Gå til innhold

12 år - mensplager


fyrlykt

Anbefalte innlegg

Min datter på 12 har sin 3. mens, de kommer oftere enn hver 4. uke, hun blør rikelig og har sterke smerter i 2-.3 dager.

Er det virkelig normalt at det begynner så hardt, trodde de første gangene bare var småblødninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det også sånn, bortsett fra smertene. Jeg var bare 11 1/2 da det startet, har holdt på i snart 40 år :-(

Tror ikke det er så uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Menssmerter er veldig vanlig blant unge jenter, og dette blir gjerne bedre når de blir noe eldre. Ettersom dette bare er hennes 3 mens er det kanskje tidlig å konkludere med at noe er feil eller riktig med tanke på blødningsmengde og hyppighet. Det mest vanlige er nok sparsomme blødninger, men noen får som din datter hyppige og mer rikelige blødninger. Selv husker jeg de første menstruasjonene som smertefulle. Nå i voksen alder vet jeg knapt hva menssmerter er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen trøst herfra desverre...

Jeg hadde det sånn i mange år (fikk mens som 15-åring), og som 16-åring begynte jeg på p-piller for å redusere blødningene og forhåpentligvis minimere smertene. Dette hjalp bare moderat, og jeg hadde to smertefulle dager med gråt og smertestillende helt til jeg var godt voksen.

Selv etter fødsel har jeg smerter - om ikke som dengang, men fremdeles kan dag to være ille selv om jeg nå nærmer meg 40..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes hjelp å få. Jeg fikk noen tabletter. (Naprosyn?) Disse får du visstnok uten resept nå. ANBEFALES!!!!

Ibux, som man får uten resept, innehoder ibuprofen, som ligner stoffet i Naprosyn, og kan være til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske vanlig

Jeg og mine to døtre har alle hatt veldige menssmerter. Det gikk med en god del ibux og paracet i kombinasjon. P-piller var løsningen for alle oss, fikk et "nytt liv" etterpå.

Selv ble jeg litt bedre etter å ha født barn, men nå er det akkurat like vondt. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne hatt eggløsning kun tre ganger, en gang for hvert barn. Hva er vitsen med å plage oss slik i mange år? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten resept

Ibux, som man får uten resept, innehoder ibuprofen, som ligner stoffet i Naprosyn, og kan være til god hjelp.

Naproxen kan en også kjøpe uten resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glad for nsaids

Jeg hadde sterke smerter fra og med første mens.

Etter flere år med smerter og oppkast to-tre dager i måneden, ble løsningen Napren E 500mg (evt. ibux 600 mg), tatt ved første symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux, som man får uten resept, innehoder ibuprofen, som ligner stoffet i Naprosyn, og kan være til god hjelp.

Ibux hjalp ikke meg i det hele tatt. Testet det meste av reseptfrie smertestillende tabletter husker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux hjalp ikke meg i det hele tatt. Testet det meste av reseptfrie smertestillende tabletter husker jeg....

Ibux hjalp meg godt, så sant jeg husket å ta dem ved første tegn til smerte. Var smertene først godt i gang, hjalp de lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux hjalp meg godt, så sant jeg husket å ta dem ved første tegn til smerte. Var smertene først godt i gang, hjalp de lite.

Det er sikkert en del forskjeller her som på det meste annet.

Jeg kunne bli skikkelig dårlig. Den ene gangen måtte mamma kjøre meg på sykehuset hvor jeg fikk morfin direkte i blodet. Hadde så vondt at jeg ikke husker at jeg kom inn på sykehuset. Ble da så dopet at jeg ikke husker at jeg gikk ut heller....

Uansett så er jo begge deler enkle å få tak i og å prøve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...