Gjest Vaksinemamma Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har tenkt å vaksinere barnet mitt mot svineinfluensa, og kjøpte Emlaplaster for at stikket skal gjøre mindre vondt. Men plasteret skal på minst en time før vaksinen, og jeg vet jo ikke hvor de stikker?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 De stikker i den armen barnet ikke skriver med, eks får en høyrehendt person vaksinen i venstre arm. Videre stikker de helt øverst på armen, på baksiden, rett under skulderen. Du har sikkert noen vaksinearr i det området selv, om du kjenner etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 De stikker i den armen barnet ikke skriver med, eks får en høyrehendt person vaksinen i venstre arm. Videre stikker de helt øverst på armen, på baksiden, rett under skulderen. Du har sikkert noen vaksinearr i det området selv, om du kjenner etter. Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret. På oss har de stukket i venstrearmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret. Hos oss satte de i den armen man ikke skriver med. Høres ut som om det er noen retningslinjer ikke så mange har fått med seg..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret. Ja, det forundrer meg ikke Så mye rot som det har vært omkring gjennomføringen av vaksineringen, oppstart, prioritering og rutiner, så forundrer det meg ikke at valg av vaksineringssted også er opp til hvert enkelt sted å avgjøre. Jeg tenkte bare det var nasjonale retningslinjer, siden hun som vaksinerte var så klar i instruksjonene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vaksinemamma Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 De stikker i den armen barnet ikke skriver med, eks får en høyrehendt person vaksinen i venstre arm. Videre stikker de helt øverst på armen, på baksiden, rett under skulderen. Du har sikkert noen vaksinearr i det området selv, om du kjenner etter. Takk for svar, alle sammen. Ser ut som alle tror jeg ikke har fått med meg at man stikker i armen man ikke skriver med, men det har jeg. Lurte bare på HVOR på armen det var. Det viste seg at jeg hadde satt plasteret litt feil, men stikkinga gikk greit likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.