Gå til innhold

Vi har betalt varmepumpa til Rimi-Hagen


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Fy flate... koster det SÅ mye?! Om strømregninga mi blir mye dyrere nå enn den vanligvis blir, kun fordi jeg satte en radiator nede i kjellertrappa, og tok i bruk varmekablene på badet for aller første gang for ei lita uke siden, så går jeg rett til Nav og krever at de hjelper meg med å dekke strømutgiftene. Det der går jeg ikke med på...

Regninga kommer vel i posten en av dagene nå? Var jo innmelding den 30. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    27

  • mariaflyfly

    24

  • Lillemus

    16

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Det er vel et ganske velkjent faktum at det å bli rik i Norge, på ærlig vis, er nærmest en umulighet:-)

Jeg venter ikke mer solidaritet fra en kar som Hagen. Han gjør jo ikke noe annet enn å sko seg på norsk arbeidskraft, og samtidig klage over hvor ille alt er i landet her. Han har mistet det normale gangsynet forlengst.

Velkjent faktum, eller kjær myte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt, men det er ikke han som skal tas, han gjør ikke noe ulovlig. Moralsk sett så burde han kanskje ikke ha søkt, men det blir vanskelig å si hvem som bør søke og ikke, hvor går grensen? Er det de som tjener 30 mill, 10, eller 500.000 eller 200.000?

Det er Oslo kommune som har regler som gjør dette mulig, så de bør endre dette så ikke slike som han får støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regninga kommer vel i posten en av dagene nå? Var jo innmelding den 30. desember.

Er vel nå på januar prisene spratt i været? Jeg har ikke innmelding av strømmåleren, herfra går det automatisk til everket... jeg får regninga en gang i måneden fra før, fordi kvartalsvis ble altfor tøft for meg. Me venter i spaning... eller noe sånt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mediavinklingen

''Hagen betaler skatt av inntektene sine, og har bare benyttet seg av et helt legitim måte å spare penger på.''

Hagen har flagget ut det meste av virksomheten sin nettopp for å slippe å betale skatt i Norge.

''Hagen har flagget ut det meste av virksomheten sin nettopp for å slippe å betale skatt i Norge.''

Det er feil, men det er ikke rart du tror det slik det fremstilles i media. Det er barna hans som har "flagget ut". Blant annet fordi de synes det er vanskelig å takle mediahetsen av deres far og all fordømmelsen som formuene deres fører med seg. Det er barna som er majoritetseiere i Hagens selskap.

Avisene har en festlig tendens til å henge ut disse menneskene uansett hva de gjør, mens helbarka kjeltringer får relativt respektfull omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mediavinklingen

Jeg synes definitivt det er moralsk galt:( Tenk om de pengene kunne gått til ved og strøm for trengende!

Mannen er milliadær, for søttan:(

Blir man milliardær ved å tenke "180.000 her og 180.000 der spiller ingen rolle", tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Han har jo bare fulgt norsk lov? Hagen er vel også en av de som gir mer tilbake til samfunnet enn han får?

En annen ting er det at jeg ikke tror jeg hadde gidda å søke om slike ting om jeg var så rik som ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker''

Og jeg synes at en milliadær overhodet ikke trenger en slik støtte:( Det irriterer meg faktisk enormt!

Mannen har ikke gjort noe ulovlig, men det er så umoralsk som det kan bli! Tenk hvor mange innbyggere, som kunne fått mer varme i sine boliger for 180.000,-!

Mye vil ha mer, faen vil ha fler!

Jeg tror neppe vi andre hadde fått mer i støtte/rimeligere strøm dersom Hagen ikke hadde fått støtte til varmepunpa si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er fullt lovlig å ha sosial intelligens og empati med sine medborgere;)''

Det er det, og han kunne jo f eks valgt å la det han mottok i støtte gå direkte til Frelsesarmeen eller noe slikt.

Han har så mye penger at dette bare er en dråpe i havet for ham uansett (og han hadde selvsagt ikke trengt å søke om denne støtten ;)), så jeg antar han gir minst det samme beløpet til diverse veldedige organisasjoner. Det er synd de rike ikke forteller oss hvem de gir til og hvor mye, så kanskje vi hadde fått et litt mildere syn på dem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongen dy.

