fyrlykt Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Min datter på 12 har sin 3. mens, de kommer oftere enn hver 4. uke, hun blør rikelig og har sterke smerter i 2-.3 dager. Er det virkelig normalt at det begynner så hardt, trodde de første gangene bare var småblødninger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg hadde det også sånn, bortsett fra smertene. Jeg var bare 11 1/2 da det startet, har holdt på i snart 40 år :-( Tror ikke det er så uvanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg hadde det også sånn de første gangene, minus smerter. Men altså veldig rikelige blødninger, og veldig uregelmessig det første året ca. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Menssmerter er veldig vanlig blant unge jenter, og dette blir gjerne bedre når de blir noe eldre. Ettersom dette bare er hennes 3 mens er det kanskje tidlig å konkludere med at noe er feil eller riktig med tanke på blødningsmengde og hyppighet. Det mest vanlige er nok sparsomme blødninger, men noen får som din datter hyppige og mer rikelige blødninger. Selv husker jeg de første menstruasjonene som smertefulle. Nå i voksen alder vet jeg knapt hva menssmerter er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen trøst herfra desverre... Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg hadde det sånn i mange år (fikk mens som 15-åring), og som 16-åring begynte jeg på p-piller for å redusere blødningene og forhåpentligvis minimere smertene. Dette hjalp bare moderat, og jeg hadde to smertefulle dager med gråt og smertestillende helt til jeg var godt voksen. Selv etter fødsel har jeg smerter - om ikke som dengang, men fremdeles kan dag to være ille selv om jeg nå nærmer meg 40.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det finnes hjelp å få. Jeg fikk noen tabletter. (Naprosyn?) Disse får du visstnok uten resept nå. ANBEFALES!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det finnes hjelp å få. Jeg fikk noen tabletter. (Naprosyn?) Disse får du visstnok uten resept nå. ANBEFALES!!!! Ibux, som man får uten resept, innehoder ibuprofen, som ligner stoffet i Naprosyn, og kan være til god hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ganske vanlig Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg og mine to døtre har alle hatt veldige menssmerter. Det gikk med en god del ibux og paracet i kombinasjon. P-piller var løsningen for alle oss, fikk et "nytt liv" etterpå. Selv ble jeg litt bedre etter å ha født barn, men nå er det akkurat like vondt. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne hatt eggløsning kun tre ganger, en gang for hvert barn. Hva er vitsen med å plage oss slik i mange år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten resept Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ibux, som man får uten resept, innehoder ibuprofen, som ligner stoffet i Naprosyn, og kan være til god hjelp. Naproxen kan en også kjøpe uten resept. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glad for nsaids Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg hadde sterke smerter fra og med første mens. Etter flere år med smerter og oppkast to-tre dager i måneden, ble løsningen Napren E 500mg (evt. ibux 600 mg), tatt ved første symptom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ibux, som man får uten resept, innehoder ibuprofen, som ligner stoffet i Naprosyn, og kan være til god hjelp. Ibux hjalp ikke meg i det hele tatt. Testet det meste av reseptfrie smertestillende tabletter husker jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ibux hjalp ikke meg i det hele tatt. Testet det meste av reseptfrie smertestillende tabletter husker jeg.... Ibux hjalp meg godt, så sant jeg husket å ta dem ved første tegn til smerte. Var smertene først godt i gang, hjalp de lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Ibux hjalp meg godt, så sant jeg husket å ta dem ved første tegn til smerte. Var smertene først godt i gang, hjalp de lite. Det er sikkert en del forskjeller her som på det meste annet. Jeg kunne bli skikkelig dårlig. Den ene gangen måtte mamma kjøre meg på sykehuset hvor jeg fikk morfin direkte i blodet. Hadde så vondt at jeg ikke husker at jeg kom inn på sykehuset. Ble da så dopet at jeg ikke husker at jeg gikk ut heller.... Uansett så er jo begge deler enkle å få tak i og å prøve:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.