Gå til innhold

Vi MÅ ha ny bil - hvilken SUV velger vi?


Gjest - Ingoen -

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Hei!

Vi har det siste året lett etter den ultimate bilen til vårt bruk. Syns det er svært vanskelig å finne det vi leter etter, uten å måtte punge ut en halv mill ++.

Vi trenger/ønsker: Minst 5 seter, har (snart 3 barn), plass til 3 barneseter, ønskelig med 7 seter (men da bare til å frakte nabobarn osv, så trenger ikke være mye bagasjeplass når alle 7 setene er i bruk).

Disse bilene er uaktuelle, blir for små/for mye "kassebil": Subaru Forester, Toyota Rav4, Honda Crv, WV Caravelle (IKKE klar for å kjøre rundt i container!), Toyota Hiclass ( trenger å komme over et fjell med mye snø en god del helger i året).

Dette er drømmebilene med tanke på comfort, men uaktuelle pga høy pris: Toyota Landcruiser, Mitsubishi Pajero http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19967101,'>http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19967101, Nissan Patrol.

SÅ da er spørsmålet: Hvilke biler gjenstår det da å velge mellom?

Hva med denne bilen?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19967101

Noen med erfaring? Er denne utgaven lenger enn vanlig Grand Vitara, siden det er plass til 7 seter? Virker som om man får mye bil for pengene, prisen er mye mer aktuell enn de dyre drømmebilene jeg har i hodet mitt...

Vi trenger å finne familiebilen vår snarest, kjører rundt i en elendig og svært irriterende Renault Laguna stv 1997 mod, og holder på å rive av meg håret av alle feil, mangler og liten plass. Om 4 uker har vi termin med barn nr 3, og tviler meget sterkt på at vi i det hele tatt har sjans til å lukke bakdørene når 3 barneseter er montert.... *gulp*

NOEN bilkyndige som gidder komme med tips og erfaringer?

Blir overmåte lykkelig for svar! ;-)

Hilsen en som har hatt lyst på ny bil lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er Volkswagen Touran for liten? Jeg vet ikke hvordan den blir med tre barneseter, men den har skjulte seter for inntil 7. Masse bagasjeplass, ikke spesielt dyr i drift.

Men altså, jeg har ikke mye greie på biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Er Volkswagen Touran for liten? Jeg vet ikke hvordan den blir med tre barneseter, men den har skjulte seter for inntil 7. Masse bagasjeplass, ikke spesielt dyr i drift.

Men altså, jeg har ikke mye greie på biler.

Takk for svar.

Vi har sett på denne, men syns den er kjedelig å se på, litt liten (ser større ut enn den faktisk er) + at vi helst kunne ønske oss firehjulstrekk. Har også hørt ikke bare positivt om kvaliteten på WV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Vi har sett på denne, men syns den er kjedelig å se på, litt liten (ser større ut enn den faktisk er) + at vi helst kunne ønske oss firehjulstrekk. Har også hørt ikke bare positivt om kvaliteten på WV..

Det er nok ingen "ordentlig" SUV, nei.

Hold oss underrettet når tredjemann kommer midt i julestria, da... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Vi har sett på denne, men syns den er kjedelig å se på, litt liten (ser større ut enn den faktisk er) + at vi helst kunne ønske oss firehjulstrekk. Har også hørt ikke bare positivt om kvaliteten på WV..

''Vi har sett på denne, men syns den er kjedelig å se på, litt liten (ser større ut enn den faktisk er) + at vi helst kunne ønske oss firehjulstrekk.''

Lykke til - og si endelig fra om du finner en rommelig, sprek OG tøff firehjulstrekker til under halve millionen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest - Ingoen -

''Vi har sett på denne, men syns den er kjedelig å se på, litt liten (ser større ut enn den faktisk er) + at vi helst kunne ønske oss firehjulstrekk.''

Lykke til - og si endelig fra om du finner en rommelig, sprek OG tøff firehjulstrekker til under halve millionen! :-)

Tusen takk!

Skal si fra hva vi ender opp med. Tror nok mange ønsker seg skikkelig SUV som familiebil, men velger stasjonsvogn eller kassebil pga skremmende høye priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Det er nok ingen "ordentlig" SUV, nei.

Hold oss underrettet når tredjemann kommer midt i julestria, da... :-))

Ja, jeg skal oppdatere når det begynner å skje saker og ting i magen. ;-)

For min del håper jeg inderlig at lillegull holder seg inne til over nyttår, hadde vært godt å fått både jul og nyttår unnagjort først!

