Gå til innhold

Test av antistoffer


Gjest svineinfluensa1

Anbefalte innlegg

Gjest svineinfluensa1

Et nabobarn tok for en tid tilbake blodprøve for å teste om hun hadde hatt svineinfluensa, og dermed hadde antistoffer. Når jeg ringte min lege for å få tatt denne testen av antistoffer, så sier han at det ikke finnes noen slik test!!

Er det noen her som vet om testen finnes eller ikke? Synes dette er så rart. De tester jo om svinebesetninger har hatt svineinfluensa, så da er det logisk at mennesker også kan testes.... Og de svinebøndene som smittet grisene sine uten å vite at de hadde svineinfluensa. De må da ha vært testet i ettertid for å kunne slå fast dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt det samme - at det ikke finnes noen test som kan gi svar i ettertid om en har hatt svineinfluensa. En kan bare teste det mens en har sykdommen.

Men jeg har bare hørt det av noen, har ingen link eller dokumentasjon for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det var blodprøve vedkommende tok, da?

Da snuppa ble syk tok de prøver i nese og svelg - skrapet inni med bomullspinner. Og jeg regner med at det var aktivt gruff de lette etter, ikke antistoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen med snuppa på mandag. Da fikk jeg beskjed om at de ikke testet om de hadde svineinfluensa i det hele tatt. Det hadde de ikke kapasitet til. Veldig leit synes jeg da snuppa var syk, og at dette KUNNE vært influensa. I såfall hadde jeg jo sluppet å vaksinere henne. Nå må jeg jo vurdere om jeg skal gjøre dette eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din har nok rett, og nabobarnet feil.

Jeg jobber på lab og kjenner ikke til noen blodprøve som kan påvise antistoff mot H1N1 etter gjennomgått infeksjon.

Det vi har er neseprøver, som tas med en bomullspinne og som påviser virus i slimhinnen. Den vil bare slå ut mens man faktisk er syk og har viruset tilstede der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...