Gå til innhold

Vi har betalt varmepumpa til Rimi-Hagen


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Farlig avfall ja, den hadde jeg glemt, jeg har nemlig ikke en sånn rød kasse. Da jeg snakket med renholdsverket skulle de sørge for at jeg fikk en før påske. Det var i 2008 og jeg har fremdeles ikke sett noe til den, men de sa ikke noe om _hvilken_ påske da... ;o)

''Det var i 2008 og jeg har fremdeles ikke sett noe til den, men de sa ikke noe om _hvilken_ påske da... ;o)''

Nå lo jeg høyt, her i min ensomhet, tilogmed katten stirret på meg med dovne øyne...

Husk å få ting skriftelig;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    27

  • mariaflyfly

    24

  • Lillemus

    16

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Jeg har ikke så veldig greie på det. Men det må visstnok monteres ei vifte, og denne bråker en del. Dersom naboen hadde montert denne under sin veranda, som er det eneste stedet den vil kunne monteres, ville det vært sjenerende for vi som bor ved siden av. Men jeg har ikke sjekka hvor mye det bråker, altså.

OK. Tror faktisk jeg har lest en plass at det kan forkomme støy, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Tror faktisk jeg har lest en plass at det kan forkomme støy, ja.

Den bråker nok mer jo kaldere det er tror jeg. Kjæresten sin bråkte en god del da jeg sto like ved den ute her om dagen i alle fall. Så om alle skulle ha slike ville det blitt en del bråk på utsiden. På den annen side - hvor mange er det som sitter ute på vinterstid og blir forstyrret av lyden? Med mindre den henger ved siden av soveromsvinduet selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bråker nok mer jo kaldere det er tror jeg. Kjæresten sin bråkte en god del da jeg sto like ved den ute her om dagen i alle fall. Så om alle skulle ha slike ville det blitt en del bråk på utsiden. På den annen side - hvor mange er det som sitter ute på vinterstid og blir forstyrret av lyden? Med mindre den henger ved siden av soveromsvinduet selvfølgelig...

Vi har soveromsvinduer rett over verandaen, ja. Men pumpa brukes vel ikke bare om vinteren? Er det ikke slik at den fungerer som aircondition-anlegg om sommeren, da? Jeg har ikke satt meg nok inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Den bråker nok mer jo kaldere det er tror jeg. Kjæresten sin bråkte en god del da jeg sto like ved den ute her om dagen i alle fall. Så om alle skulle ha slike ville det blitt en del bråk på utsiden. På den annen side - hvor mange er det som sitter ute på vinterstid og blir forstyrret av lyden? Med mindre den henger ved siden av soveromsvinduet selvfølgelig...

''hvor mange er det som sitter ute på vinterstid og blir forstyrret av lyden? Med mindre den henger ved siden av soveromsvinduet selvfølgelig...''

Aner ikke! Har ikke erfaring med slike pumper...

Men hadde aldri installert de under soverommene, men kjøkkenet hadde vært en grei plass;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi har soveromsvinduer rett over verandaen, ja. Men pumpa brukes vel ikke bare om vinteren? Er det ikke slik at den fungerer som aircondition-anlegg om sommeren, da? Jeg har ikke satt meg nok inn i dette.

Trodde også at det var en helårspumpe, ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har soveromsvinduer rett over verandaen, ja. Men pumpa brukes vel ikke bare om vinteren? Er det ikke slik at den fungerer som aircondition-anlegg om sommeren, da? Jeg har ikke satt meg nok inn i dette.

Joda, det hender vi bruker vår om sommeren når det er kokvarmt ja, for å holde en levelig temperatur inne. Ikke at det skjer så ofte, men...

Av en eller annen grunn har vi fått reaksjoner på det her inne - at det er da ikke meningen med en varmepumpe og unødvendig bruk av strøm og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg og skal søke om å få dekket utgifter til varmepumpe hjemme. Bor jo tross alt i Trøndelag, og her er det kaldt i disse dager :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en sparer det en må;)

Jeg har varmekabler på badet, på det laveste, og en ovn på mitt rom som står på 10 grader, ellers er hele huset oppvarmet med fyring! Og det er tøft, er ca 10-13 grader når jeg står opp, og det tar litt tid før vedovnen varmer, og jeg kommer ikke over 20 grader! men det holder for meg;)

Tenk hvor mye ved det gikk til å varme opp gamle slott!

Gamle slott var nok fryktelig kalde til tider, til tross for store gobeliner på veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig greie på det. Men det må visstnok monteres ei vifte, og denne bråker en del. Dersom naboen hadde montert denne under sin veranda, som er det eneste stedet den vil kunne monteres, ville det vært sjenerende for vi som bor ved siden av. Men jeg har ikke sjekka hvor mye det bråker, altså.

jeg har kun erfaring med varmepumper fra Frankrike, og da brukt som air-con. i en leilighet vi leide der var den utvendige boksen plassert på verandaen, og når vi satt der ute og kul'a'en med et glass vin, syntes vi boksen var støyforurensning og skrudde derfor av hele apparatet. en vi hørte den ikke inn i leiligheten når skyvedøra var lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig greie på det. Men det må visstnok monteres ei vifte, og denne bråker en del. Dersom naboen hadde montert denne under sin veranda, som er det eneste stedet den vil kunne monteres, ville det vært sjenerende for vi som bor ved siden av. Men jeg har ikke sjekka hvor mye det bråker, altså.

jeg har kun erfaring med varmepumper fra Frankrike, og da brukt som air-con. i en leilighet vi leide der var den utvendige boksen plassert på verandaen, og når vi satt der ute og kul'a'en med et glass vin, syntes vi boksen var støyforurensning og skrudde derfor av hele apparatet. en vi hørte den ikke inn i leiligheten når skyvedøra var lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har soveromsvinduer rett over verandaen, ja. Men pumpa brukes vel ikke bare om vinteren? Er det ikke slik at den fungerer som aircondition-anlegg om sommeren, da? Jeg har ikke satt meg nok inn i dette.

