Gjest pepan Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Venta på denne *hehe* Tradisjoner er viktig. 0 Siter
Axcia Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Tradisjoner er viktig. *LOL* Har du overrasket mannen i det siste? fortell... ;-) 0 Siter
Gjest pepan Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 *LOL* Har du overrasket mannen i det siste? fortell... ;-) Med fakler og grønnsaker? Har ikke turt det etter at huset brant ned. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 ''Når det gjelder surkål og rødkål - lager alle gode DOL-mødre denne fra scratch'' *tørker en tåre av latter* ''*tørker en tåre av latter*'' Hva var så morsomt...? 0 Siter
Axcia Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Med fakler og grønnsaker? Har ikke turt det etter at huset brant ned. ;-) 0 Siter
Axcia Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 ''*tørker en tåre av latter*'' Hva var så morsomt...? Det er nok knapt en kjeft her inne som har tid til sånt, eller?!.. Gode DOL-mødre har nok å gjøre med henting og bringing av unger, julegaver, bake og styre til alle avslutninger etc, vil jeg tro ;-) Majoriteten gjør som deg. Surkållaging fra scratch står ikke på prioriteringslista :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Det er nok knapt en kjeft her inne som har tid til sånt, eller?!.. Gode DOL-mødre har nok å gjøre med henting og bringing av unger, julegaver, bake og styre til alle avslutninger etc, vil jeg tro ;-) Majoriteten gjør som deg. Surkållaging fra scratch står ikke på prioriteringslista :-) Da kjenner du ikke de gode DOL-mødrene med tilsynelatende ubegrenset med tid til julebakst og julegardiner med mere :-). Helt sikker på at mange her synes at posekål er fyfy. Og greit nok det - en får jo prioritere som en ønsker :-) 0 Siter
Axcia Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Da kjenner du ikke de gode DOL-mødrene med tilsynelatende ubegrenset med tid til julebakst og julegardiner med mere :-). Helt sikker på at mange her synes at posekål er fyfy. Og greit nok det - en får jo prioritere som en ønsker :-) *hehe* Godt mulig. Jeg driter jo selvsagt på leggen med å uttale meg såpass generelt. ;-D 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Jeg liker svisker til. Men sylteagurk har jeg aldri hatt sammen med ribbe. En gang fikk jeg russiske erter servert til, og det var faktisk godt til ribbe også. 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Sviskene må varmes (og myknes) med ribben siste steketiden. Når det gjelder surkål og rødkål - lager alle gode DOL-mødre denne fra scratch, eller gjør de som jeg og kjøper på pose? Bruker pose, ja. Jeg synes det er like godt. Dvs jeg bruker Parisertype av surkålen. Ett år laget jeg rødkål fra scratch, og det var mye jobb for noe som smakte helt likt som den på pose (bortsett fra ett elelr annet krydder som jeg osgå kunne hatt oppi poserødkålen). Et annet stort pluss med pose, er at den varmes oppå potetene slik at man sparer plass på komfyren. 0 Siter
Gjest frudolén Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Sviskene må varmes (og myknes) med ribben siste steketiden. Når det gjelder surkål og rødkål - lager alle gode DOL-mødre denne fra scratch, eller gjør de som jeg og kjøper på pose? Bruker pose. Smaker like godt, og man sparer oppvask da kålen kan varmes opp inni potetene. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Ribbe og medister også her, med poteter, saus, surkål, rosenkål og portvingele som tilbehør. 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Jeg MÅ ingenting. Men så langt jeg kan huske har jeg ønsket meg torsk eller kveite på julaften uten å ha opplevd det. Jeg vokste opp i en ribbefamilie og har tilbrakt mange julaftener med mine foreldre og søsken. Eks-svigerfamilien var også ribbefolk. Nå bor jeg sammen med en pinnekjøttmann. Og spiser gjerne både det og ribbe, det er helt greit og begge deler er godt. Men den hvite fisken kommer visst aldri min vei. Jeg trodde jeg satset på riktig hest da jeg fant meg en nordlending. Men nei da. 0 Siter
Ysah Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Jeg MÅ ingenting. Men så langt jeg kan huske har jeg ønsket meg torsk eller kveite på julaften uten å ha opplevd det. Jeg vokste opp i en ribbefamilie og har tilbrakt mange julaftener med mine foreldre og søsken. Eks-svigerfamilien var også ribbefolk. Nå bor jeg sammen med en pinnekjøttmann. Og spiser gjerne både det og ribbe, det er helt greit og begge deler er godt. Men den hvite fisken kommer visst aldri min vei. Jeg trodde jeg satset på riktig hest da jeg fant meg en nordlending. Men nei da. Dump ham! ;-D 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Dump ham! ;-D Det blir nok til det. Men jeg vil jo ikke rekke å finne meg en ny (kveitemann) til jul i år. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Salte chips er kjempe godt til brun saus. :0) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Salte chips er kjempe godt til brun saus. :0) Men kanskje ikke på julaften? ;O) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Men kanskje ikke på julaften? ;O) Jo, det er i grunnen bare da jeg husker det! ;p 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Jo, det er i grunnen bare da jeg husker det! ;p Så dere spiser potetgull til julemiddagen? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Så dere spiser potetgull til julemiddagen? Syns det er godt med noen få chips til ja. Men ikke som erstatter for noe av det andre tilbehøret. :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.