Gå til innhold

Hvorfor har jeg ikke kjøpt riskoker før!?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk ingen bruker eggkoker nå for tida?

Ingen jeg kjenner som jeg vet har eggkoker, bruker den - men riskokeren klarer man seg ikke uten dersom man først har prøvd ;) (ikke vannkokeren heller for den saks skyld ;))

Jeg bruker eggkoker. Ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    11

  • tusseline

    9

  • Colette

    9

  • Lillemus

    5

Jeg vil si det er mer rart å koke egg i kjele jeg da men. :P

Helt enig med deg. Jeg bruker eggkokeren minst 2-3 ganger i uka. Hver gang jeg koker egg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den risen blir ikke like god som vanlig ris? Og er dyrere når man er mange til bords?

Pris bryr jeg meg lite om, og jeg synes smaken er bra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg. Jeg bruker eggkokeren minst 2-3 ganger i uka. Hver gang jeg koker egg :-)

Jeg kan egentlig ikke å bruke eggkokeren *blush*

Man setter eggene i og heller litt vann i bunnen? Vet kokeren når eggene er ferdige? Hehe, føler meg helt grønn her ;) Tror kanskje jeg må finne fram eggkokeren og prøve den før jeg uttaler meg for mye her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke å bruke eggkokeren *blush*

Man setter eggene i og heller litt vann i bunnen? Vet kokeren når eggene er ferdige? Hehe, føler meg helt grønn her ;) Tror kanskje jeg må finne fram eggkokeren og prøve den før jeg uttaler meg for mye her ;)

Det følger med et målebeger hvor det er avmerket hvor mye vann du skal ha i bunnen, etter som hvor mange egg det er og hvor mye kokt ( bløte, middels harde) de skal være. I andre enden av dette målebegeret så er det en spiss, som man stikker hull i den ene enden av eggene med, for at de ikke skal sprekke under kokingen. Slik er i hvert fall min eggekoker.

Så er det bare å sette i kontakten, og vente på at den skal hyle når den er ferdig:-) Akkurat passe kokte egg som ikke sprekker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Jeg bruker eggkokeren minst 2-3 ganger i uka. Hver gang jeg koker egg :-)

Det er vel bare oss to hver gang diskusjonen går her inne ;O))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke å bruke eggkokeren *blush*

Man setter eggene i og heller litt vann i bunnen? Vet kokeren når eggene er ferdige? Hehe, føler meg helt grønn her ;) Tror kanskje jeg må finne fram eggkokeren og prøve den før jeg uttaler meg for mye her ;)

Man setter eggene i den holderen, fyller på vann utifra hvor mange egg og hvor kokte du vil ha dem. Målebegeret viser hvor mye vann du skal ha. Putter i kontakten, og kokeren piper når eggene er ferdige :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med et målebeger hvor det er avmerket hvor mye vann du skal ha i bunnen, etter som hvor mange egg det er og hvor mye kokt ( bløte, middels harde) de skal være. I andre enden av dette målebegeret så er det en spiss, som man stikker hull i den ene enden av eggene med, for at de ikke skal sprekke under kokingen. Slik er i hvert fall min eggekoker.

Så er det bare å sette i kontakten, og vente på at den skal hyle når den er ferdig:-) Akkurat passe kokte egg som ikke sprekker:-)

Oi, så ikke at du hadde svart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det følger med et målebeger hvor det er avmerket hvor mye vann du skal ha i bunnen, etter som hvor mange egg det er og hvor mye kokt ( bløte, middels harde) de skal være. I andre enden av dette målebegeret så er det en spiss, som man stikker hull i den ene enden av eggene med, for at de ikke skal sprekke under kokingen. Slik er i hvert fall min eggekoker.

Så er det bare å sette i kontakten, og vente på at den skal hyle når den er ferdig:-) Akkurat passe kokte egg som ikke sprekker:-)

Spissen vår har brukket så vi stikker ikke hull. Men eggene blir de samme for det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med et målebeger hvor det er avmerket hvor mye vann du skal ha i bunnen, etter som hvor mange egg det er og hvor mye kokt ( bløte, middels harde) de skal være. I andre enden av dette målebegeret så er det en spiss, som man stikker hull i den ene enden av eggene med, for at de ikke skal sprekke under kokingen. Slik er i hvert fall min eggekoker.

Så er det bare å sette i kontakten, og vente på at den skal hyle når den er ferdig:-) Akkurat passe kokte egg som ikke sprekker:-)

Aha! Hyle når den er ferdig, ja ;)

Sikkert det som er grunnen til at vi ikke gadd bruke den når vi fikk den for 100 år siden! Siden den gang har vi fått høreimplantat, samt tre hørende unger, så den er kanskje noe mer brukervennlig for oss idag ;)

Skal jammen ta den fram igjen en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man setter eggene i den holderen, fyller på vann utifra hvor mange egg og hvor kokte du vil ha dem. Målebegeret viser hvor mye vann du skal ha. Putter i kontakten, og kokeren piper når eggene er ferdige :o)

Hjertelig takk :) Sjekk svaret mitt til colette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ingen bruker eggkoker nå for tida?

Ingen jeg kjenner som jeg vet har eggkoker, bruker den - men riskokeren klarer man seg ikke uten dersom man først har prøvd ;) (ikke vannkokeren heller for den saks skyld ;))

Vi bruker eggkoker :) Ikke hver dag akkurat, men kanskje ukentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Hyle når den er ferdig, ja ;)

Sikkert det som er grunnen til at vi ikke gadd bruke den når vi fikk den for 100 år siden! Siden den gang har vi fått høreimplantat, samt tre hørende unger, så den er kanskje noe mer brukervennlig for oss idag ;)

Skal jammen ta den fram igjen en dag:)

Huff da..det tenkte jeg selvfølgelig ikke på:-( Klart at det ikke var ideelt for dere da...Men prøv igjen nå. Jeg synes eggkoker er toppers, og er helt avhengig av den:-) Enda jeg ikke er den helt store tilhengeren av kjøkkenet fullt av duppedingser:-) De tar utrolig mye plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel må vannet kokes opp først, før man heller i risen, legger på lokk og skrur ned varmen. Dessuten må man vaske (og evt skrape) kasserollen først. Jeg argumenterte på akkurat samme vis som deg før jeg prøvde riskoker selv ;)

''Dessuten må man vaske (og evt skrape) kasserollen først.''

Prøv å vaske opp kjelen _etter_ du har brukt den istedet for å vente helt til før du skal bruke den neste gang - da slipper du kanskje å skrape...

:-)

*erte, erte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...