Gå til innhold

NHD:sykemeldingsgrunn


Gjest Feit og lei

Anbefalte innlegg

Gjest the super woman

Hjelpe meg - er det fryktelig vanskelig å innse at _noen_ overvektige klarer å holde vekten etter en livsstilsendring?! Må du ha utav deg dette gørret?

Grunnen til at mange overvektige ikke klarer det er vel fordi de går tilbake til sitt gamle kosthold etter endt slanking, at de rett og slett ikke klarer å holde fast på livsstilsendringen, men etterhvert finner grunner til å droppe salaten i dag og bytte den ut med en burger eller å droppe treningen denne ene gangen, som fort blir til neste gang også - og nå har jeg ikke trent på 3 uker da er det ingen vits å begynne igjen...

Nei min kjære du forenkler virkeligheten ganske kraftig. Det har du ellers hatt tendens til å gjøre i alle de årene jeg har vært på dol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Maximia

    11

  • Lillemus

    9

  • frosken

    7

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

Kan ikke du skrike andre steder om hvor flink du har vært!!!!! Please,det er mange av oss som ikke orker slike besserwissere som deg.

He-he, endelig fikk du sagt det. Det gjør litt vondt når noen pirker borti sannheten, ikke sant? Innerst inne vet du at du har skyld i din overvekt, og at det er du som må slanke deg. Men det prøver du å glemme, ønsker å skylde på "noen andre" og så må "noen andre" ordne opp for deg.

Men ha meg til å betale skatt så du kan få sykemelding uten å være syk, det skal du. Tra-la-la-la-la.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the super woman

He-he, endelig fikk du sagt det. Det gjør litt vondt når noen pirker borti sannheten, ikke sant? Innerst inne vet du at du har skyld i din overvekt, og at det er du som må slanke deg. Men det prøver du å glemme, ønsker å skylde på "noen andre" og så må "noen andre" ordne opp for deg.

Men ha meg til å betale skatt så du kan få sykemelding uten å være syk, det skal du. Tra-la-la-la-la.

Hvor har jeg snakket om sykemelding???? Du er direkte ufin og uforskammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg snakket om sykemelding???? Du er direkte ufin og uforskammet.

Det med sykemelding skal jeg beklage, jeg blandet denne og en annen tråd med deg, og i denne tråden har ikke du samme nick som trådstarter. Så jeg beklager det med sykemeldinga.

Ellers står jeg for det jeg har sagt.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjatørtels

Jeg har faktisk gått gjennom det som finnes av forskningslitteratur på dette:

Det finnes ingen holdepunkter for at psykiske lidelser er årsak til eller at psykiatrisk behandling hjjelper mot fedme.

så myten om: " fat female = depression" er lagt død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

så myten om: " fat female = depression" er lagt død?

Hvis en har en depresjon, skal denne selvsagt behandles. Det gjelder for tynne og tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GBP operert

Jeg har ikke sagt at det er lett. Slanking/vektnedgang er noe av det vanskeligste en kan gjennomføre.

Tross dette mener jeg at sykemelding ikke er det vesentlige her. Jeg kan ikke se at det blir enklare å slanke seg med 20% sykemelding.

Jeg kan heller ikke se at dette er innenfor reglene for sykemelding.

Her på mitt hjemsted, så er det en gruppe med fysioterapauter som har opplegg for overvektige, dette foregår på dagtid, deltagerene har en såkalt "grønn sykemelding", dvs at de er sykemeldte den tiden de er med i gruppen med fysioterapautene, 3 dager i uken trimmer de på dagtid, + lærer om livsendringer i matveien, de er borte fra jobb 2-3 timer disse dagene, så heldigvis er det noen som tar overvekt på alvor.

Da det stod om dette i lokalavisen her, intervjuet de noen av arbeidsgiverene til noen i gruppen, de hadde bare positive ord å si om dette opplegget.

Jeg for min del tok GBP operasjonen, kjøpte den selv, for å bli kvitt min overvekt og ikke minst mine psykiske lidelser overvekten påførte meg.

Idag er jeg normalvektig, 8 mnd etter operasjonen, og har fått et NYTT LIV etter å ha vært overvektig i 20-30 år, jeg bare nyyyter livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...