Gjest athos Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 til en sosionom som er påståelig, gir seg ikke før hun får rett, favoriserende og som i liten grad klarer å se andre menneskers synspunkter? 0 Siter
Gjest athos Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Hun er ikke akkurat min behandler, men en person jeg må forholde meg til.Er med i et nav-tiltak. Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det.Men jeg gikk i fellen og kom med mine egne synspunkter en gang vi drøftet et tema om økonomi i forbindelse med reise til og fra jobb.Jeg er selv utdannet innen økonomi, og mener at jeg har noe peiling på faget, men det måtte jeg bare forstå at hun visste bedre.Etter der så har jeg ikke hatt en eneste diskusjon med henne, hun må ha en slags ide om at hun aldri skal gi seg uansett. Hun er en slags "flink pike" og skal være god på alle områder.Ingen tør/gidder å si imot henne, så hun får bare snakke. Jeg lurer bare på en ting, er det bare denne damen ,eller er sosionomer generellt multi-utdannete, at de vet noe om alt? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Hun er ikke akkurat min behandler, men en person jeg må forholde meg til.Er med i et nav-tiltak. Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det.Men jeg gikk i fellen og kom med mine egne synspunkter en gang vi drøftet et tema om økonomi i forbindelse med reise til og fra jobb.Jeg er selv utdannet innen økonomi, og mener at jeg har noe peiling på faget, men det måtte jeg bare forstå at hun visste bedre.Etter der så har jeg ikke hatt en eneste diskusjon med henne, hun må ha en slags ide om at hun aldri skal gi seg uansett. Hun er en slags "flink pike" og skal være god på alle områder.Ingen tør/gidder å si imot henne, så hun får bare snakke. Jeg lurer bare på en ting, er det bare denne damen ,eller er sosionomer generellt multi-utdannete, at de vet noe om alt? "Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det" Man bytter. Velg dine kamper med omhu. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Ta det opp med vedkommende. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Ta det opp med vedkommende. Jeg vet ikke om det er så lurt.Begge de som jobber på dette nav-tiltaket er svært gode overtalere, så det kan slå begge veier: Enten at de tar det til etteretning,og hører på hva jeg har å si, eller at jeg kan bli latterliggjordt og blir redusert til ingenting. Jeg er tilbøyelig til å tro det siste dessverre. 0 Siter
Gjest sosionom, og bare et menneske Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Hun er ikke akkurat min behandler, men en person jeg må forholde meg til.Er med i et nav-tiltak. Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det.Men jeg gikk i fellen og kom med mine egne synspunkter en gang vi drøftet et tema om økonomi i forbindelse med reise til og fra jobb.Jeg er selv utdannet innen økonomi, og mener at jeg har noe peiling på faget, men det måtte jeg bare forstå at hun visste bedre.Etter der så har jeg ikke hatt en eneste diskusjon med henne, hun må ha en slags ide om at hun aldri skal gi seg uansett. Hun er en slags "flink pike" og skal være god på alle områder.Ingen tør/gidder å si imot henne, så hun får bare snakke. Jeg lurer bare på en ting, er det bare denne damen ,eller er sosionomer generellt multi-utdannete, at de vet noe om alt? Sosionomer skal vel vite litt om alt. Generalister. De som jobber i NAV er det ekstreme forventninger til i forhold til at de skal kunne det meste innenfor NAV-systemet uansett hva det gjelder, noe som er omtrent umulig. Noen tror de kan ting de ikke kan, er ikke ydmyke nok for det enorme fagfeltet, dessverre. Sosionomer skal selvsagt oppføre seg på en bra måte mot folk. De er der for å hjelpe og for å få fram det beste i deg slik at du skal nå dine mål. Men det er klart at sosionomer er individer med sine dårlige og gode sider. Noen ganger handler det om kjemi. Jeg syns du skal ta opp dine betenkeligheter med denne sosionomen, men på en ikke-anklagende måte om mulig. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Sosionomer skal vel vite litt om alt. Generalister. De som jobber i NAV er det ekstreme forventninger til i forhold til at de skal kunne det meste innenfor NAV-systemet uansett hva det gjelder, noe som er omtrent umulig. Noen tror de kan ting de ikke kan, er ikke ydmyke nok for det enorme fagfeltet, dessverre. Sosionomer skal selvsagt oppføre seg på en bra måte mot folk. De er der for å hjelpe og for å få fram det beste i deg slik at du skal nå dine mål. Men det er klart at sosionomer er individer med sine dårlige og gode sider. Noen ganger handler det om kjemi. Jeg syns du skal ta opp dine betenkeligheter med denne sosionomen, men på en ikke-anklagende måte om mulig. Hun kan synes å ha en god del makt, denne damen som jeg snakker om. Det virker som om hun prøver å sette seg i respekt ved å være streng. Det går an å prøve å snakke med henne og se hva resultatet blir. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 "Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det" Man bytter. Velg dine kamper med omhu. Ja , det er sikkert.Psykologen min sa at denne damen hadde samme påvirkning på meg som faren min har hatt i alle år.Han mente det var derfor at jeg opplever henne som så truende.Det hadde skjedd en slags overføring fra det jeg har opplevd fra faren min og det som jeg opplever med denne sosionomen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.