Gå til innhold

vaksinehysteri


Gjest krummeluren

Anbefalte innlegg

Ja, det får jeg også håpe. Det er ekstra vondt når små babyer får denne sykdommen.

Er det 6 mnd som er den nedre grensen for vaksinering? Min datter og hennes samboer har besluttet å ikke vaksinere sønnen sin på 4 år. Han er veldig robust og sjelden eller aldri syk.

Ja, er visst seks mnd. Jeg tror nok fireåringer vil takle svineinfluensa mye bedre enn babyer. Det sto noe i avisen om at babyer generelt ikke bør utsettes for svineinfluensasmitte, så jeg antar at de har mye større risiko for komplikasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Colette

    18

  • morsan

    9

  • cecily

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Huff...Godt det gikk bra med dem!

Ja, det er godt.

Ikke en gang de som lå på sykehus ble testet, men vi er jo 99.9 % sikker på at det var svineinfluensa iom. at alle symtomene også utenom selve pusteproblemene stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL.:-) Vi kan ikke få nok trygghet i dagens samfunn, kan vi vel? :-)

:-) Jeg tror nok at vi må lære oss å leve med risiko og utrygghet i større utstrekning enn det som er tilfelle i dag. Livet er risikabelt og vi kan ikke beskytte oss mot alt som er farlig. Det er nok bare ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, er visst seks mnd. Jeg tror nok fireåringer vil takle svineinfluensa mye bedre enn babyer. Det sto noe i avisen om at babyer generelt ikke bør utsettes for svineinfluensasmitte, så jeg antar at de har mye større risiko for komplikasjoner...

Iom at det er lungene det går ut over, så er det klart at det kan være farligere for små barn.

Det er det samme med RS-virus det. Det kan være farlig for babyer, mens det for større barn bare kan merke det som en vanlig " forkjølelse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om å vaksinere seg mot "alt som er", men å vaksinere seg mot sykdommer som kan være potensielt dødelige og som det ikke finnes medisiner mot. Slike sykdommer er det heldigvis fint lite av i Norge idag, så jeg ser ikke helt problemet ;)

Det har aldri vært samme hysteriet rundt f.eks vanlig influensa, hvor det dør 1000 hvert år. Argumentet er at vi skal vaksinere oss mot svineinfluensa og ikke vanlig influensa er for å ikke smitte andre, men det er jo det samme som å si at det ikke er så farlig med de gamle.

Det får holde at de som er i risikogruppen vaksinerer seg og deres nærmeste. Det er bare tull at alle andre i dette landet skal ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det anbefales. Det er ingen tvang. Det er ikke slik at man er hysterisk fordi om man følger anbefalingene til helsemyndighetene. Du kan fortsatt gjøre det du vil. Jeg gjør hva jeg vil, men jeg er ikke hysterisk:-)

Det er ikke deg og meg og enkelte som ønsker å vaksinere seg som skaper hysteri, men at det gås ut og anbefales at alle i dette landet skal vaksinere seg.

Langt flere hadde allerede vært døde hvis dette hadde vært så farlig at det var nødvendig at alle skal vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng.

Vi er bare 1000 nordmenn her, men 3 barn har ligget på sykehus med pusteproblemer. Alle er heldigvis frsike igjen nå.

Godt poeng?? Det er da ikke noe godt poeng at 5 mill. skal vaksinere seg fordi noen få dør. Det får da være grenser til vannvidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at det er lungene det går ut over, så er det klart at det kan være farligere for små barn.

Det er det samme med RS-virus det. Det kan være farlig for babyer, mens det for større barn bare kan merke det som en vanlig " forkjølelse"

Høres logisk ut det, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt.

Ikke en gang de som lå på sykehus ble testet, men vi er jo 99.9 % sikker på at det var svineinfluensa iom. at alle symtomene også utenom selve pusteproblemene stemte.

Akkurat samme erfaringen jeg har. Ingen vet at de har hatt og ingen kjenner noen som med sikkerhet har hatt det. De fleste har ikke en gang vært skikkelig syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Jeg tror nok at vi må lære oss å leve med risiko og utrygghet i større utstrekning enn det som er tilfelle i dag. Livet er risikabelt og vi kan ikke beskytte oss mot alt som er farlig. Det er nok bare ikke mulig.

Godt poeng. Så spørs det da hvor bra det er at vi stapper i oss alt som er av vaksiner. Kanskje de ikke er bra i sammen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært samme hysteriet rundt f.eks vanlig influensa, hvor det dør 1000 hvert år. Argumentet er at vi skal vaksinere oss mot svineinfluensa og ikke vanlig influensa er for å ikke smitte andre, men det er jo det samme som å si at det ikke er så farlig med de gamle.

Det får holde at de som er i risikogruppen vaksinerer seg og deres nærmeste. Det er bare tull at alle andre i dette landet skal ta vaksinen.

''Det har aldri vært samme hysteriet rundt f.eks vanlig influensa, hvor det dør 1000 hvert år. Argumentet er at vi skal vaksinere oss mot svineinfluensa og ikke vanlig influensa er for å ikke smitte andre, men det er jo det samme som å si at det ikke er så farlig med de gamle.''

Det er verre at barn, voksne eller middleraldrende dør, enn at en som er gammel og fra før syk, dør. Det tør jeg faktisk å si ;)

Den vanlige influensavaksinen kan visstnok taes av alle, så de som er i risikosonen kan ta den og unngå å bli syk.

''Det får holde at de som er i risikogruppen vaksinerer seg og deres nærmeste. Det er bare tull at alle andre i dette landet skal ta vaksinen.''

