Gå til innhold

Julegardiner


pekkaline

Anbefalte innlegg

Ifølge kid-reklamen på tv nå skal man bytte til røde julegardiner for å få julestemning...

Jeg humret litt da jeg så den, her er det nemlig lite gardiner å bytte ut. Gubben mente vi kunne jo ta de på soverommet, men han har tydeligvis ikke vært mye våken der i det siste, for det er ikke noen å bytte ut der heller lenger.

(Vi har rullegardin, altså)

Hehe, jeg antar Kid ikke er helt nøytrale i denne saken ;-)

Vi har faktisk gardiner på soverommet, stua og på spiseplassen. Resten av huset er enten uten gardiner eller har rullgardiner.

Synes jeg ser røde julegardiner med reinsdyr på på soverommet ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pekkaline

    32

  • mariaflyfly

    11

  • annegunn

    11

  • KaVa

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke jeg kjenner ett menneske under 60 som bytter til julegardiner, så det stemmer for min del ;).

Jeg kjenner noen under 60 som gjør det, men da har de gjerne en litt annen stil enn meg når det gjelder interiør ellers også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp handa*

Jeg henger opp julegardiner i stua (pene linfargede med diskret julepynt), på kjøkkenet (Hvite panelgardiner i snømønster) og Loftstua (røde "trekk-opp" gardiner med julekuler). Og synes det er koselig. Så dropper jeg heller manisk julevask...

Jeg dropper heller manisk julegardinpynting, så det så!! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du persienner?

Gardiner liker jeg, og må nok ha det ei stund til. :)

Har et digert panoramavindu og verandadør i ett. Det ville sett veldig åpent ut uten gardin. :) Og ungene liker å trekke for når de er i stua på kveldene.

Vet du hva som er pent på slike vinduer - Gjennomsiktige chiffongaktige gardiner som henger kun på sidene (ikke for å dekke vinduene). Samme som jeg har på spiseplassen min (jfr. facebookbildene av kjøkkenet mitt). Liker dem veldig godt fordi de blir en mellomting av helt nakne vinduer og gardinvinduer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg antar Kid ikke er helt nøytrale i denne saken ;-)

Vi har faktisk gardiner på soverommet, stua og på spiseplassen. Resten av huset er enten uten gardiner eller har rullgardiner.

Synes jeg ser røde julegardiner med reinsdyr på på soverommet ;-P

Hva? Kid ikke nøytrale? Du tulller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp handa*

Jeg henger opp julegardiner i stua (pene linfargede med diskret julepynt), på kjøkkenet (Hvite panelgardiner i snømønster) og Loftstua (røde "trekk-opp" gardiner med julekuler). Og synes det er koselig. Så dropper jeg heller manisk julevask...

Hvite panelgardiner i snømønster høres ut som noe jeg kunne likt. Sånn i mangel av snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*rekker opp handa*

Jeg henger opp julegardiner i stua (pene linfargede med diskret julepynt), på kjøkkenet (Hvite panelgardiner i snømønster) og Loftstua (røde "trekk-opp" gardiner med julekuler). Og synes det er koselig. Så dropper jeg heller manisk julevask...

Ja, fordelen med tette julegardiner er jo at sørgerendene på vinduene ikke synes :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite panelgardiner i snømønster høres ut som noe jeg kunne likt. Sånn i mangel av snø.

Der er ganske fine, synes jeg. Og så liker jeg lyse farger, nå i mørketida.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som er pent på slike vinduer - Gjennomsiktige chiffongaktige gardiner som henger kun på sidene (ikke for å dekke vinduene). Samme som jeg har på spiseplassen min (jfr. facebookbildene av kjøkkenet mitt). Liker dem veldig godt fordi de blir en mellomting av helt nakne vinduer og gardinvinduer ;)

Ja det er sikkert kjempefint! Bare det at ungene her liker å stenge ute mørket og at ingen kan se inn på kveldene.....når de er alene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare erte litt her ;-)

Satt akkurat og leste dagens utgave av sunnmørsposten der det ble beskrevet hvordan man nå pynter til jul i forhold til før. Der sto det at det nå er lite trendy og skifte til julegardiner og at det helst er eldre mennesker som fortsatt gjør det ;-P

Da vil jeg ikke være trendy, for jeg vil fortsatt bytte til julegardiner. Syns det er så koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er altså sant at det sto i avisa idag - bare sånn at du ikke tror jeg juger ;) Prøvde å finne det i nettavisen, men står visst bare i papirutgaven :-/

Jeg synes forøvrig det er kjempekoselig med julegardiner hos andre, men ikke hos meg *hehe*

Idag pynta jeg vinduene med et par lilla/sølvfarga stjerner som henger nedover, samt ei julestjerne med perler i det andre kjøkkenvinduet. Med andre ord litt julete her også ;-)

Kommer bare av at sunnmøringene hele tida graver til seg og er sykelig redd for å bruke penger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert kjempefint! Bare det at ungene her liker å stenge ute mørket og at ingen kan se inn på kveldene.....når de er alene. ;)

Det skjønner jeg ;) Vi har ingen hus like ved oss, så her er det bare skrømt som kan titte inn vinduene (men det vet ikke ungene foreløpig ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ikke være trendy, for jeg vil fortsatt bytte til julegardiner. Syns det er så koselig.

Det skjønner jeg :)

Jeg visste faktisk ikke at det ikke var trendy med julegardiner ;) Har aldri hatt det - selv ikke den gangen det var trendy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bare av at sunnmøringene hele tida graver til seg og er sykelig redd for å bruke penger. :-)

*haha*

Visste du forresten at sunnmøringer bruker mest penger pr innbygger i Norge til å shoppe klær? ;)

(usikker på om dette fortsatt gjelder, men iallefall ikke mange år siden denne undersøkelsen ble lagt fram ;))

Sunnmøringer er ikke kjent for å være gjerrige, men flinke til å få penger ut av det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp handa*

Jeg henger opp julegardiner i stua (pene linfargede med diskret julepynt), på kjøkkenet (Hvite panelgardiner i snømønster) og Loftstua (røde "trekk-opp" gardiner med julekuler). Og synes det er koselig. Så dropper jeg heller manisk julevask...

Det er en viss forskjell på det du beskriver der og f eks dette:

http://www.msl.no/julegardin.jpg

;-)

Jeg hadde forresten lange, ensfargede røde lingardiner på stua for et par år siden - rett og slett fordi de store ellers så gardinløse vinduene kan bli som et stort svart hull i den mørke årstiden. Men siden har jeg ikke orket stryking osv... Kanskje jeg skal prøve på'n igjen i år? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss forskjell på det du beskriver der og f eks dette:

http://www.msl.no/julegardin.jpg

;-)

Jeg hadde forresten lange, ensfargede røde lingardiner på stua for et par år siden - rett og slett fordi de store ellers så gardinløse vinduene kan bli som et stort svart hull i den mørke årstiden. Men siden har jeg ikke orket stryking osv... Kanskje jeg skal prøve på'n igjen i år? ;-)

*Grøss* Den typen julegardiner kommer ikke inn i mitt hus! Mine er litt mørk røde med gulltråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...