Gå til innhold

Hvorfor har jeg ikke kjøpt riskoker før!?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Kjøpte en snedig riskoker fra tupperware nylig, og - *sjokk* - den virker faktisk! Betalte ca 150 kroner for den, introduksjonstilbud tror jeg.

http://order.tupperware.com/coe/app/tup_show_item.show_item_detail?fv_item_category_code=20000&fv_item_number=P10092320000

Har så mye kjøkkenelektriske ting jeg aldri bruker, men denne kan jo faktisk brukes om salatskål osv. Fornøyd.

Forresten: vi er 5-6 personer til middag sånn vanligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    11

  • tusseline

    9

  • Colette

    9

  • Lillemus

    5

Vi bruker ris i kokeposer, da blir det heller ikke søl.

Men den smaker ikke så godt (mulig jeg har kjøpt feil merke..). Dessuten blir det ganske dyrt når vi er mange rundt bordet. Som regel er vi fem ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en snedig riskoker fra tupperware nylig, og - *sjokk* - den virker faktisk! Betalte ca 150 kroner for den, introduksjonstilbud tror jeg.

http://order.tupperware.com/coe/app/tup_show_item.show_item_detail?fv_item_category_code=20000&fv_item_number=P10092320000

Har så mye kjøkkenelektriske ting jeg aldri bruker, men denne kan jo faktisk brukes om salatskål osv. Fornøyd.

Jøss! Den så jo bra ut. Billig var den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Det høres jo unektelig praktisk ut.

Det er det helt klart. Min vietnamesiske venninne var helt sjokkert over at nordmenn kokte ris i kasserolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det helt klart. Min vietnamesiske venninne var helt sjokkert over at nordmenn kokte ris i kasserolle ;)

Din vietnamesiske venninne bruker kanskje ris nesten hver dag..? Om man ikke har det mer enn 1-2 ganger i uken, blir det litt overkill å ha et eget, stort apparat til det... Ikke for det - vi har nok oftere ris enn poteter, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss! Den så jo bra ut. Billig var den også :)

Ja, er en forferdelig dårlig "partykunde" sånn til vanlig, men denne var så rimelig det gikk an for en gangs skyld. Tilsetter vann og ris, boms inn i micron et kvarter. Settes på bordet som den er. Kjempegod ris (bruker jasminris osv., i sånne store poser) Og så det likaste --> rett i oppvaskmaskina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo primært bidratt med folkeopplysning; jeg hadde aldri hørt om riskokere før - men nå kommer jeg neppe til å glemme at det finnes.

''jeg hadde aldri hørt om riskokere før ''

Ikke engang som nidnavn på japanske motorsykler? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Men den smaker ikke så godt (mulig jeg har kjøpt feil merke..). Dessuten blir det ganske dyrt når vi er mange rundt bordet. Som regel er vi fem ++

Her i huset er det mannen, som står for innkjøp og matlaging, så jeg følger ikke så godt med på prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som aldri har prøvd riskoker skjønner ikke helt vitsen.

De som har prøvd riskoker kunne ikke vært den foruten.

Ergo er det slik at det man ikke vet har man ikke vondt av ;-P

Dette er ikke riktig!

Jeg/vi spiser ris flere ganger i uka, og har prøvd riskoker over en lang periode. Det anbefales det ikke! Årsaken er at belegget på kokeren løsnet og blandet seg med maten (pluss at det da etterhvert ikke ble belegg igjen). Dette var en koker til 3-400 kr.

Vi koker ris i kjele med teflon- eller titanbelegg og det sitter aldri fast (jasminris).

Så konklusjonen din gjelder nok ikke, for alle som har hatt det, er ikke fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater den klebrige risen som setter seg i pannene. Brenner seg ikke fast, men synes det blir litt kliss. Klaga ikke før jeg fikk riskokeren, så jeg har nok blitt en smule bortskjemt ;)

Ris setter seg vanligvis ikke fast i gode kjeler som er egnet til formålet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smak og behag... ;)

Enig i at den ikke skal være helt _luftig_, da. Men grøtete? Nei

Jasminris blir ikke grøtete selv om man øker vannmengden en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo mer jobb enn med riskoker ;)

Det med skapplass er forøvrig et godkjent argument imot riskoker ;)

Man må jo vaske riskokeren også, akkurat som en kjele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg hadde aldri hørt om riskokere før ''

Ikke engang som nidnavn på japanske motorsykler? ;-)

Nei, på riskokeromårdet er tydeligvis mitt erfaringsgrunnlag svært tynt...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Ja, er en forferdelig dårlig "partykunde" sånn til vanlig, men denne var så rimelig det gikk an for en gangs skyld. Tilsetter vann og ris, boms inn i micron et kvarter. Settes på bordet som den er. Kjempegod ris (bruker jasminris osv., i sånne store poser) Og så det likaste --> rett i oppvaskmaskina :)

sånn kunne jeg tenke meg... hmmm... hvor finner man en Tupperware-dame når man trenger henne? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din vietnamesiske venninne bruker kanskje ris nesten hver dag..? Om man ikke har det mer enn 1-2 ganger i uken, blir det litt overkill å ha et eget, stort apparat til det... Ikke for det - vi har nok oftere ris enn poteter, da.

Mulig det ;) Vi spiser iallefall mer ris nå som vi har riskoker'n i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er en forferdelig dårlig "partykunde" sånn til vanlig, men denne var så rimelig det gikk an for en gangs skyld. Tilsetter vann og ris, boms inn i micron et kvarter. Settes på bordet som den er. Kjempegod ris (bruker jasminris osv., i sånne store poser) Og så det likaste --> rett i oppvaskmaskina :)

Høres helt supert ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...