Gå til innhold

hvordan vite om egget er rått eller kokt?

Anbefalte innlegg

Gjest Nilje
Skrevet

Er det noen måte jeg kan fastslå det på uten å først knekke det?

Fortsetter under...

Gjest togli
Skrevet

Hmmm, hvordan var det igjen??

Noe med at rå egg faller til bunnen i en skål med vann? Kokte egg holder seg flytende? Eller?

Gjest Elextra
Skrevet

Noe med at rå egg faller til bunnen i en skål med vann? Kokte egg holder seg flytende? Eller?

''Noe med at rå egg faller til bunnen i en skål med vann? Kokte egg holder seg flytende? Eller?''

Hehe, jeg hadde en formening om at en skulle rulle egget på bordet, og at kokte egg ville rulle ganske jevnt, mens.... *eh*

Se imidlertid linken min over!

Caloni Makaroni
Skrevet

Nei, det har å gjøre med om egget er råttent eller ikke, det så jeg akkurat på "Doctors" :D

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Nei, det har å gjøre med om egget er råttent eller ikke, det så jeg akkurat på "Doctors" :D

Aha, så jeg har altså ikke drømt at det var noe med vann ;-P Greit å vite at det er snakk om råttent egg ;)

Gjest togli
Skrevet

''Noe med at rå egg faller til bunnen i en skål med vann? Kokte egg holder seg flytende? Eller?''

Hehe, jeg hadde en formening om at en skulle rulle egget på bordet, og at kokte egg ville rulle ganske jevnt, mens.... *eh*

Se imidlertid linken min over!

Hehe, glad jeg ikke var skråsikker ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Aha, så jeg har altså ikke drømt at det var noe med vann ;-P Greit å vite at det er snakk om råttent egg ;)

Ja, men jeg husker ikke om gode egg flyter eller synker, så du får gjøre litt mer research ;)

Skrevet

Ja, men jeg husker ikke om gode egg flyter eller synker, så du får gjøre litt mer research ;)

Gode egg går til bunns og dårlige egg går til topps - helt omvendt av det som høres logisk ut med andre ord. :o)

Caloni Makaroni
Skrevet

Gode egg går til bunns og dårlige egg går til topps - helt omvendt av det som høres logisk ut med andre ord. :o)

Hm. Hva om egget er kokt og dårlig? Eller hardkokt og bra? :P

Skrevet

Hm. Hva om egget er kokt og dårlig? Eller hardkokt og bra? :P

Dette gjelder rå egg. Når det gjelder kokte egg er den eneste løsningen å knekke det og se om det lukter og ser bra ut.

Caloni Makaroni
Skrevet

Dette gjelder rå egg. Når det gjelder kokte egg er den eneste løsningen å knekke det og se om det lukter og ser bra ut.

Ah, endelig noe som er logisk :D

Annonse

Gjest høstløv
Skrevet

Legg eggene på bordet og snurr de, det kokte egget vil fortsette å snurre, mens det rå egget vil slutte å snurre etter kort tid.

Gjest togli
Skrevet

Får prøve det ut selv en dag ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...