Gå til innhold

Hva nå liksom?


Gjest Sliuten kriger

Anbefalte innlegg

Gjest Sliuten kriger

Kanskje var det hjertestans på en kollega på jobb, og et dødsfall dagen etter som utløste det... Jeg var for to uker siden psykotisk og skikkelig paranoid. Lå under en fjellhylle oppe i skogen, fordi det var farlige stråler fra bebyggelsen og mennesker. Alle lyder båret seg inn i hodet mitt, alle lukter skyllte over meg som en tsunamibølge og jeg fikk brekninger og kastet opp. Vann var forgiftet, mat farlig å spise... Uff. I fire-fem døgn var jeg i konstant bevegelse, og ble til slutt utmattet.

I morgen blir jeg mest sannsynlig utskrevet. Men jeg innrømmer nå at jeg er pillemisbruker, anorektisk, drikker meg full hver kveld.

Har slitt psykisk hele livet, men gode stabile år innimellom. Skal jeg møte opp på jobb tirsdag og fortsette i samme tempoet? Føler jeg ikke takler stress lenger, og det er en nedtur. Jeg blir aggresiv og kan kjefte på folk om det blir for mye på en gang. Etterpå angrer jeg. Jeg vil ikke være slik.

Kanskje er det et problem at jeg er perfeksjonist på en måte. Vil ikke være en taper. Så jeg møter opp på jobb nesten uansett form og farge, og gir 110 prosent av meg selv. Etterpå roer jeg meg med rusmidler. (Ikke narkotika). De daglige pliktene utsetteer jeg så langt det går hver eneste kveld. Hender jeg ikke får luftet hunden før 2 om natten, mens jeg skal på jobb i morgen.

Trenger råd om hva jeg skal gjøre.... Jobbe - ikke jobbe? Skrike ut til behandleren at jeg er i ferd å dø av sult? Har akkurat bikket BMI-grensen for undervekt :-/ Mistet ca. 20 kg siden våren.

Jeg greide stort sett å la være å drikke med større mengder sobril, men nå får jeg ikke det mer, og da er jeg tilbake til spritflaskene igjen.

Vet løsningen er veldig enkel: Spis, sov, ikke drikk deg full og gå på jobb. Men likevel forferdelig vanskelig.

Har fått disse diagnosene gjennom livet: Dissosiasjon, følesesmessig ustabil perosnlighetsforstyrrelse, Posttraumatisk stresslidelse, bipolar II (Uenighet mellom behandlere på sistnevnte) + atypisk anorexia. Å nå - paranoid psykose. Som er forsvunnet ved hjelp av mye zyprexa.

Har en psykolog jeg går til fast, + at jeg har begynt Remeron, og knakser B-vitaminer til den store gullmedlajen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...