Gjest Shira :o) Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Mine på 6,5 og 10 tar fluortabletter også, men så begynte jeg å tenke på om han eldste kanskje burde slutte, men da fortsetter vi. Jeg bruker fluorskyllevann. Lillesøsteren min er nå 14, tannlegen sa senest her om dagen at det var viktig at hun brukte fluor enten som tablett eller skyll. Så det anbeales tydligvis å ta hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1256414742' post='4237248] Lillesøsteren min er nå 14, tannlegen sa senest her om dagen at det var viktig at hun brukte fluor enten som tablett eller skyll. Så det anbeales tydligvis å ta hele tiden. Ok, takk, vi fortsetter her også da. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere) Grunnen til at han anbefaler den laveste dosen, er at for mye fluor kan føre til skader på skjelettet. Mange steder er det naturlig fluor i grunnvannet, og så lenge man ikke vet om det er der man bor, skal man være forsiktig med hvor stor dose man tar. Jeg har elendige tenner, og tannlegen min har anbefalt meg å bruke fluorskyllevann. Jeg er sårlig til å huske det. Kanskje jeg heller skulle ta fluortabletter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har elendige tenner, og tannlegen min har anbefalt meg å bruke fluorskyllevann. Jeg er sårlig til å huske det. Kanskje jeg heller skulle ta fluortabletter? Fluortabletter er i hvert fall veldig enkelt og greit å bruke. Så jeg trives med det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på tide å revurdere mitt fluorsyn Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere) Grunnen til at han anbefaler den laveste dosen, er at for mye fluor kan føre til skader på skjelettet. Mange steder er det naturlig fluor i grunnvannet, og så lenge man ikke vet om det er der man bor, skal man være forsiktig med hvor stor dose man tar. ''Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere)'' Dette fikk meg jammen til å stoppe opp og tenke litt..... Du er en voksen dame antar jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 ''Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere)'' Dette fikk meg jammen til å stoppe opp og tenke litt..... Du er en voksen dame antar jeg? Ja, jeg er absolutt en voksen dame Tennene mine trenger hjelp selv om jeg har passert 40. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frillen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 http://www.p4.no/story.aspx?id=272854 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 De bør vel ta fluortabletter til de er store nok til å ta fluorskylling uten å svelge den. Fluorskylling er vel egentlig bedre, for da får man ikke fluoren ned i magen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 3 år er annbefalt. (står det på min boks) Vi begynte da minste var ca 2,5 år. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 3 år er annbefalt. (står det på min boks) Vi begynte da minste var ca 2,5 år. :0) Beklager, jeg leste innlegget litt for kjapt ja..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 3 år er annbefalt. (står det på min boks) Vi begynte da minste var ca 2,5 år. :0) Jeg tenkte på øvre alder. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Snuppa på 10 tar det. Og jeg rapper stort sett en hver dag... Kanskje jeg snart er stor nok til å slutte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Snuppa på 10 tar det. Og jeg rapper stort sett en hver dag... Kanskje jeg snart er stor nok til å slutte? Rapper av unga innimellom jeg også, tar 2 i slengen jeg da. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.