Nøyaktig 4 uker igjen nå.. nærmer seg med stormskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal oppdatere når det begynner å skje saker og ting i magen. ;-)

For min del håper jeg inderlig at lillegull holder seg inne til over nyttår, hadde vært godt å fått både jul og nyttår unnagjort først!

Nøyaktig 4 uker igjen nå.. nærmer seg med stormskritt!

Spennende! :o) Lykke til med bilkjøp, vi titter også etter ny bil (dvs. gubben, har ikke greie på bil)

*knip igjen* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW X1. Det er en 4*4, men den er kanskje ikke stor nok? Jeg ønsker meg den.

Pris fra 400.000,-. Den kommer nå i årsskifte.

Pen liten mellomting mellom Suv og stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

BMW X1. Det er en 4*4, men den er kanskje ikke stor nok? Jeg ønsker meg den.

Pris fra 400.000,-. Den kommer nå i årsskifte.

Pen liten mellomting mellom Suv og stasjonsvogn.

Det var en veldig lekker bil!

MEN, vi ønsker oss mer plass og litt røffere bil. ;-)

Og helst en som er rundt 3-5 år gammel pga prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW X1. Det er en 4*4, men den er kanskje ikke stor nok? Jeg ønsker meg den.

Pris fra 400.000,-. Den kommer nå i årsskifte.

Pen liten mellomting mellom Suv og stasjonsvogn.

Enig, X1 er lekker, men det er jo en LITEN bil, og neppe egnet som hovedbilen for en storfamilie :-).

Kunne ønske meg den som ekstrabil, jeg. Men til det er den både litt for stor og litt for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig lekker bil!

MEN, vi ønsker oss mer plass og litt røffere bil. ;-)

Og helst en som er rundt 3-5 år gammel pga prisen.

Kanskje en brukt X3 da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, X1 er lekker, men det er jo en LITEN bil, og neppe egnet som hovedbilen for en storfamilie :-).

Kunne ønske meg den som ekstrabil, jeg. Men til det er den både litt for stor og litt for dyr.

Jeg gleder meg til å prøvekjøre den. Vi er jo bare 2 voksne og 1 barn vanligvis. Så da bør det jo gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å prøvekjøre den. Vi er jo bare 2 voksne og 1 barn vanligvis. Så da bør det jo gå greit.

'' Vi er jo bare 2 voksne og 1 barn vanligvis. Så da bør det jo gå greit.''

Ja, om dere ikke er mye på tur til hytte eller båt og slikt, så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Kanskje en brukt X3 da:-)

BMW X3 har vi sett på, men den er for liten!

Da måtte det ha blitt en BMW X5 istedet, men den er for dyr.. Dumt, for den er jo ellers en flott og praktisk bil. *sukk*

Ja, de penga, ja, de penga.. Vi ikke råd til å både ha en skikkelig dyr bil + alle de store investeringene som vi har hatt i eget hus de siste 3 årene ( snakker om kjøpesum+ 700.000,- i ulike prosjekter). Har ennå et stort prosjekt på trappene, veldig nødvendig, og det vil koste rundt 300.00,- Ikke bare-bare å kjøpe hus fra 50-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Vi er jo bare 2 voksne og 1 barn vanligvis. Så da bør det jo gå greit.''

Ja, om dere ikke er mye på tur til hytte eller båt og slikt, så :-)

Har ikke hytte eller båt. Drar oftest til sydligere breddegrader.

X1 skal også fungere godt med å legge ned seter, så da blir det jo mye bedre lasteplass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW X3 har vi sett på, men den er for liten!

Da måtte det ha blitt en BMW X5 istedet, men den er for dyr.. Dumt, for den er jo ellers en flott og praktisk bil. *sukk*

Ja, de penga, ja, de penga.. Vi ikke råd til å både ha en skikkelig dyr bil + alle de store investeringene som vi har hatt i eget hus de siste 3 årene ( snakker om kjøpesum+ 700.000,- i ulike prosjekter). Har ennå et stort prosjekt på trappene, veldig nødvendig, og det vil koste rundt 300.00,- Ikke bare-bare å kjøpe hus fra 50-tallet...

Vi sitter på gammelt hus (som vi nå er omtrent ferdig med å pusse opp) + to veldig gamle bilder fra forrige årtusen:-)

Så det blir nok to nye biler til neste år. Det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...