Gjest Elextra Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere ''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene'' Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hørtes smart ut med en kombivariant. Vi har forresten også smørbrødgrill - en sånn "vaffeljernaktig" der man klemmer en dobbeldekker inni og lager toast m/fyll. Man kan kanskje grille pølser inni den også? ;-) ''Vi har forresten også smørbrødgrill - en sånn "vaffeljernaktig" der man klemmer en dobbeldekker inni og lager toast m/fyll'' Husker en venninne hadde slik da vi studerte, og jeg syntes det var knallgodt med grillede ostesmørbrød som en kjapp middag. Verd å prøve, om du først har slikt :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 ''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene'' Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også! Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem... Ungene får vanligvis pølser. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 ''Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene'' Det skjønner jeg godt, jeg ville virkelig stusset jeg også! Forresten, så serverer jeg vanligivs pizza, så jeg slipper å anke på behandlinga av pølsene 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem... Ungene får vanligvis pølser. ''Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem...'' Vi trekker wienerpølser og slenger grillpølser evt. på grillen. For enkelthets skyld blir det mest wiener i bursdager. 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Skrevet 16. desember 2009 ''Vi har forresten også smørbrødgrill - en sånn "vaffeljernaktig" der man klemmer en dobbeldekker inni og lager toast m/fyll'' Husker en venninne hadde slik da vi studerte, og jeg syntes det var knallgodt med grillede ostesmørbrød som en kjapp middag. Verd å prøve, om du først har slikt :-) Ja, vi brukte den mye til det da dne var nye, men da nyhetens interesse dabbet av forsvant denn inn i skapet.... Lurer på å ta dne frem igjen, særlig ettersom junior jo har likt toast når vi har kjøpt det "på farta". Kanskje han kan lage seg varme ostesmørbrød etter skoletid? :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Skrevet 16. desember 2009 LOL - de trønderne. Ja, fysjom fysjom;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hva med pølser ungene får i bursdager? Jeg tror de fleste trekker dem... Ungene får vanligvis pølser. Da serverer man wiener. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere Hæ, mener du det. Som regel griller minstemann pølsene på verandaen. De blir jo ekle hvis man koker dem. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 mer om koking av grillpølser: ''-Nei jeg har aldri hørt om noen som koker grillpølser, men pølsekokerne våre og deres wienerpølser er en tradisjon på Norway Cup, sier Frode Kyvåg til adessa.no Dermed bekrefter direktøren for Norway Cup Frøya-ordførerens påstand om at koking av grillpølser er et særtrøndersk fenomen. '' http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1099138.ece Og fytti. Jeg synes grillpølser er ekle nok som de er når de er grillet. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere Forøvrig koker man ikke middagspølser heller. De stekes også. 0 Siter
tiliti Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 De første årene med barneselskaper trakk jeg grillpølser i vann. Vi hadde barnehagen hjemme på dagtid, og de ansatte sa at ungene aldri hadde spist så mye pølser før, nå da de slapp pølser med skinn:-) Men trukne grillpølser smaker litt tamt, synes jeg. Ganske viktig å hive masse krydder (buljong,salt .. etc) i vannet og ikke trekke dem for lenge. Men ja, wiener og helst kyllingwiener passer best til trekking i vann. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Kokte pølser er bånn i bøtta Jeg er ikke glad i pølser jeg heller og det eneste som går an å koke er wienerpølser fra Leiv Vidar. Når man har barn kommer man ikke utenom. Men jeg likte ikke pølser som barn heller, men jeg spiser det likevel 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Kokte pølser er faktisk mye bedre, og sunnere, enn stekte pølser :-) Wiener ja, men man koker ikke grill. De stekes eller helst grilles 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Lurer på om jeg skal ta fram smørbrødgrillen vår snart? Den har stått inners i skapet lenge nå.... Jeg og bruker min. Litt i perioder, men den står i skapet og er lett å finne fram 0 Siter
tiliti Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Jeg er ikke glad i pølser jeg heller og det eneste som går an å koke er wienerpølser fra Leiv Vidar. Når man har barn kommer man ikke utenom. Men jeg likte ikke pølser som barn heller, men jeg spiser det likevel For meg er det visst bare kylling/kalkun-wiener fra Prior for alltid, helfrelst. 0 Siter
tiliti Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Hehe, Oslo-svigerinna mi trodde ikke sine egne ører når jeg kokte grillpølsene Tror det er ganske vanlig å koke grillpølser rundt omkring i Norge? Blir jo som å koke middagspølser bare at det går raskere Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam). 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 For meg er det visst bare kylling/kalkun-wiener fra Prior for alltid, helfrelst. Jeg liker ikke kyllingpølse og har ikke julepølse til ribba heller. Etter 27 år med unger har jeg fått pølser, spagetti med kjøttsaus og pizza med kjøttdeig langt oppi halsen. Spagetti med ostesaus, gjerne med ekstra parmensan i + bacon og pizza med annet fyll er nydelig. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 ''Med denne praktiske hot dog maskinen er det nå enkelt å grille pølser hjemme.'' Ja, for det var jo helt uoverstigelig vanskelig før. Hahaha! 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2009 Skrevet 16. desember 2009 Det blir nesten som når man forklarer at man spiser fiskekaker i brun saus. (for min del fiskekaker i kjøttkakesaus .. nam). Det lagde mora mi også, så det er jeg vant med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.