Gå til innhold

vaksinehysteri


Gjest krummeluren

Anbefalte innlegg

Hvis dette hadde vært så farlig som det skrikes om hadde langt flere allerede vært døde. Det er tross alt ikke så veldig mange som har vaksinert seg ennå.

''Det er tross alt ikke så veldig mange som har vaksinert seg ennå.''

Per denne uke er ca 1,7 millioner doser vaksine distribuert.

Ikke et ubetydelig antall når det gjelder å begrense spredning. Dette i tillegg til forbedrede hygienerutiner.

pandemi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Colette

    18

  • morsan

    9

  • cecily

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Men dø..det skal vi alle før eller siden, av et eller annet:-) Det kommer vi ikke utenom:-(

Nei, det kommer vi ikke utenom:-) I mellomtiden får vi leve livet slik vi mener er best og så får hver enkelt av oss ta de forholdsreglene vi ønsker.

Vaksinen er bare en anbefaling. Ingen tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg glemmer aldri at hun fortalte at hun måtte opp om natta for å ta seg en røyk! *måpe*

Jeg har hørt om en som da han skulle ta t-banen hjem fra jobb,, så gikk han av halvveis for å ta seg en røyk før neste avgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer vi ikke utenom:-) I mellomtiden får vi leve livet slik vi mener er best og så får hver enkelt av oss ta de forholdsreglene vi ønsker.

Vaksinen er bare en anbefaling. Ingen tvang.

Sant det:-) Ikke så lett å vite hva som er best bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en som da han skulle ta t-banen hjem fra jobb,, så gikk han av halvveis for å ta seg en røyk før neste avgang.

Jeg kjenner en som måtte ta seg en røykepause midt i middagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Sant det:-) Ikke så lett å vite hva som er best bestandig.

Nei, men det dummeste jeg hører er dette kvikksølv-argumentet. Vi har da gått med kvikksølv i tenna i årevis og jeg har ikke hørt om noen som har dødd pga. av amalgam

Noen har påstått at de har blitt syke ja, men så vist jeg vet har det ennå ikke blitt påvis at det er pga. amalgam. (eller heter det amalgan?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det har aldri vært samme hysteriet rundt f.eks vanlig influensa, hvor det dør 1000 hvert år. Argumentet er at vi skal vaksinere oss mot svineinfluensa og ikke vanlig influensa er for å ikke smitte andre, men det er jo det samme som å si at det ikke er så farlig med de gamle.

Det får holde at de som er i risikogruppen vaksinerer seg og deres nærmeste. Det er bare tull at alle andre i dette landet skal ta vaksinen.

Svineinfluensaen er ny- og de fleste kan bli syk i mer eller mindre grad av den. For noen er det alvorlig.

Dette er nå.

Dersom viruset muterer- hvilket det allerede ses at den har gjort i noen tilfeller- så kan vi risikere en alvorligere variant av viruset. At viruset plutselig blir farlig for både deg og meg- og ikke bare risikogrupper og noen få andre.

De som da har hatt sykdommen før- eller er vaksinert- er mindre utsatt for å bli alvorlig syk av mutert virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk litt på andre også da

Det skjønner jeg, men vi kan ikke vaksinere oss så fort det er noen som ikke kan vaksinere seg for noe. Så farlig er dette tross alt ikke. Det er nå ca. 23 døde og folk går helt av skaftet. 23 av 5 mill mennesker. Det er mye som er mange ganger farligere enn dette, vanlig influensa f.eks.

Det er 350 ansatte der jeg jobber, ingen av dem vet med sikkerhet om de selv eller andre har hatt svineinfluensa, mange tror, men ingen vet, og det er det samme i min vennekrets.

Men nå var det ikke det jeg spurte om. Jeg spørr om du ville sagt det samme om du (eller ditt barn) var i risikogruppe og ikke kunne vaksinere deg. Ville du da hatt den samme meningen? Hadde du da også vært i mot massevaksinering?

Langt flere enn de 23 unge kan dø siden folk er så egoistiske og ikke vaksinere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk litt på andre også da

Det skjønner jeg, men vi kan ikke vaksinere oss så fort det er noen som ikke kan vaksinere seg for noe. Så farlig er dette tross alt ikke. Det er nå ca. 23 døde og folk går helt av skaftet. 23 av 5 mill mennesker. Det er mye som er mange ganger farligere enn dette, vanlig influensa f.eks.

Det er 350 ansatte der jeg jobber, ingen av dem vet med sikkerhet om de selv eller andre har hatt svineinfluensa, mange tror, men ingen vet, og det er det samme i min vennekrets.

Vi har sannsynligvis hatt svineinfluensa her også men vi har allikevel vaksinert oss for å være på den sikre siden så vi ikke skal smitte andre. Jeg synes det er superegoistisk og ikke vaksinere seg. Etter min mening er det vedlig hysteriskt og være så redd denne vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har undret meg over det samme. Blant de jeg kjenner er det merkelig nok nesten bare røykere som er ihuga motstandere av vaksina.

Vi skulle hatt nhd her til å forklare:)

''Blant de jeg kjenner er det merkelig nok nesten bare røykere som er ihuga motstandere av vaksina.''

Kjenner du mest røykere? Jeg kjenner mange som ikke skal vaksinere seg, og nesten ingen av dem røyker. Men så er det ikke mange røykere i min omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har aldri vært samme hysteriet rundt f.eks vanlig influensa, hvor det dør 1000 hvert år. Argumentet er at vi skal vaksinere oss mot svineinfluensa og ikke vanlig influensa er for å ikke smitte andre, men det er jo det samme som å si at det ikke er så farlig med de gamle.''