Fy flate... koster det SÅ mye?! Om strømregninga mi blir mye dyrere nå enn den vanligvis blir, kun fordi jeg satte en radiator nede i kjellertrappa, og tok i bruk varmekablene på badet for aller første gang for ei lita uke siden, så går jeg rett til Nav og krever at de hjelper meg med å dekke strømutgiftene. Det der går jeg ikke med på...

''så går jeg rett til Nav og krever at de hjelper meg med å dekke strømutgiftene''

Det tror jeg neppe du kan "kreve". Det blir nok heller å spise havregrøt i et par måneder fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel nå på januar prisene spratt i været? Jeg har ikke innmelding av strømmåleren, herfra går det automatisk til everket... jeg får regninga en gang i måneden fra før, fordi kvartalsvis ble altfor tøft for meg. Me venter i spaning... eller noe sånt! ;)

Åpningen av bomringen er forøvrig utsatt til 31. mars pga kulda. De får rett og slett ikke montert utstyret når det er så kaldt fordi kabler og slikt kan gå istykker. *Hehe* Noen fordeler må det jo være med denne kulda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta

noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker.

''

Det er ingen som tvinger en til å søke om støtte. Og Hagen burde ha skjøt hva slags reaksjoner dette kom til å skape.

''Da er det i så fall lovene og reglene som er feil.''

Ja, det er nettopp det de er. Her burde det vært en maksgrense på hvor mye støtte man kunne motta, ELLER, aller helt, det burde vært behovsprøvd. Det er helt meningsløst å ha det skatte og avgiftsnivået man har her i landet (dette er dyrt å administrere, nettoen er faktisk negativ på den siste kronen staten trekker inn), og så skal man ha ennå flere byråkrater som så skal sitte og dele pengene ut igjen. La folk få beholde mest mulig av sin egen inntekt slik at de kan klare seg selv, og gi behovsprøvet støtte til de som virkelig trenger det.

''Å sammenligne dette med å motta bostøtte, faller bare på sin egen urimelighet, siden bostøtte er behovsprøvd, og ikke noe alle får.''

Nettopp. Og slik burde også ha vært med denne støtten.

Hvorfor skal støtten være behovsprøvd når målet med den er å få flere til å velge varmepumper? Spiller da ingen rolle om man er rik eller fattig når støtten fører til at man faktisk velger det. Og med Hagens store hus er det da en enda større miljøgevinst at han bruker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal støtten være behovsprøvd når målet med den er å få flere til å velge varmepumper? Spiller da ingen rolle om man er rik eller fattig når støtten fører til at man faktisk velger det. Og med Hagens store hus er det da en enda større miljøgevinst at han bruker det ;)

Godt poeng!

"Behovsprøvd" i disse tilfellene burde derfor være: Jo mer miljø-u-vennlig man er fra før, desto større grunn er det å gi vedkommende støtte til å bytte om til mer miljøvennlige ordninger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''så går jeg rett til Nav og krever at de hjelper meg med å dekke strømutgiftene''

Det tror jeg neppe du kan "kreve". Det blir nok heller å spise havregrøt i et par måneder fremover.

Vi får se... :) De går vel neppe med på at barna skal leve på lut og kaldt vann heller, så den tid, den utfordring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningen av bomringen er forøvrig utsatt til 31. mars pga kulda. De får rett og slett ikke montert utstyret når det er så kaldt fordi kabler og slikt kan gå istykker. *Hehe* Noen fordeler må det jo være med denne kulda!

Næmmen, SÅ synd! Hørte noen på jobb si at det vil koste 40 kroner tur-retur Trondheim på grunn av bommen. Så vanvittig glad jeg er for at jeg ikke må over kommunegrensa for å jobbe lenger... det er helt sykt! Tror det kommer til å bli debatt av en annen verden på det der... de bør sørge for pendlerrabatt av noe slag for oss på andre sida av grensa også, når de som bor rett innenfor som også må gjennom bommen, får redusert bomavgift.

Usj, jeg er litt for irritert på den greia der, allerede før den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...