laban Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg sliter med det samme med min 5-klassing. Det er grin og krangling hver dag! Jeg er så lei. Skal prøve flere av rådene du har fått her. Er det spesielt gutter man har det problemet med? Føler at jentene er mer pliktoppfyllende. Jeg synes det var forferdelig åkomme på skolen hvis jeg hadde glemt å gjøre leksene,men lærerne var kanskje strengere før? Jeg tror de sjekket leksene grundigere før. Kanskje gjorde de mer utav det dersom man hadde glemt det også, i "gamle dager". Jeg har forsåvidt ikke noe imot at man ikke lenger henger ut enkeltelever (som kanskje har null oppfølging hjemme) foran hele klassen, men det kan gå for langt andre veien også. Noen lærere er fortsatt nøye med å undersøke om ting er gjort, samle inn bøker, rette og gi tilbakemelding, men det er ikke noen selvfølge lenger. Det kan være store variasjoner mellom de enkelte lærerne. Derfor kan elevene fort få inntrykk av at det i enkelte fag ikke spiller noen rolle om de gjør leksene eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.