Gå til innhold

Spørsmål vedr. fluor-tabletter til mellomstore


Mandolaika

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Mine på 6,5 og 10 tar fluortabletter også, men så begynte jeg å tenke på om han eldste kanskje burde slutte, men da fortsetter vi.

Jeg bruker fluorskyllevann.

Lillesøsteren min er nå 14, tannlegen sa senest her om dagen at det var viktig at hun brukte fluor enten som tablett eller skyll. Så det anbeales tydligvis å ta hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256414742' post='4237248]

Lillesøsteren min er nå 14, tannlegen sa senest her om dagen at det var viktig at hun brukte fluor enten som tablett eller skyll. Så det anbeales tydligvis å ta hele tiden.

Ok, takk, vi fortsetter her også da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere)

Grunnen til at han anbefaler den laveste dosen, er at for mye fluor kan føre til skader på skjelettet. Mange steder er det naturlig fluor i grunnvannet, og så lenge man ikke vet om det er der man bor, skal man være forsiktig med hvor stor dose man tar.

Jeg har elendige tenner, og tannlegen min har anbefalt meg å bruke fluorskyllevann. Jeg er sårlig til å huske det.

Kanskje jeg heller skulle ta fluortabletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har elendige tenner, og tannlegen min har anbefalt meg å bruke fluorskyllevann. Jeg er sårlig til å huske det.

Kanskje jeg heller skulle ta fluortabletter?

Fluortabletter er i hvert fall veldig enkelt og greit å bruke. Så jeg trives med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på tide å revurdere mitt fluorsyn

Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere)

Grunnen til at han anbefaler den laveste dosen, er at for mye fluor kan føre til skader på skjelettet. Mange steder er det naturlig fluor i grunnvannet, og så lenge man ikke vet om det er der man bor, skal man være forsiktig med hvor stor dose man tar.

''Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere)''

Dette fikk meg jammen til å stoppe opp og tenke litt..... Du er en voksen dame antar jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Ja. jeg har tatt fluortabletter de siste ti årene. Og etter at jeg begynte med det, har jeg ikke hatt et eneste hull. (Jeg hadde en del hull tidligere)''

Dette fikk meg jammen til å stoppe opp og tenke litt..... Du er en voksen dame antar jeg?

Ja, jeg er absolutt en voksen dame :) Tennene mine trenger hjelp selv om jeg har passert 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bør vel ta fluortabletter til de er store nok til å ta fluorskylling uten å svelge den. Fluorskylling er vel egentlig bedre, for da får man ikke fluoren ned i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa på 10 tar det. Og jeg rapper stort sett en hver dag... Kanskje jeg snart er stor nok til å slutte?

Rapper av unga innimellom jeg også, tar 2 i slengen jeg da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...