Gå til innhold

Vi har betalt varmepumpa til Rimi-Hagen


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

''Mener du at man skulle satt kniven på strupen til Hagen og tvunget han til å ofre 180 000,- til Fattighuset? ''

Det er PRINSIPPET dette dreier seg om: Skal milliardærer ha støtte av staten (dvs. deg og meg)?

''Og hvordan kan du kalle handlingen hans egoistisk når han faktisk bidrar til å gjøre noe for å bedre klimaet?''

Han hadde bidratt langt mer hvis han hadde hatt et mindre hus å varme opp. Trenger én mann 1800 kvm + digert basseng?

''Det er PRINSIPPET dette dreier seg om: Skal milliardærer ha støtte av staten (dvs. deg og meg)?''

Jeg synes det er helt greit, så lenge mannen betaler sin skatt og reglene er slik at han mottar pengene på lovlig vis.

''

Han hadde bidratt langt mer hvis han hadde hatt et mindre hus å varme opp. Trenger én mann 1800 kvm + digert basseng?

''

Selvfølgelig ikke. Men skal man begrense hvor store hus folk skal ha lov til å ha, da? Det er jo en nydelig måte å drive demokrati på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    27

  • mariaflyfly

    24

  • Lillemus

    16

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Fint at du tenker sånn, men man kan neppe laste Hagen for ikke å gi 180 000,- til veldedighet.

Han bidrar antagelig med en liten slump til veldedighet hvert år (uten at jeg veit dette sikkert), det gir han litt skattelette. :)

''Han bidrar antagelig med en liten slump til veldedighet hvert år (uten at jeg veit dette sikkert), det gir han litt skattelette. :)'

Om han gir til veldedighet, hvorfor da gjøre seg til en "skurk" for skarve 180.000,- (for han da;)..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og flere er det som kommer til å fryse. Fra mandag kommer strømprisen på østlandet til å tredobles. En vanlig enebolig kommer det til å koste 7--800 kr DAGEN å varme opp.

Huff da. Det er jo krise, når det rammer folk på østlandet. *ironisk* Det kommer vel på nyhetene også, da.

Folk i Midt-Norge har skyhøye strømpriser ift. f.eks. folk på Sørlandet, og folk i Glomfjord har omtrent fått betalt for å bruke strøm i 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvordan kan du kalle handlingen hans egoistisk når han faktisk bidrar til å gjøre noe for å bedre klimaet?''

Han bruker 325.000 KW pr. år og han gjør noe for å bedre klimaet...? Ler meg nesten ihjel, om det ikke var så kaldt her.

Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....

''Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....''

Jeg bruker ca. 7500 kwt i året og jeg gruer meg til neste strømregning... Nei, jeg synes han kunne holdt seg for god til dette. 180.000,- er ikke noe han merker på kontoen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mener du at man skulle satt kniven på strupen til Hagen og tvunget han til å ofre 180 000,- til Fattighuset? ''

Det er PRINSIPPET dette dreier seg om: Skal milliardærer ha støtte av staten (dvs. deg og meg)?

''Og hvordan kan du kalle handlingen hans egoistisk når han faktisk bidrar til å gjøre noe for å bedre klimaet?''

Han hadde bidratt langt mer hvis han hadde hatt et mindre hus å varme opp. Trenger én mann 1800 kvm + digert basseng?

''Det er PRINSIPPET dette dreier seg om: Skal milliardærer ha støtte av staten (dvs. deg og meg)?''

Det er det selvsagt helt legitimt å diskutere, og eventuelt endre lover og forskrifter som følge av den konklusjonen man kommer til. En annen sak er det å kreve at dem som er "rike nok" skal avstå fra å motta en rettighet, uansett hvor skadelig det måtte være for stønadsmottakerens omdømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvordan kan du kalle handlingen hans egoistisk når han faktisk bidrar til å gjøre noe for å bedre klimaet?''

Han bruker 325.000 KW pr. år og han gjør noe for å bedre klimaet...? Ler meg nesten ihjel, om det ikke var så kaldt her.

Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....

''Han bruker 325.000 KW pr. år og han gjør noe for å bedre klimaet...? ''

Det er i det minste en forbedring. Etter at han la om til varmepumpe har han redusert disse med 200 000 kW i året, ifølge vg: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586475

''Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....

''

ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....''

Jeg bruker ca. 7500 kwt i året og jeg gruer meg til neste strømregning... Nei, jeg synes han kunne holdt seg for god til dette. 180.000,- er ikke noe han merker på kontoen engang.

''Jeg bruker ca. 7500 kwt i året og jeg gruer meg til neste strømregning... Nei, jeg synes han kunne holdt seg for god til dette. 180.000,- er ikke noe han merker på kontoen engang.''

Jeg har et helt hus å varme opp, håper at du ikke har det, for ellers får jeg dårlig samvittighet for høyt strømforbruk!

