Gå til innhold

Hvorfor har jeg ikke kjøpt riskoker før!?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Aha! Hyle når den er ferdig, ja ;)

Sikkert det som er grunnen til at vi ikke gadd bruke den når vi fikk den for 100 år siden! Siden den gang har vi fått høreimplantat, samt tre hørende unger, så den er kanskje noe mer brukervennlig for oss idag ;)

Skal jammen ta den fram igjen en dag:)

Hehehe ;O))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    11

  • tusseline

    9

  • Colette

    9

  • Lillemus

    5

Aha! Hyle når den er ferdig, ja ;)

Sikkert det som er grunnen til at vi ikke gadd bruke den når vi fikk den for 100 år siden! Siden den gang har vi fått høreimplantat, samt tre hørende unger, så den er kanskje noe mer brukervennlig for oss idag ;)

Skal jammen ta den fram igjen en dag:)

Hahaha,- skjønner du ikke har syntes det var så genialt før, ja.

:-)

Kanskje du må ta en skikkelig gjennomgang av ting du ikke har skjønt poenget med før...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da..det tenkte jeg selvfølgelig ikke på:-( Klart at det ikke var ideelt for dere da...Men prøv igjen nå. Jeg synes eggkoker er toppers, og er helt avhengig av den:-) Enda jeg ikke er den helt store tilhengeren av kjøkkenet fullt av duppedingser:-) De tar utrolig mye plass.

Enig i det!

Nå har vi så god skapplass på kjøkkenet at vi slipper å ha noe framme på benken, så da går det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten må man vaske (og evt skrape) kasserollen først.''

Prøv å vaske opp kjelen _etter_ du har brukt den istedet for å vente helt til før du skal bruke den neste gang - da slipper du kanskje å skrape...

:-)

*erte, erte*

*geiper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha,- skjønner du ikke har syntes det var så genialt før, ja.

:-)

Kanskje du må ta en skikkelig gjennomgang av ting du ikke har skjønt poenget med før...?

Tror nesten det, ja ;-))

Jeg blir gal av det nye kjøkkenet vårt. Alt piper jo når det er ferdig!!! *nervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det mest unyttige jeg har er nok eggkokeren...Den brukes ALDRI!''

*hihi* Samme hvilken apparatur man nevner er det alltid noen som synes de ikke kunne klart seg uten. Det være seg eggekoker, brødbakemaskin eller riskoker. Jeg har aldri savnet noen av delene, men ikke prøv å ta fra meg vannkokeren min! ;o)

''Samme hvilken apparatur man nevner er det alltid noen som synes de ikke kunne klart seg uten.''

Nei det er sikkert:-) For egen del må jeg si at jeg nesten alddri spiser kokt egg, og da sier det seg selv at eggekoker bare ville vært tull å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg. Jeg bruker eggkokeren minst 2-3 ganger i uka. Hver gang jeg koker egg :-)

Ettersom du koker egg 2-3 ganger i uka skjønner jeg at det kan være nyttig. Jeg koker egg kanskje 2-3 ganger _i året_! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du koker egg 2-3 ganger i uka skjønner jeg at det kan være nyttig. Jeg koker egg kanskje 2-3 ganger _i året_! :-)

Jeg har som regel alltid bløtkokt egg til frokost i helgen. Og så hender det at jeg koker hardkokte til matpakka mi:-) Jeg bruker i grunnen mer kokte egg, enn stekte. Synes det er like godt, men det er mindre jobb å koke enn å steke, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det!

Nå har vi så god skapplass på kjøkkenet at vi slipper å ha noe framme på benken, så da går det greit :)

Heldige du :-)

Ble det til at du kjøpte det fine grytesettet fra Solingen? Er du i så fall fornøyd? Jeg sitter her og vurderer å bestille det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du :-)

Ble det til at du kjøpte det fine grytesettet fra Solingen? Er du i så fall fornøyd? Jeg sitter her og vurderer å bestille det:-)

Nei, jeg gjorde ikke det.. Fant et så rimelig sett fra IKEA og det hadde fått veldig gode karakterer. Det viste seg faktisk at det gamle grytesettet mitt (passer ikke til induksjon) var Solingen... Fikk det av mormor og morfar for mange år siden. Veldig bra kvalitet. Jeg tror Solingen er kjent for å ha bra saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som aldri har prøvd riskoker skjønner ikke helt vitsen.

De som har prøvd riskoker kunne ikke vært den foruten.

Ergo er det slik at det man ikke vet har man ikke vondt av ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som aldri har prøvd riskoker skjønner ikke helt vitsen.

De som har prøvd riskoker kunne ikke vært den foruten.

Ergo er det slik at det man ikke vet har man ikke vondt av ;-P

Jeg er imponert over hvor utholdende dere var i denne diskusjonen! Skjønner at det mye jeg ikke har skjønt når det gjelder kjøkkenutstyr, men må tilstå at jeg ser litt frem til at det blir litt færre innlegg på hundre nyeste om kjøkkenutstyr...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er imponert over hvor utholdende dere var i denne diskusjonen! Skjønner at det mye jeg ikke har skjønt når det gjelder kjøkkenutstyr, men må tilstå at jeg ser litt frem til at det blir litt færre innlegg på hundre nyeste om kjøkkenutstyr...*s*

Hehe, jeg føler meg litt skyldig selv om jeg kun starta _en_ liten og tilsynelatende enkel tråd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg føler meg litt skyldig selv om jeg kun starta _en_ liten og tilsynelatende enkel tråd ;)

Du har jo primært bidratt med folkeopplysning; jeg hadde aldri hørt om riskokere før - men nå kommer jeg neppe til å glemme at det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjorde ikke det.. Fant et så rimelig sett fra IKEA og det hadde fått veldig gode karakterer. Det viste seg faktisk at det gamle grytesettet mitt (passer ikke til induksjon) var Solingen... Fikk det av mormor og morfar for mange år siden. Veldig bra kvalitet. Jeg tror Solingen er kjent for å ha bra saker.

OK:-) Jeg får se hva jeg gjør. Men det blir nok til at jeg bestiller det, hvis jeg kjenner meg selv rett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo primært bidratt med folkeopplysning; jeg hadde aldri hørt om riskokere før - men nå kommer jeg neppe til å glemme at det finnes.

Så hver gang du nå hører om eller ser en riskoker, så tenker du på togli fra DOL ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en snedig riskoker fra tupperware nylig, og - *sjokk* - den virker faktisk! Betalte ca 150 kroner for den, introduksjonstilbud tror jeg.

http://order.tupperware.com/coe/app/tup_show_item.show_item_detail?fv_item_category_code=20000&fv_item_number=P10092320000

Har så mye kjøkkenelektriske ting jeg aldri bruker, men denne kan jo faktisk brukes om salatskål osv. Fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...