Hvis man bruker den aom air-con sammarstid her på bjerget går vel mye av miljø- og sparegevinsten oppp i spinninga, skulle jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg og skal søke om å få dekket utgifter til varmepumpe hjemme. Bor jo tross alt i Trøndelag, og her er det kaldt i disse dager :-p

''Bor jo tross alt i Trøndelag, og her er det kaldt i disse dager :-p''

*Hehe* 10 grader mildere i dag enn i går her! Og det merkes.

Men fy så urettferdig det er - hvorfor skal vi i Midt-Norge betale så mye mer for strømmen enn de i sør og de i nord? I Nordland har de momsfritak på strøm og i nord-Troms og Finnmark betaler de ikke el-leie engang i tillegg til momsfritak ifølge en artikkel min kjære sitter og leser på nettet nå. Her koster det 770,- om man bruker 6 panelovner på 1500 w i ett døgn nå, på Østlandet koster det samme 214,-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Bor jo tross alt i Trøndelag, og her er det kaldt i disse dager :-p''

*Hehe* 10 grader mildere i dag enn i går her! Og det merkes.

Men fy så urettferdig det er - hvorfor skal vi i Midt-Norge betale så mye mer for strømmen enn de i sør og de i nord? I Nordland har de momsfritak på strøm og i nord-Troms og Finnmark betaler de ikke el-leie engang i tillegg til momsfritak ifølge en artikkel min kjære sitter og leser på nettet nå. Her koster det 770,- om man bruker 6 panelovner på 1500 w i ett døgn nå, på Østlandet koster det samme 214,-...

Kan trøste deg med at det blir like dyrt på østlandet fra mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bor jo tross alt i Trøndelag, og her er det kaldt i disse dager :-p''

*Hehe* 10 grader mildere i dag enn i går her! Og det merkes.

Men fy så urettferdig det er - hvorfor skal vi i Midt-Norge betale så mye mer for strømmen enn de i sør og de i nord? I Nordland har de momsfritak på strøm og i nord-Troms og Finnmark betaler de ikke el-leie engang i tillegg til momsfritak ifølge en artikkel min kjære sitter og leser på nettet nå. Her koster det 770,- om man bruker 6 panelovner på 1500 w i ett døgn nå, på Østlandet koster det samme 214,-...

Fy flate... koster det SÅ mye?! Om strømregninga mi blir mye dyrere nå enn den vanligvis blir, kun fordi jeg satte en radiator nede i kjellertrappa, og tok i bruk varmekablene på badet for aller første gang for ei lita uke siden, så går jeg rett til Nav og krever at de hjelper meg med å dekke strømutgiftene. Det der går jeg ikke med på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har han, men å søke om slik støtte når du er milliadær, og du vet at gamle, fattige og syke folk sitter og fryser i kulda, da har man ikke mye empati...(

''

De 180 000,- han har mottatt i støtte har overhodet ingenting med at fattige og syke fryser. Virkelig ikke. Det er tragisk, men det eneste som kunne gjort en forskjell ville vært å tvinge Stein Erik Hagen til å fi 180 000,- til dem rett i lomma. Og man tvinger eller truer som kjent ikke folk til å gi til veldedighet.

''Og man tvinger eller truer som kjent ikke folk til å gi til veldedighet.'' Faktisk har det skjedd. I pepperkakesaken i Bergen så måtte den skyldige gi til veldedighet.

Hvis Hagen er opptatt av ryktet sitt så bør han gi pengene han fikk til et formål som sikrer varme i vinter for noen av de med dårlig råd.

Feks gi støtte til Frelsesarmeen som har bussen som uteliggere varmer seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og man tvinger eller truer som kjent ikke folk til å gi til veldedighet.'' Faktisk har det skjedd. I pepperkakesaken i Bergen så måtte den skyldige gi til veldedighet.

Hvis Hagen er opptatt av ryktet sitt så bør han gi pengene han fikk til et formål som sikrer varme i vinter for noen av de med dårlig råd.

Feks gi støtte til Frelsesarmeen som har bussen som uteliggere varmer seg på.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et sjokk at Rimi-Hagen ikke har moral i denne saken, når han ellers mangler bakkekontakt og lever i sin egen verden.

Man blir ikke så styrtrik som han er - uten å mangle moral. Ærlige, arbeidende nordmenn blir ikke rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et sjokk at Rimi-Hagen ikke har moral i denne saken, når han ellers mangler bakkekontakt og lever i sin egen verden.

Man blir ikke så styrtrik som han er - uten å mangle moral. Ærlige, arbeidende nordmenn blir ikke rike.

Jeg er ikke sjokkert, men syns det er lite gjennomtenkt om han er opptatt av hvordan han framstår. Jeg tror ikke at en må være umoralsk for å lykkes i business i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sjokkert, men syns det er lite gjennomtenkt om han er opptatt av hvordan han framstår. Jeg tror ikke at en må være umoralsk for å lykkes i business i Norge.

Det er vel et ganske velkjent faktum at det å bli rik i Norge, på ærlig vis, er nærmest en umulighet:-)

Jeg venter ikke mer solidaritet fra en kar som Hagen. Han gjør jo ikke noe annet enn å sko seg på norsk arbeidskraft, og samtidig klage over hvor ille alt er i landet her. Han har mistet det normale gangsynet forlengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...