Gå til innhold

Agurkproblem!


Gjest Agurknytt?

Anbefalte innlegg

Gjest Agurknytt?

Altså, agurken min "dør" så utrolig fort i kjøleskapet, og jeg lurer veldig på hva jeg gjør feil...

Når den åpnes, altså når jeg tar av plasten den er pakket i, lar jeg mesteparten av plasten være på og tar på gladpac der jeg har skåret.

Agurken ligger i svaldelen i kjøleskapet, sammen med annen frukt og grønt. Den har ulike "naboer" på hylla, av og til andre grønnsaker, av og til frukt. Ser ikke at det utgjør noen forskjell, men jeg kan jo bare være lite observant.

Alternativt: Er agurken dårligere nå enn før? Kan liksom ikke huske at dette har vært et problem tidligere i livet, liksom, men nå har jeg kasta så mange agurker etter bare 3-4 dager at jeg blir irritert.

Hva gjør dere andre med agurker? (Kremt, i forhold til oppbevaring, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar ofte bare plasten litt opp igjen. Pakker ikke inn i gladpack. Kutter så av en liten bit som har blitt tørr før jeg skjærer i den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agurknytt?

Jeg drar ofte bare plasten litt opp igjen. Pakker ikke inn i gladpack. Kutter så av en liten bit som har blitt tørr før jeg skjærer i den igjen.

OK - det skal prøves.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agurknytt?

Agurken er vel ikke så glad i å ha det alt for kaldt.. Ellers så holder agurken seg fint romtemperert også.

Nei, den liker ikke kaldt, derfor "bor" den i svaldelen, ikke i selve kjøleskapet.

På benken blir den da bare tørr og innskrumpa fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Nei, den liker ikke kaldt, derfor "bor" den i svaldelen, ikke i selve kjøleskapet.

På benken blir den da bare tørr og innskrumpa fort?

Min mor har alltid agurken på benken. Den ytre delen må jo skjeres av, men ellers så tror jeg det funker veldig bra. Har ikke satt meg så inn i hvor lenge den holder.

Jeg selv har aguken i kjøleskapet, derav at jeg liker agurken kald på brødskiva. Spiser den opp på ett par dagar, så aner ikke hvor lenge den holder seg i kjøleskapet heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må droppe gladpacken. Du får da litt svinn som må skjeres av hver gang, men hele resten av agurken holder da til du har spist den opp - nesten garantert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Den ligger fremme i romtemperatur i butikken, så jeg regner med at det er det den liker best. Har den aldri i kjøleskapet/svaldel. Drar plasten over igjen før den legges vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg liker kald agurk og har den derfor i svaldelen. Der overlever den fint sammen med paprika, halve tomater og et assortert utvalg frukt.

Tror det kan bli litt for tett for den i glapacken? Jeg bruker bare la den bli tørr ytterst og så kaste den ytterste skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...