Gå til innhold

Trenger hjelp!


Gjest ostepåpp

Anbefalte innlegg

Gjest ostepåpp

Jentegjengen skal møtes til helgen og alle skal ta med en rett hver!

Pga av jobb får jeg ganske dårlig tid og i tillegg er jeg ingen racer på kjøkkenet akkurat.

Noen som har ideer til meg om en enkel og kjapp rett jeg kan ta med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Eggeomelett!

Ha ca 10 egg i ei ildfast form. Ha også i diverse kjøtt som f.eks. skinke, pølser, biter av fenalår osv osv. Ha også i biter av paprika. Krydre med salt, pepper og evt gressløk. Lurt å ha i et par dl vann slik at omeletten ikke blir tørr. Stek midt i ovnen til den har stivna. Kjempegodt og veldig lettvint siden du kan gjøre klar formen dagen før og kun steke samme dag. Den egner seg like godt lunken (ha på aluminiumsfolie) som kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggeomelett!

Ha ca 10 egg i ei ildfast form. Ha også i diverse kjøtt som f.eks. skinke, pølser, biter av fenalår osv osv. Ha også i biter av paprika. Krydre med salt, pepper og evt gressløk. Lurt å ha i et par dl vann slik at omeletten ikke blir tørr. Stek midt i ovnen til den har stivna. Kjempegodt og veldig lettvint siden du kan gjøre klar formen dagen før og kun steke samme dag. Den egner seg like godt lunken (ha på aluminiumsfolie) som kald.

Takk, togli :-) Et fantastisk råd her som det "bøtter inn" små og store sultne til alle døgnets tider!

Fortsatt god jul til deg & dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, togli :-) Et fantastisk råd her som det "bøtter inn" små og store sultne til alle døgnets tider!

Fortsatt god jul til deg & dine :-)

Så bra du kan nyttiggjøre deg rådet mitt :)

Klassene til ungene mine pleier å ha koldtbord f.eks. før sommerferien. Da tar hver familie med en rett hver og denne retten slår alltid godt an, enn så enkel den er :)

Fortsatt god jul til deg og dine også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kan nyttiggjøre deg rådet mitt :)

Klassene til ungene mine pleier å ha koldtbord f.eks. før sommerferien. Da tar hver familie med en rett hver og denne retten slår alltid godt an, enn så enkel den er :)

Fortsatt god jul til deg og dine også :)

Takk for det :-)

Skal prøve oppskrfta i morgen formiddag da vi får besøk som skal ha mat før vi skal på skøytebanen. Har masse restemat - topp! Og tenåringssønnen min som er omelett-eksperten her i huset gleder seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

Skal prøve oppskrfta i morgen formiddag da vi får besøk som skal ha mat før vi skal på skøytebanen. Har masse restemat - topp! Og tenåringssønnen min som er omelett-eksperten her i huset gleder seg :-)

Du får komme med rapport ;)

Her i huset er det mannen som er omeletteksperten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røykelaks og hakka rødløk rulla inn i lefser som er smurt med Philadelphia- eller Snøfriskost. Lag den kvelden i forveien, rull sammen og legg i kjøleskapet godt pakka inn i plastfolie. Så er det bare å skjære den opp i biter når du kommer fram dit du skal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...