Gå til innhold

Lage havregrøt type "baked Apple"


Gjest Gjerrig Narken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjerrig Narken

Jeg elsker Quaker Havregrøt med "baked apple", men prisen er horribel! En stor pose havregrøt derimot er langt billigere.

Er det noen her som har tips på hvordan man kan tilberette havregrøten for å få noenlunde lik smake som den fra Quaker?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok sukker som er hemmeligheten (også) her... ;)

Og bittesmå eplebiter i tillegg selvfølgelig...

Tipper det kanskje blir enda mer eple-smak av tørkete epler -i småbiter + sukker og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det kanskje blir enda mer eple-smak av tørkete epler -i småbiter + sukker og kanel.

Tror jeg du har helt rett i! Jeg har hakket grønn eple og kokt sammen med Bjørns havregryn selv, og det blir egentlig mest surt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan den grøten smaker, men prøv å blande i litt eplemos og kanel i vanlig havregrøt, kanskje det blir noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spiser jeg hver dag til frokost, blir aldri lei :) Jeg vet ikke hvordan du kan få den samme smaken ved å lage den selv...

Er den så dyr? Jeg vet ikke prisen engang jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan den smaker, men hjemmelaget havregrøt kokt på halvparten vann og halvparten melk og smaksatt med eplemos og kanel smaker i hvertfall himmelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg aner ikke hvordan den smaker, men hjemmelaget havregrøt kokt på halvparten vann og halvparten melk og smaksatt med eplemos og kanel smaker i hvertfall himmelsk :)

Havregrøt og himmelsk i samme setning? Tror aldri jeg kommer til å si at havregrøt smaker himmelsk. :)

Omtrent så jeg brekker meg etter to-tre skjeer.

Men smaken er som baken :)

Skulle ønske jeg likte det - sunn og enkel frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt og himmelsk i samme setning? Tror aldri jeg kommer til å si at havregrøt smaker himmelsk. :)

Omtrent så jeg brekker meg etter to-tre skjeer.

Men smaken er som baken :)

Skulle ønske jeg likte det - sunn og enkel frokost.

He, he - ja, smaken er som baken. Jeg synes havregrøt er kjempegodt, både med eplemos og kanel, kanel og sukker eller med bringebærsyltetøy blandet i (ser ikke lekker ut da...). Rosiner og raspet eple og kanel er også godt.

I bunn og grunn synes jeg havregrøt rett og slett er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjerrig Narken

Jeg aner ikke hvordan den smaker, men hjemmelaget havregrøt kokt på halvparten vann og halvparten melk og smaksatt med eplemos og kanel smaker i hvertfall himmelsk :)

Nå er produktene i hus. Har du en liten oppskrift å dele på også(f.eks hvor mye eplemos man skal ha i)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er produktene i hus. Har du en liten oppskrift å dele på også(f.eks hvor mye eplemos man skal ha i)?

Hmmmm, jeg slumper bare når jeg lager havregrøt, så det blir vanskelig.

Til en porsjon grøt vil det nok passe med 1-2 spiseskjeer eplemos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...