Gå til innhold

Vi har betalt varmepumpa til Rimi-Hagen


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Fordi en person skrev her på DOL at pga vedkommende pga sin sosiale samvittighet, ikke søkte på en ytelse, som alle kan få, hvis de oppfyller visse kriterier, så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?

Jeg synes faktisk han skulle latt være å søke om denne støtte ja, dog ikke på grunnlag av en doling. Han burde skjønne at dette er svært lite populært blant menigmann, men det bryr han seg vel neppe noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    27

  • mariaflyfly

    24

  • Lillemus

    16

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Jeg synes faktisk han skulle latt være å søke om denne støtte ja, dog ikke på grunnlag av en doling. Han burde skjønne at dette er svært lite populært blant menigmann, men det bryr han seg vel neppe noe om.

Det finnes vel mange andre, som også har råd til å betale varmepumpa selv, som har søkt om og fått tilskudd.

Iflg. ditt resonnement så burde støtten ha vært behovsprøv, det er den ikke og dermed kan alle stønadsberettigede søke og få tilskudd. Det gjør da ikke Stein Erik Hagen til en "Samfunnstyv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel mange andre, som også har råd til å betale varmepumpa selv, som har søkt om og fått tilskudd.

Iflg. ditt resonnement så burde støtten ha vært behovsprøv, det er den ikke og dermed kan alle stønadsberettigede søke og få tilskudd. Det gjør da ikke Stein Erik Hagen til en "Samfunnstyv".

Jepp, jeg synes denne stønaden burde vært behovsprøvd ja. Så kunne heller flere av Oslos mange mindre heldig stilte økonomisk fått hjelp til å varme sine gamle hus og leiligheter nå i sprengkulda.

Joda, Rimi-Hagen har betalt skatt, mer skatt enn de fleste av oss, men så har han da også mange tusen ganger bedre råd enn de fleste av oss også så det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?''

Det var faktisk ei her på DOL som ikke søkte om kontantsøtte fordi hun mente de ikke trengte den.

''Det var faktisk ei her på DOL som ikke søkte om kontantsøtte fordi hun mente de ikke trengte den.''

Ja, det er jo flott gjort det, men jeg tror virkelig ikke flertallet tenker slik:-) En skraper som regel til seg det en kan få:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk han skulle latt være å søke om denne støtte ja, dog ikke på grunnlag av en doling. Han burde skjønne at dette er svært lite populært blant menigmann, men det bryr han seg vel neppe noe om.

Mannen har råd til å betale for fyringa si selv, men han (som de aller fleste andre), tar gjerne imot det de kan få at støtte. Jeg gjentar at jeg synes det blir feil å kritisere en enkeltperson for dette, det er i så fall regelverket som er feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Fordi en person skrev her på DOL at pga vedkommende pga sin sosiale samvittighet, ikke søkte på en ytelse, som alle kan få, hvis de oppfyller visse kriterier, så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?

''så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?''

Det mener jeg absolutt! De 180.000,- kunne vært brukt til gamle og fattige som sliter i kulden...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Og han har betalt trygda di. Det er lett å irritere seg på Hagen, men jeg antar at han leverer et dugeligbidag til felleskassa gjennom skatten.

Vi leverer alle bidelig mye til felleskassen vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker. Da er det i så fall lovene og reglene som er feil. Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?

Å sammenligne dette med å motta bostøtte, faller bare på sin egen urimelighet, siden bostøtte er behovsprøvd, og ikke noe alle får.

''Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker''

Og jeg synes at en milliadær overhodet ikke trenger en slik støtte:( Det irriterer meg faktisk enormt!

Mannen har ikke gjort noe ulovlig, men det er så umoralsk som det kan bli! Tenk hvor mange innbyggere, som kunne fått mer varme i sine boliger for 180.000,-!

Mye vil ha mer, faen vil ha fler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker''

Og jeg synes at en milliadær overhodet ikke trenger en slik støtte:( Det irriterer meg faktisk enormt!

Mannen har ikke gjort noe ulovlig, men det er så umoralsk som det kan bli! Tenk hvor mange innbyggere, som kunne fått mer varme i sine boliger for 180.000,-!

Mye vil ha mer, faen vil ha fler!

Jeg er forsåvidt enig med deg, men så lenge reglene er slik de er så har han sin fulle rett til å motta denne støtten, på lik linje med "alle andre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?''

Det mener jeg absolutt! De 180.000,- kunne vært brukt til gamle og fattige som sliter i kulden...:(

Det blir helt meningsløst å sammenligne på den måten. De 180.000,- er penger Hagen har krav på på lik linje med alle andre som søker støtte til utskiftning av gamle vedovner eller oljefyrer. At Oslo kommune legger til rette for dette, er et veloverveid og bra tiltak for å bedre miljøet, da det gir flere Oslo-borgere muligheten til å velge et mer miljøvennlig alternativ.

Hagen har gjort en bra ting da han skifta ut oljefyren. Han bidrar årlig med en god slump til fellesskapet i skatt, og det skulle bare mangle at han ikke benyttet seg av tilbudet han har krav på.

Hvorvidt ordningen bør være behovsprøvd er en helt annen diskusjon, og den kan man selvfølgelig ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er selvfølgelig tragisk, men har neppe noe med varmepumpa til Hagen å gjøre.

''Det er selvfølgelig tragisk, men har neppe noe med varmepumpa til Hagen å gjøre.''

Når 180.000,- blir borte fra felleskassa, så har det selvfølgelig en påvirkning for fattige...(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er selvfølgelig tragisk, men har neppe noe med varmepumpa til Hagen å gjøre.''