Det er verre at barn, voksne eller middleraldrende dør, enn at en som er gammel og fra før syk, dør. Det tør jeg faktisk å si ;)

Den vanlige influensavaksinen kan visstnok taes av alle, så de som er i risikosonen kan ta den og unngå å bli syk.

''Det får holde at de som er i risikogruppen vaksinerer seg og deres nærmeste. Det er bare tull at alle andre i dette landet skal ta vaksinen.''

*Ikke alle i risikogruppene kan ta vaksinen.

*Nordmenn reiser mye, så også til land der folk ikke har fått tilbud om vaksinen.

Hva er forresten problemet med at de som ønsker det kan få ta vaksinen? Ingenting er bedre for de som dropper vaksinen at så mange som mulig tar den ;) Jeg skjønner ikke enkeltes hang til å påvirke andre til ikke å ta vaksinen? Handler det om dårlig samvittighet eller hva? (ikke det at jeg synes vaksinemotstanderne trenger å ha dårlig samvittighet - bare så det er sagt ;-))

Selvsagt er det verre at unge dør enn gamle, men sett i forhold til at det er omtrent 1000 flere som dør av vanlig influensa, PR ÅR så er den faktisk mange ganger verre og det er ikke det samme hysteriet rundt det.

''Hva er forresten problemet med at de som ønsker det kan få ta vaksinen? Ingenting er bedre for de som dropper vaksinen at så mange som mulig tar den ;) Jeg skjønner ikke enkeltes hang til å påvirke andre til ikke å ta vaksinen? Handler det om dårlig samvittighet eller hva? (ikke det at jeg synes vaksinemotstanderne trenger å ha dårlig samvittighet - bare så det er sagt ;-))''

Jeg har da ikke sagt at det er noe problem at enkelte ønsker å ta vaksinen, da har du ikke lest det jeg sier. For meg kan alle som ønsker å ta vaksine, ta så mange vaksiner de bare orker, det er meg knekkende likegyldig. Det jeg sier er at det er unødvendig og be alle i dette landet om å vaksinere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har de sikkert ikke hatt det heller.

Vi var temmelig overbevist at vår sønn hadde det, og han var ganske syk også, men så ble den som han garantert ble smittet av (helgebesøk) testet, og den var negativ.

Det er dette jeg mener blir hysteri, når det bes om at 5 mill mennesker skal vaksiener seg og så vet vi knapt om noen som har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir anbefalt å vaksinere ungene mot en lungebetennelse også. Og kikhoste. Og de fleste gjør det, for det er i vaksinasjonsprogrammet. Selv om det ikke er ting som er farlige for veldig mange. Uten at det ropes om hysteri og skjulte agendaer.

Jeg velger å se på vaksinen som et tilbud, akkurat som vaksinasjonsprogrammet - anbefalt, men ikke tvang. Og når man ikke vet akkurat hva som skjer når viruset plutselig muterer i noen, og legene står der hjelpeløse og må se på organsvikt hos unge folk som tilsynelatende var friske få dager i forveien, da syns jeg det er bra det blir tatt på alvor.

Om myndighetene ikke hadde stilt med vaksine, og det senere kom frem at de visste dette, hva ville ikke kommet frem av konspirasjonsteorier da? Naturlig skepsis er bra. Ikke minst med tanke på innholdet og produksjonen av vaksinen. Og profittører. Men det er senere, når vi vet mer, vi kan si hva som var riktig. Ikke nå.

Hvis dette hadde vært så farlig som det skives om, hadde langt flere vært døde allerede. Nå er det ca. 23 døde og herover skrives det at det er tilbakegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men at det gås ut og anbefales at alle i dette landet skal vaksinere seg''

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig å forstå.

Helsemyndighetene tenker ikke på dem som _ikke_ blir syke. De tenker på dem som blir syke.

Røykeslutt anbefales fordi at noen får lungekreft. De fleste får ikke lungekreft.

Sundt kosthold anbefales fordi noen får hjerte og karsykdommer. De fleste får ikke hjerte og karsykdommer.

Redningsvest anbefales fordi noen drukner. De fleste drukner ikke.

Bilbelte anbefales fordi noen dør i trafikken. De fleste dør ikke i trafikken.

Jo, det er vanskelig å forstå på grunn av at reaksjonene står ikke stil til omfanget.

Alt det andre du nevner har ikke på langt nær samme fokus som svineinfluensaen har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg mener blir hysteri, når det bes om at 5 mill mennesker skal vaksiener seg og så vet vi knapt om noen som har hatt det.

Men du ser bort fra muligheten av at det er helsemyndighetens fokus på hygiene og vaksine som har gjort at det er færre smittede enn hva man ville hatt uten dette fokuset på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet!

Er det godt skrevet? Det synes ikke jeg fordi det er ikke på langt nær samme fokus på andre ting som hun nevner som svineinfluensaen har fått.

Det dør 1000 flere av vanlig influsensa, og det hvert eneste år og har myndighetene gått så hardt ut og bedt oss om å masse

vaksinere oss mot det? Nei,det har de ikke og det er faktisk mye større grunn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, men noen blir jo faktisk skikkelig syke da.

Joda, noen blir syke og enda mener dere at det er greit at 5 mill i dette landet skal vaksinere seg. Det mener jeg er hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ser bort fra muligheten av at det er helsemyndighetens fokus på hygiene og vaksine som har gjort at det er færre smittede enn hva man ville hatt uten dette fokuset på det.

Neida, det har jeg ikke sagt noe sted. Men det er stor forskjell på det og vaksinere 5 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...