*Ikke alle i risikogruppene kan ta vaksinen.

*Nordmenn reiser mye, så også til land der folk ikke har fått tilbud om vaksinen.

Hva er forresten problemet med at de som ønsker det kan få ta vaksinen? Ingenting er bedre for de som dropper vaksinen at så mange som mulig tar den ;) Jeg skjønner ikke enkeltes hang til å påvirke andre til ikke å ta vaksinen? Handler det om dårlig samvittighet eller hva? (ikke det at jeg synes vaksinemotstanderne trenger å ha dårlig samvittighet - bare så det er sagt ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme erfaringen jeg har. Ingen vet at de har hatt og ingen kjenner noen som med sikkerhet har hatt det. De fleste har ikke en gang vært skikkelig syke.

Da har de sikkert ikke hatt det heller.

Vi var temmelig overbevist at vår sønn hadde det, og han var ganske syk også, men så ble den som han garantert ble smittet av (helgebesøk) testet, og den var negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har aldri vært samme hysteriet rundt f.eks vanlig influensa, hvor det dør 1000 hvert år. Argumentet er at vi skal vaksinere oss mot svineinfluensa og ikke vanlig influensa er for å ikke smitte andre, men det er jo det samme som å si at det ikke er så farlig med de gamle.

Det får holde at de som er i risikogruppen vaksinerer seg og deres nærmeste. Det er bare tull at alle andre i dette landet skal ta vaksinen.

Vi blir anbefalt å vaksinere ungene mot en lungebetennelse også. Og kikhoste. Og de fleste gjør det, for det er i vaksinasjonsprogrammet. Selv om det ikke er ting som er farlige for veldig mange. Uten at det ropes om hysteri og skjulte agendaer.

Jeg velger å se på vaksinen som et tilbud, akkurat som vaksinasjonsprogrammet - anbefalt, men ikke tvang. Og når man ikke vet akkurat hva som skjer når viruset plutselig muterer i noen, og legene står der hjelpeløse og må se på organsvikt hos unge folk som tilsynelatende var friske få dager i forveien, da syns jeg det er bra det blir tatt på alvor.

Om myndighetene ikke hadde stilt med vaksine, og det senere kom frem at de visste dette, hva ville ikke kommet frem av konspirasjonsteorier da? Naturlig skepsis er bra. Ikke minst med tanke på innholdet og produksjonen av vaksinen. Og profittører. Men det er senere, når vi vet mer, vi kan si hva som var riktig. Ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er ikke deg og meg og enkelte som ønsker å vaksinere seg som skaper hysteri, men at det gås ut og anbefales at alle i dette landet skal vaksinere seg.

Langt flere hadde allerede vært døde hvis dette hadde vært så farlig at det var nødvendig at alle skal vaksineres.

''men at det gås ut og anbefales at alle i dette landet skal vaksinere seg''

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig å forstå.

Helsemyndighetene tenker ikke på dem som _ikke_ blir syke. De tenker på dem som blir syke.

Røykeslutt anbefales fordi at noen får lungekreft. De fleste får ikke lungekreft.

Sundt kosthold anbefales fordi noen får hjerte og karsykdommer. De fleste får ikke hjerte og karsykdommer.

Redningsvest anbefales fordi noen drukner. De fleste drukner ikke.

Bilbelte anbefales fordi noen dør i trafikken. De fleste dør ikke i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Godt poeng?? Det er da ikke noe godt poeng at 5 mill. skal vaksinere seg fordi noen få dør. Det får da være grenser til vannvidd.

Jeg får bare gjenta det jeg skrev i sted.

Helsemyndighetene tenker ikke på dem som _ikke_ blir syke. De tenker på dem som blir syke.

Røykeslutt anbefales fordi at noen får lungekreft. De fleste får ikke lungekreft.

Sundt kosthold anbefales fordi noen får hjerte og karsykdommer. De fleste får ikke hjerte og karsykdommer.

Redningsvest anbefales fordi noen drukner. De fleste drukner ikke.

Bilbelte anbefales fordi noen dør i trafikken. De fleste dør ikke i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Akkurat samme erfaringen jeg har. Ingen vet at de har hatt og ingen kjenner noen som med sikkerhet har hatt det. De fleste har ikke en gang vært skikkelig syke.

He he, men noen blir jo faktisk skikkelig syke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare gjenta det jeg skrev i sted.

Helsemyndighetene tenker ikke på dem som _ikke_ blir syke. De tenker på dem som blir syke.

Røykeslutt anbefales fordi at noen får lungekreft. De fleste får ikke lungekreft.

Sundt kosthold anbefales fordi noen får hjerte og karsykdommer. De fleste får ikke hjerte og karsykdommer.

Redningsvest anbefales fordi noen drukner. De fleste drukner ikke.

Bilbelte anbefales fordi noen dør i trafikken. De fleste dør ikke i

Godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare gjenta det jeg skrev i sted.

Helsemyndighetene tenker ikke på dem som _ikke_ blir syke. De tenker på dem som blir syke.

Røykeslutt anbefales fordi at noen får lungekreft. De fleste får ikke lungekreft.

Sundt kosthold anbefales fordi noen får hjerte og karsykdommer. De fleste får ikke hjerte og karsykdommer.

Redningsvest anbefales fordi noen drukner. De fleste drukner ikke.

Bilbelte anbefales fordi noen dør i trafikken. De fleste dør ikke i

Men dø..det skal vi alle før eller siden, av et eller annet:-) Det kommer vi ikke utenom:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...