180.000,- er vel bare et par måneders strømforbruk for den karen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og man tvinger eller truer som kjent ikke folk til å gi til veldedighet.''

Det ville jeg ikke ønske heller;)

Men det er fullt lovlig å ha sosial intelligens og empati med sine medborgere;)

''Men det er fullt lovlig å ha sosial intelligens og empati med sine medborgere;)''

Det er det, og han kunne jo f eks valgt å la det han mottok i støtte gå direkte til Frelsesarmeen eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo mene noe om hva han burde eller ikke burde gjøre, det har jo mange av oss en tendens til å gjøre i flere sammenhenger.

Selvfølgelig. Men man kan ikke laste han for å benytte seg av et tilbud han har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han bruker 325.000 KW pr. år og han gjør noe for å bedre klimaet...? ''

Det er i det minste en forbedring. Etter at han la om til varmepumpe har han redusert disse med 200 000 kW i året, ifølge vg: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586475

''Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....

''

ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.

''ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.''

Eller ved å bruke handlenett når man handler, eller ved å handle mindre osv osv - alle monner drar, hvis det bare er mange av oss som gjør det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Han bruker 325.000 KW pr. år og han gjør noe for å bedre klimaet...? ''

Det er i det minste en forbedring. Etter at han la om til varmepumpe har han redusert disse med 200 000 kW i året, ifølge vg: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586475

''Jeg har _ikke_ råd til å bedre klimaet, men jeg bruker jo hele 20.000 KW pr år da....

''

ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.

''ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.''

Jippi;) Det har vi hatt her nede i mange år! Endelig noe som letter samvittigheten min;)))

Selv om det er tungvint med fem ulike dunker, så sorterer jeg ihvertfall søppel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.''

Eller ved å bruke handlenett når man handler, eller ved å handle mindre osv osv - alle monner drar, hvis det bare er mange av oss som gjør det:-)

Jepp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.''

Jippi;) Det har vi hatt her nede i mange år! Endelig noe som letter samvittigheten min;)))

Selv om det er tungvint med fem ulike dunker, så sorterer jeg ihvertfall søppel!

Og da bidrar du jo med ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg bruker ca. 7500 kwt i året og jeg gruer meg til neste strømregning... Nei, jeg synes han kunne holdt seg for god til dette. 180.000,- er ikke noe han merker på kontoen engang.''

Jeg har et helt hus å varme opp, håper at du ikke har det, for ellers får jeg dårlig samvittighet for høyt strømforbruk!

180.000,- er vel bare et par måneders strømforbruk for den karen;)

Neida, jeg har en leilighet og jeg har på en paneloven stort sett på vinterstid, soverommene er uoppvarmet - ja, også en liten ovn på badet da, men det er ikke akkurat badstue der inne heller.

Jeg er glad ungene er hos faren nå for da er jeg hos kjæresten og fyrer med ved. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk han skulle latt være å søke om denne støtte ja, dog ikke på grunnlag av en doling. Han burde skjønne at dette er svært lite populært blant menigmann, men det bryr han seg vel neppe noe om.

Synes du han også burde la være å trekke fra helt alminnelige fradrag på skatten fordi han har råd til å la være? Burde han halvert rentefradraget sitt f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ALLE har råd til å bedre klimaet ved å bidra i form av f.eks kildesortering.''

Jippi;) Det har vi hatt her nede i mange år! Endelig noe som letter samvittigheten min;)))

Selv om det er tungvint med fem ulike dunker, så sorterer jeg ihvertfall søppel!

''Selv om det er tungvint med fem ulike dunker, så sorterer jeg ihvertfall søppel!''

Fem? Jøss. Vi har 3, eller 4 da, restavfall + plast + papir og container for glass og metall ved butikken. Men dere sorterer kanskje matavfall også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Men det er fullt lovlig å ha sosial intelligens og empati med sine medborgere;)''

Det er det, og han kunne jo f eks valgt å la det han mottok i støtte gå direkte til Frelsesarmeen eller noe slikt.

''Det er det, og han kunne jo f eks valgt å la det han mottok i støtte gå direkte til Frelsesarmeen eller noe slikt.''

Hadde sagt amen til det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og da bidrar du jo med ditt. :)

Nå ble jeg litt glad;)

Fyrer med ved, for strømmen er så dyr, og følte meg litt som en økomisbruker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv om det er tungvint med fem ulike dunker, så sorterer jeg ihvertfall søppel!''

Fem? Jøss. Vi har 3, eller 4 da, restavfall + plast + papir og container for glass og metall ved butikken. Men dere sorterer kanskje matavfall også?

Vi har fått 3 stk hjemme - plast-, mat- og restavfall. Og så sorterer vi papir/papp og glass/metall i tillegg. Jeg er positivt overraska over hvor greit det er. Men vi slenger alle tre avfallsposene i en og samme dunken, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...