Gå til innhold

Vi har betalt varmepumpa til Rimi-Hagen


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

http://www.dagbladet.no/2010/01/09/nyheter/innenriks/skattepolitikk/skatt/enok/9839673/

"Varmepumpen er plassert i Hagens 1.700 kvadratmeter store villa i Voksenkollveien i Oslo, der den blant annet sørger for å varme opp kjøpmannens private svømmehall."

"Da Hagen søkte om enøkstøtte oppga han at villaen hadde et samlet strøm- og oljeforbruk på 325.000 kilowattimer i året. En gjennomsnittlig norsk husstand har et årlig forbruk på 20.000 kilowattimer."

Stakkars fyr, nu går det vist på stumpene. Først må han sende skjortene til England for reparasjon, og nå må han ha statelig-hjelp for å kunne holde akseptabel temperatur i bassenget. Hvor skal dette ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    27

  • mariaflyfly

    24

  • Lillemus

    16

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Han har jo faktisk søkt om denne støtten på lik linje med det alle kan gjøre. Mannen kan ikke eie samvittighet overhodet. Hadde jeg vært i familie med ham så hadde jeg skammet meg dypt og inderlig.

Og de som har laget denne regelen om at man kan søke om støtte har tydeligvis ikke tenkt så langt som til å sette en grense for max. inntekt for å få støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan dette er mulig.

Skjønner ikke problemet.........vel skjønner at han har peng, men skulle ikke han få støtte på lik linje med alle andre.

En grunn til at han har peng da.

Fatter ikke hvorfor det mases så mye om dette, hadde søkt om støtte jeg og uansett hvor mye peng jeg hadde, men nå har ikke jeg så mye da.

Ikke greit å ha mye peng heller, skal si mannen får mye pepper gitt........hmm, glad jeg ikke sliter med akkurat det - he-he-....ikke enkelt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Skjønner ikke problemet.........vel skjønner at han har peng, men skulle ikke han få støtte på lik linje med alle andre.

En grunn til at han har peng da.

Fatter ikke hvorfor det mases så mye om dette, hadde søkt om støtte jeg og uansett hvor mye peng jeg hadde, men nå har ikke jeg så mye da.

Ikke greit å ha mye peng heller, skal si mannen får mye pepper gitt........hmm, glad jeg ikke sliter med akkurat det - he-he-....ikke enkelt nei.

''Skjønner ikke problemet.........vel skjønner at han har peng, men skulle ikke han få støtte på lik linje med alle andre.''

Du mener vel han burde fått bostøtte også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet.........vel skjønner at han har peng, men skulle ikke han få støtte på lik linje med alle andre.

En grunn til at han har peng da.

Fatter ikke hvorfor det mases så mye om dette, hadde søkt om støtte jeg og uansett hvor mye peng jeg hadde, men nå har ikke jeg så mye da.

Ikke greit å ha mye peng heller, skal si mannen får mye pepper gitt........hmm, glad jeg ikke sliter med akkurat det - he-he-....ikke enkelt nei.

Jeg synes som regel ikke det er noe galt i å følge de reglene vi har.

Men her er jeg ikke så sikker. Hagen klager jo selv høylytt over skattereglene, og flagger ut både det ene og det andre for å slippe å betale norsk skatt. Men støtte betalt av skattepenger - det vil han ha. Jeg synes det er moralsk galt av ham, selv om han ikke har brutt noen lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har da ikke gjort noe galt.Fyren har søk om støtte til en omlegging av fyringsanlegget sitt, fra miljøversting til miljøvennlig. Han har benyttet seg av en støtteordning fra Oslo kommune som alle har rett på.

Hvorvidt ordningen bør være behovsprøvet, er en helt annen diskusjon, men så lenge den er tilgjengelig for gud og hvermann, er da ikke dette noe å hyle om.

Fatter ikke at dette er noe å henge seg opp i, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes som regel ikke det er noe galt i å følge de reglene vi har.

Men her er jeg ikke så sikker. Hagen klager jo selv høylytt over skattereglene, og flagger ut både det ene og det andre for å slippe å betale norsk skatt. Men støtte betalt av skattepenger - det vil han ha. Jeg synes det er moralsk galt av ham, selv om han ikke har brutt noen lov.

'' Jeg synes det er moralsk galt av ham, selv om han ikke har brutt noen lov.''

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg synes definitivt det er moralsk galt:( Tenk om de pengene kunne gått til ved og strøm for trengende!

Mannen er milliadær, for søttan:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har da ikke gjort noe galt.Fyren har søk om støtte til en omlegging av fyringsanlegget sitt, fra miljøversting til miljøvennlig. Han har benyttet seg av en støtteordning fra Oslo kommune som alle har rett på.

Hvorvidt ordningen bør være behovsprøvet, er en helt annen diskusjon, men så lenge den er tilgjengelig for gud og hvermann, er da ikke dette noe å hyle om.

Fatter ikke at dette er noe å henge seg opp i, jeg.

Jeg synes kansje det er noe å henge seg oppi siden flere gamle mennesker fryser i kulden. Har jo allderede hatt 1 dødsfall og en eldre mann har tatt fyr, fordi de prøvde å bli varme i hjemmene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kansje det er noe å henge seg oppi siden flere gamle mennesker fryser i kulden. Har jo allderede hatt 1 dødsfall og en eldre mann har tatt fyr, fordi de prøvde å bli varme i hjemmene sine!

Det er selvfølgelig tragisk, men har neppe noe med varmepumpa til Hagen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hagen betaler skatt av inntektene sine, og har bare benyttet seg av et helt legitim måte å spare penger på.

''Hagen betaler skatt av inntektene sine, og har bare benyttet seg av et helt legitim måte å spare penger på.''

Hagen har flagget ut det meste av virksomheten sin nettopp for å slippe å betale skatt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han har betalt trygda di. Det er lett å irritere seg på Hagen, men jeg antar at han leverer et dugeligbidag til felleskassa gjennom skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Hagen betaler skatt av inntektene sine, og har bare benyttet seg av et helt legitim måte å spare penger på.''

Hagen har flagget ut det meste av virksomheten sin nettopp for å slippe å betale skatt i Norge.

Her er skattetallene for Stein Erik Hagen

Skatt 8 289 839 Skattekommune Oslo

Formue 1 015 859 833

Han betalte skatt til Oslo kommune i 2008, og han betale litt mer enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker. Da er det i så fall lovene og reglene som er feil. Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?

Å sammenligne dette med å motta bostøtte, faller bare på sin egen urimelighet, siden bostøtte er behovsprøvd, og ikke noe alle får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker. Da er det i så fall lovene og reglene som er feil. Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?

Å sammenligne dette med å motta bostøtte, faller bare på sin egen urimelighet, siden bostøtte er behovsprøvd, og ikke noe alle får.

''Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?''

Det var faktisk ei her på DOL som ikke søkte om kontantsøtte fordi hun mente de ikke trengte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?''

Det var faktisk ei her på DOL som ikke søkte om kontantsøtte fordi hun mente de ikke trengte den.

Fordi en person skrev her på DOL at pga vedkommende pga sin sosiale samvittighet, ikke søkte på en ytelse, som alle kan få, hvis de oppfyller visse kriterier, så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...