Gjest svineinfluensa1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Et nabobarn tok for en tid tilbake blodprøve for å teste om hun hadde hatt svineinfluensa, og dermed hadde antistoffer. Når jeg ringte min lege for å få tatt denne testen av antistoffer, så sier han at det ikke finnes noen slik test!! Er det noen her som vet om testen finnes eller ikke? Synes dette er så rart. De tester jo om svinebesetninger har hatt svineinfluensa, så da er det logisk at mennesker også kan testes.... Og de svinebøndene som smittet grisene sine uten å vite at de hadde svineinfluensa. De må da ha vært testet i ettertid for å kunne slå fast dette.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har hørt det samme - at det ikke finnes noen test som kan gi svar i ettertid om en har hatt svineinfluensa. En kan bare teste det mens en har sykdommen. Men jeg har bare hørt det av noen, har ingen link eller dokumentasjon for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Er du sikker på at det var blodprøve vedkommende tok, da? Da snuppa ble syk tok de prøver i nese og svelg - skrapet inni med bomullspinner. Og jeg regner med at det var aktivt gruff de lette etter, ikke antistoffer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg var hos legen med snuppa på mandag. Da fikk jeg beskjed om at de ikke testet om de hadde svineinfluensa i det hele tatt. Det hadde de ikke kapasitet til. Veldig leit synes jeg da snuppa var syk, og at dette KUNNE vært influensa. I såfall hadde jeg jo sluppet å vaksinere henne. Nå må jeg jo vurdere om jeg skal gjøre dette eller ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det finnes ikke slike tester. Man kan kun teste ved akutt sykdom ved å ta prøver i nese og svelg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Legen din har nok rett, og nabobarnet feil. Jeg jobber på lab og kjenner ikke til noen blodprøve som kan påvise antistoff mot H1N1 etter gjennomgått infeksjon. Det vi har er neseprøver, som tas med en bomullspinne og som påviser virus i slimhinnen. Den vil bare slå ut mens man faktisk er syk og har viruset tilstede der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.