDERER??

Jeg skriver "men etter min inkompitente vurdering synes jeg dette virker som skuespill.."

Oppfatter du dette som en konklusjon? Konkluderer jeg her at han driver med skuespill?

Skrevet

Men hvor er det jeg KONKLUDERER??

Jeg skriver "men etter min inkompitente vurdering synes jeg dette virker som skuespill.."

Oppfatter du dette som en konklusjon? Konkluderer jeg her at han driver med skuespill?

Neida, ikke direkte konklusjon, men du synes det virker mer som han driver med skuespill, enn at hans oppførsel er reell.

Jeg lurer på hva som gjør at du kan hevde dette?

Slapp nå av, tåler du ikke at andre er litt uenige med deg da?

Skrevet

Det er rart at du her hjemme, og flere med deg tror dette er skuespill - når norsk presse i Kongo uttaler at slik går det ikke ann å spille. Han gråter og ler om hverandre. Ikke lett og gråte med tårer på kommando.

Jeg så live fra retten i går og det var til å få vondt i magen av. De har valgt og ikke sende live i dag på grunn av Molands helsetilstand.

Jeg håper inderlig de får gutta hjem - snart!!

Skrevet

Hun konkluderer med at hun synes det virker som skuespill selv om hun understreker at hun har null peiling...

Det blir jo bare for dumt. Man bør kunne begrunne litte grann det man lirer av seg da.

At jeg skulle være noe mindre koselig å ha på fest fordi jeg mener dette, er jo bare totalt usaklig. Jeg liker ikke å snakke eller mene noe om andre i negative vendinger, hvis jeg ikke har noe grunnlag for det.

Jeg reagerer på slik synsing fordi jeg flere ganger har opplevd at det kan være direkte skummelt, farlig og ondsinnet å holde på slik. Man vet ikke hva slik informasjon om andre kan gjøre, rett og slett.

Jeg burde jo selvfølgelig bare latt være å svare her, når jeg ikke liker slikt, men må være lov å si fra om det for meg også.

Mener du at du ikke åpner munnen utenom de tilfellene du har 100% kontroll på det du sier, og har undersøkt alle sider ved saken på forhånd før du uttaler deg?

Hvordan foregår en normal lusnj-samtale på jobben - eller en samtale på butikken med bekjente eller samtale med venner da?

Skrevet

Virkelig??? I så fall er han en bedre skuespiller enn flertallet av de som jobber som det:) Jeg må si jeg synes mannen virker veldig, veldig dårlig.

Skrevet

Virkelig??? I så fall er han en bedre skuespiller enn flertallet av de som jobber som det:) Jeg må si jeg synes mannen virker veldig, veldig dårlig.

Som sagt jeg har ikke noe greie på det :) Men mest sannsynlig er det nok ikke noe skuespill nei, og det virker som det er malariapillene som har utløst dette..

Skrevet

Neida, ikke direkte konklusjon, men du synes det virker mer som han driver med skuespill, enn at hans oppførsel er reell.

Jeg lurer på hva som gjør at du kan hevde dette?

Slapp nå av, tåler du ikke at andre er litt uenige med deg da?

Jo men du skriver jo gang på gang at jeg konkluderer, noe jeg ikke gjør. Jeg synes tvert imot innlegget mitt er veldig diffus og jeg har vært helt åpen for andre meninger. Og jeg tror forøvrig ikke det er skuespill lenger etter nyere informasjon som har kommet frem idag (ref bivirkning av malariapiller).

Skrevet

Mener du at du ikke åpner munnen utenom de tilfellene du har 100% kontroll på det du sier, og har undersøkt alle sider ved saken på forhånd før du uttaler deg?

Hvordan foregår en normal lusnj-samtale på jobben - eller en samtale på butikken med bekjente eller samtale med venner da?

"Mener du at du ikke åpner munnen utenom de tilfellene du har 100% kontroll på det du sier, og har undersøkt alle sider ved saken på forhånd før du uttaler deg?"

Nei, det mener jeg slettes ikke og det har jeg heller ikke skrevet noe sted.

Skrevet

Jo men du skriver jo gang på gang at jeg konkluderer, noe jeg ikke gjør. Jeg synes tvert imot innlegget mitt er veldig diffus og jeg har vært helt åpen for andre meninger. Og jeg tror forøvrig ikke det er skuespill lenger etter nyere informasjon som har kommet frem idag (ref bivirkning av malariapiller).

Ok. Er ikke ute etter å omvende deg. :-)

Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. Men det var sikkert ikke så sterkt ment fra din side som jeg oppfattet det. :-)

Enkelte ganger tenker jeg at "dette setter jeg bare på kontoen for min uvitenhet/mangel på erfaring med, og velger å ikke uttale meg noe om" eller "jeg har ikke vært i dennes sko og kan ikke ane hva..... osv."

Skrevet

ok, jeg har min mening og du har din mening.

Jeg synes både du og alle andre skal fortsette å synse jeg, MP. :)

Skrevet

Ok. Er ikke ute etter å omvende deg. :-)

Jeg synes bare det virket så dumt å anta at han drev med skuespill, når du ikke har noen som helst kjennskap til psykiske lidelser, hvordan slike personer kan opptre o.l. Men det var sikkert ikke så sterkt ment fra din side som jeg oppfattet det. :-)

Enkelte ganger tenker jeg at "dette setter jeg bare på kontoen for min uvitenhet/mangel på erfaring med, og velger å ikke uttale meg noe om" eller "jeg har ikke vært i dennes sko og kan ikke ane hva..... osv."

Men det er deg :) Mens jeg liker å lufte tankene mine selv om jeg ikke har så mye peiling (og derfor følte jeg også det var viktig å si ifra om at jeg ikke hadde særlig kunnskap om dette). Og som sagt har jeg vært helt åpen for andre meninger her.

Men nå gir vi oss;)

Skrevet

Jeg synes både du og alle andre skal fortsette å synse jeg, MP. :)

:-) :-)

Skrevet

Jeg synes det er respektløst å sitte her og spekulere i en manns helsetilstand. Spesielt når ingen av oss har noen forutsetninger overhodet for å vite noenting om det.

Skrevet

Jeg synes ikke det ser ut som skuespill, men jeg er ingen ekspert.

Han var jo i tårer på tv et par dager før dette, så det har vel bygd seg opp. Og nå er han på sykehus, hørte jeg på radioenn i stad.

Skrevet

Jeg synes ikke det ser ut som skuespill, men jeg er ingen ekspert.

Han var jo i tårer på tv et par dager før dette, så det har vel bygd seg opp. Og nå er han på sykehus, hørte jeg på radioenn i stad.

Nei det er nok ikke skuespill likevel.

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at man både understreker sin totale uvitenhet/erfaring samtidig som man konkluderer med at man synes det virker som skuespill. Det er to litt motstridende ting, man må jo ha et holdepunkt eller en grunn for å mene/synse det ene opp mot eller framfor det andre.

Hva er grunnen til at det virker som skuespill da?

Jeg synes sånt er skummelt og en fjær blir fort til 10 høns på denne måten.

Det er mange som aldri har vært i nærheten av en psykisk lidelse/påkjenning og som synser, tror og mener både det ene og andre rundt det. Jeg blir kvalm av sånt bare.

''Jeg synes sånt er skummelt og en fjær blir fort til 10 høns på denne måten.''

I en sak som dekkes såpass mye i media skal det godt gjøres at en fjær blir til ti høns - det er vel noe som heller kan skje der det er lite offentlig informasjon om saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...