Når 180.000,- blir borte fra felleskassa, så har det selvfølgelig en påvirkning for fattige...(

Det er to helt forskjellige budsjetter, og det ene har overhodet ingenting med det andre å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?''

Det mener jeg absolutt! De 180.000,- kunne vært brukt til gamle og fattige som sliter i kulden...:(

Men de pengene hadde ikke blitt brukt til det formålet uansett, det er egne potter for de enkelte tiltak. De fattige og frosne rundt om i vårt land hadde ikke fått 180 000 kroner mer, selv om Hagen ikke hadde mottatt disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg er forsåvidt enig med deg, men så lenge reglene er slik de er så har han sin fulle rett til å motta denne støtten, på lik linje med "alle andre".

''Jeg er forsåvidt enig med deg, men så lenge reglene er slik de er så har han sin fulle rett til å motta denne støtten, på lik linje med "alle andre".''

Det har han, men å søke om slik støtte når du er milliadær, og du vet at gamle, fattige og syke folk sitter og fryser i kulda, da har man ikke mye empati...(

Kjenner jeg er eitrande sinna. Ikke på deg Bookworm, men på Hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker. Da er det i så fall lovene og reglene som er feil. Hvem nekter vel å motta kontantstøtte fordi en økonomisk sett egentlig ikke trenger det?

Å sammenligne dette med å motta bostøtte, faller bare på sin egen urimelighet, siden bostøtte er behovsprøvd, og ikke noe alle får.

''Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltpersoner for å motta

noe de rett og slett har krav på, på linje med andre mennesker.

''

Det er ingen som tvinger en til å søke om støtte. Og Hagen burde ha skjøt hva slags reaksjoner dette kom til å skape.

''Da er det i så fall lovene og reglene som er feil.''

Ja, det er nettopp det de er. Her burde det vært en maksgrense på hvor mye støtte man kunne motta, ELLER, aller helt, det burde vært behovsprøvd. Det er helt meningsløst å ha det skatte og avgiftsnivået man har her i landet (dette er dyrt å administrere, nettoen er faktisk negativ på den siste kronen staten trekker inn), og så skal man ha ennå flere byråkrater som så skal sitte og dele pengene ut igjen. La folk få beholde mest mulig av sin egen inntekt slik at de kan klare seg selv, og gi behovsprøvet støtte til de som virkelig trenger det.

''Å sammenligne dette med å motta bostøtte, faller bare på sin egen urimelighet, siden bostøtte er behovsprøvd, og ikke noe alle får.''

Nettopp. Og slik burde også ha vært med denne støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er forsåvidt enig med deg, men så lenge reglene er slik de er så har han sin fulle rett til å motta denne støtten, på lik linje med "alle andre".''

Det har han, men å søke om slik støtte når du er milliadær, og du vet at gamle, fattige og syke folk sitter og fryser i kulda, da har man ikke mye empati...(

Kjenner jeg er eitrande sinna. Ikke på deg Bookworm, men på Hagen.

''Det har han, men å søke om slik støtte når du er milliadær, og du vet at gamle, fattige og syke folk sitter og fryser i kulda, da har man ikke mye empati...(

''

De 180 000,- han har mottatt i støtte har overhodet ingenting med at fattige og syke fryser. Virkelig ikke. Det er tragisk, men det eneste som kunne gjort en forskjell ville vært å tvinge Stein Erik Hagen til å fi 180 000,- til dem rett i lomma. Og man tvinger eller truer som kjent ikke folk til å gi til veldedighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Jeg er forsåvidt enig med deg, men så lenge reglene er slik de er så har han sin fulle rett til å motta denne støtten, på lik linje med "alle andre".''

Det har han, men å søke om slik støtte når du er milliadær, og du vet at gamle, fattige og syke folk sitter og fryser i kulda, da har man ikke mye empati...(

Kjenner jeg er eitrande sinna. Ikke på deg Bookworm, men på Hagen.

Og flere er det som kommer til å fryse. Fra mandag kommer strømprisen på østlandet til å tredobles. En vanlig enebolig kommer det til å koste 7--800 kr DAGEN å varme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Fordi en person skrev her på DOL at pga vedkommende pga sin sosiale samvittighet, ikke søkte på en ytelse, som alle kan få, hvis de oppfyller visse kriterier, så burde Stein Erik Hagen også ha like oppøvd sosial samvittighet og latt være å søke tilskudd til varmepumpa si?

Ja, det burde han. Har han glemt talen i Vålerenga kirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det blir helt meningsløst å sammenligne på den måten. De 180.000,- er penger Hagen har krav på på lik linje med alle andre som søker støtte til utskiftning av gamle vedovner eller oljefyrer. At Oslo kommune legger til rette for dette, er et veloverveid og bra tiltak for å bedre miljøet, da det gir flere Oslo-borgere muligheten til å velge et mer miljøvennlig alternativ.

Hagen har gjort en bra ting da han skifta ut oljefyren. Han bidrar årlig med en god slump til fellesskapet i skatt, og det skulle bare mangle at han ikke benyttet seg av tilbudet han har krav på.

Hvorvidt ordningen bør være behovsprøvd er en helt annen diskusjon, og den kan man selvfølgelig ta.

''Hagen har gjort en bra ting da han skifta ut oljefyren. Han bidrar årlig med en god slump til fellesskapet i skatt, og det skulle bare mangle at han ikke benyttet seg av tilbudet han har krav på.''

De fleste av oss betaler skatt, skal hans inntekt og skattebidrag gi han flere fordeler?

Og jo, jeg mener i fullt alvor at en milliadær ikke bør benytter seg av en slik støtteordning. Synes det er superegoistisk, og viser null empati for de virkelige fattige som sitter og fryser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...