Gå til innhold

Emla og vaksine


Gjest Vaksinemamma

Anbefalte innlegg

Gjest Vaksinemamma

Har tenkt å vaksinere barnet mitt mot svineinfluensa, og kjøpte Emlaplaster for at stikket skal gjøre mindre vondt. Men plasteret skal på minst en time før vaksinen, og jeg vet jo ikke hvor de stikker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De stikker i den armen barnet ikke skriver med, eks får en høyrehendt person vaksinen i venstre arm. Videre stikker de helt øverst på armen, på baksiden, rett under skulderen. Du har sikkert noen vaksinearr i det området selv, om du kjenner etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stikker i den armen barnet ikke skriver med, eks får en høyrehendt person vaksinen i venstre arm. Videre stikker de helt øverst på armen, på baksiden, rett under skulderen. Du har sikkert noen vaksinearr i det området selv, om du kjenner etter.

Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret.

På oss har de stukket i venstrearmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret.

Hos oss satte de i den armen man ikke skriver med. Høres ut som om det er noen retningslinjer ikke så mange har fått med seg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss stikker vi konsekvent i høyre arm, det er de retningslinjene vi har fått. Det er fordi det i tilfelle bivirkninger skal være en forskjell på "vanlig" vaksinearm og "svinearm". De som f.eks er opr og ikke kan stikkes i høyre arm får selvsagt på venstre, men da blir det nevnt spesielt i registreringen vår. På små barn stikker vi i låret.

Ja, det forundrer meg ikke :) Så mye rot som det har vært omkring gjennomføringen av vaksineringen, oppstart, prioritering og rutiner, så forundrer det meg ikke at valg av vaksineringssted også er opp til hvert enkelt sted å avgjøre. Jeg tenkte bare det var nasjonale retningslinjer, siden hun som vaksinerte var så klar i instruksjonene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vaksinemamma

De stikker i den armen barnet ikke skriver med, eks får en høyrehendt person vaksinen i venstre arm. Videre stikker de helt øverst på armen, på baksiden, rett under skulderen. Du har sikkert noen vaksinearr i det området selv, om du kjenner etter.

Takk for svar, alle sammen.

Ser ut som alle tror jeg ikke har fått med meg at man stikker i armen man ikke skriver med, men det har jeg. Lurte bare på HVOR på armen det var.

Det viste seg at jeg hadde satt plasteret litt feil, men stikkinga gikk greit likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...