Gjest bloodmusic Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hei alle dolere, Jeg lurte litt på hvor lenge dere var sammen med faren til barna deres før dere planla barn med ham? Ventet dere bevisst til noe spesielt tidspunkt før dere prøvde? I forhold til jobb, livsituasjon og slikt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det var i hvert fall aldri aktuelt for meg å prøve å få barn med noen partnere før jeg var sikker på at forholdet var av varig kaliber, og jeg visste at vi kunne gi barnet økonomisk trygghet så vel som de andre tingene et barn fortjener. Jeg sier ikke dermed at barn som ikke har økonomisk trygghet er ulykkelige barn, men jeg hadde muligheten til å ta bevisste valg, og gjorde det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi hadde vært sammen i ca 10 år og vi ventet til jeg fikk fast jobb på hjemstedet vårt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi var sammen i 8 år før vi fikk barn. Vi ble sammen det første studieåret da vi var 19 og 20, og ville vente med barn til vi var ferdige med studiene, og til vi hadde jobbet noen år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Var jo "godt voksen" og vel etablert før vi ble sammen, og tidlig rimelig sikker på at forholdet skulle vare. Dermed var de ikke mye å somle med :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ventet i to år før vi begynte å prøve. Vi var ikke veldig unge da vi møttes, og var så sikre som det går an å bli på at det var et varig forhold. Vi ventet til jeg hadde fast jobb og hadde vært i den et halvt års tid - hadde ikke lyst å fly rett ut i permisjon kort tid etter jeg hadde begynt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi ventet til vi hadde vært sammen to og et halvt år før vi bestemte oss. Jeg var 28 når barnet kom. Vi hadde begge fast jobb og kjøpt leilighet og trodde som alle andre at dette skulle vare evig. Den gang ei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi var vel sammen i rundt 6år før vi ble gravide. Ikke helt planlagt, men det passer jo aldri likevel. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi var sammen i 5,5 år før vi fikk barn. Men vi prøvde fra vi hadde vært sammen i 2,5 år Jeg visste han var den jeg ville ha som far til barna mine Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Var sammen i litt over 5 år da vi fikk barn. Ikke helt planlagt, men veldig velkomment ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 ''Jeg lurte litt på hvor lenge dere var sammen med faren til barna deres før dere planla barn med ham?'' 12-13 år. ''Ventet dere bevisst til noe spesielt tidspunkt før dere prøvde? I forhold til jobb, livsituasjon og slikt?'' Ja, men det hjalp ikke, vi skilte lag da ungene var små allikevel. ) Men det funker helt greit nå altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi begynte å snakke om det ganske tidlig, et par år etter at vi hadde blitt sammen. Fra vi begynte å snakke om det, ventet vi til jeg var ferdig med utdanning før vi kuttet ut prevensjon. Men dette vil jo uansett være veldig individuelt med tanke på hvilken alder man er i (regner med at 18 åringer ikke snakker så tidlig om det som 30-åringer). Livssituasjonen vil jo ha noe å si, men mange bryr seg ikke om dette heller. Mange har jo et klart ønske om å få barn, og vil vel sannsynligvis regne inn en ny partner i denne beregningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi hadde vel kjent hverandre i ca 10 år før det var aktuelt (var unge da vi traff hverandre). Jeg ville gjerne ha sene vårbarn, rett og slett fordi jeg synes det er en hygglig tid å feire bursdag på - og at det er ca et halvt år unna jul. Det gikk som planlagt, og vi har et mai og et juni barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi hadde vært sammen i nesten nøyaktig 7 år før jeg ble gravid, og jeg ble gravid på første forsøk. Før dette hadde vi gjort ferdig utdannelser begge to pluss jobbet noen år og reist på litt ekstra spennendde reiser sammen. Vi var hhv 30 og 35 år da barnet ble unnfanget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi var sammen i 5,5 år før vi fikk barn. Men vi prøvde fra vi hadde vært sammen i 2,5 år Jeg visste han var den jeg ville ha som far til barna mine Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine ''Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine :D'' Hadde vært litt ugreit å bytte han ut på akkurat den fronten;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi hadde vært sammen i nøyaktig 3 år 3 mnd og 3 dager den dagen fødselen startet;-) Så jeg blei gravid etter ca 2,5 år sammen med samboeren da. Vi ventet ca et år fra vi begynte å snakke seriøst om det, på grunn av arbeidssituasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 ''Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine :D'' Hadde vært litt ugreit å bytte han ut på akkurat den fronten;-) He, he - rimelig vanskelig ja Men det finnes jo dem som gjerne skulle ha byttet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vi hadde vært sammen i nesten nøyaktig 7 år før jeg ble gravid, og jeg ble gravid på første forsøk. Før dette hadde vi gjort ferdig utdannelser begge to pluss jobbet noen år og reist på litt ekstra spennendde reiser sammen. Vi var hhv 30 og 35 år da barnet ble unnfanget. 6 år og ti mnd her... Og resten likt også, bortsett fra at jeg er litt yngre enn deg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Knapt sju år, vi var begge ferske stundenter og gjorde oss ferdige med studiene++ først. Og jentungen var vel strengt tatt ikke planlagt, men ble unnfanget første gang jeg telte feil på kalenderen. Kalkulert risiko 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 6 år og ti mnd her... Og resten likt også, bortsett fra at jeg er litt yngre enn deg.... *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.