Gjest efexora Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 så en fødselsannonse hvor et par hadde kalt sønnen sin for Pelle. Hva synes dere om det navnet? Jeg klarer ikke helt å ta det navnet seriøst, minner meg mest om et kallenavn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juppian Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Pelle min undulat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ja, jeg forbinder også Pelle med et kallenavn (typisk for Per eller et dobbeltnavn med Per) eller et dyrenavn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammaen9 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Tenker på Pelle og Proffen. Hadde en grønn undulat som het Pelle en gang. Søtt navn, men ville ikke vurdert å brukt det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg forbinder det men han søte gutten på Saltkråkan! Og så forbinder jeg det med en gammel sang der man synger "Pellegutt" fort flere ganger, i nesten samme melodi som kjenningsmelodien til Benny Hill. Men jeg husker ikke om den sangen omhandler en undulat eller noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pelle = Per Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg kjenner to som kalles Pelle, men begge heter Per på papiret. Koselig kallenavn, men jeg ville hatt Per i passet mitt hvis jeg skulle hete det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Han heter i hvert fall ikke Lukas eller Mathias, tenker jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille bolle Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg synes Pelle er et skjønt navn. Minner meg om han søte lille gutten på Saltkråkan:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ikke min smak. Går til nød an som kjælenavn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pelle-klovn Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Pelle er for meg er et svensk kallenavn på gutter/menn som heter Pär. Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Kjenner du ikke den gamle roman klasseikeren "Pelle Erobreren" skrevet for over 100 år siden av Martin Andersen Nexø? http://da.wikipedia.org/wiki/Pelle_Erobreren_(roman) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg forbinder det men han søte gutten på Saltkråkan! Og så forbinder jeg det med en gammel sang der man synger "Pellegutt" fort flere ganger, i nesten samme melodi som kjenningsmelodien til Benny Hill. Men jeg husker ikke om den sangen omhandler en undulat eller noe annet. ''Jeg forbinder det men han søte gutten på Saltkråkan! '' Det gjør jeg også. Mine barn kom nylig over billedboken fra TV-serien da de var hos mormor, og jeg ble øyeblikkelig veldig nostalgisk. Virkelig vakre bilder som gir minner om forgangne somre da ferien var uendelig lang og himmelen alltid blå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Pelle er enten en kanin, eller han harry fyren fra Hotel Cæsar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Kjenner du ikke den gamle roman klasseikeren "Pelle Erobreren" skrevet for over 100 år siden av Martin Andersen Nexø? http://da.wikipedia.org/wiki/Pelle_Erobreren_(roman) kan vel kjenne til den klassikeren og fremdeles ikke like navnet Pelle??? Er det ikke en romanfigur da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 kan vel kjenne til den klassikeren og fremdeles ikke like navnet Pelle??? Er det ikke en romanfigur da? ''Jeg klarer ikke helt å ta det navnet seriøst'' Det var svaret på denne setningen. Dessuten er navnet brukt seriøst iflg. ssb.no ''Du søkte på mannsnavnet: Pelle Det er 144 menn som har Pelle som første fornavn. Det er 110 menn som har Pelle som eneste fornavn.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Pelle er for meg er et svensk kallenavn på gutter/menn som heter Pär. Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt ''Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt'' Finsk er jo ikke noe verdensspråk, akkurat! ;-) Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hundenavn for meg det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Søtt navn, men kanskje litt "barnslig" og ikke særlig passende for en voksen mann som vil bli tatt seriøst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 ''Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt'' Finsk er jo ikke noe verdensspråk, akkurat! ;-) Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land... ''Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land...'' Nei, da får heller kalle barnet Kuukka, som en finne jeg kjenner til heter! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 ''Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land...'' Nei, da får heller kalle barnet Kuukka, som en finne jeg kjenner til heter! *S* *knis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.