Gå til innhold

hva synes dere om navnet Pelle?


Gjest efexora

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

så en fødselsannonse hvor et par hadde kalt sønnen sin for Pelle. Hva synes dere om det navnet? Jeg klarer ikke helt å ta det navnet seriøst, minner meg mest om et kallenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    6

  • Lillemus

    2

  • Mrs. Wallace

    2

  • Bookworm

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Ja, jeg forbinder også Pelle med et kallenavn (typisk for Per eller et dobbeltnavn med Per) eller et dyrenavn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaen9

Tenker på Pelle og Proffen. Hadde en grønn undulat som het Pelle en gang. Søtt navn, men ville ikke vurdert å brukt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder det men han søte gutten på Saltkråkan!

Og så forbinder jeg det med en gammel sang der man synger "Pellegutt" fort flere ganger, i nesten samme melodi som kjenningsmelodien til Benny Hill. Men jeg husker ikke om den sangen omhandler en undulat eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pelle = Per

Jeg kjenner to som kalles Pelle, men begge heter Per på papiret.

Koselig kallenavn, men jeg ville hatt Per i passet mitt hvis jeg skulle hete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pelle-klovn

Pelle er for meg er et svensk kallenavn på gutter/menn som heter Pär.

Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg forbinder det men han søte gutten på Saltkråkan!

Og så forbinder jeg det med en gammel sang der man synger "Pellegutt" fort flere ganger, i nesten samme melodi som kjenningsmelodien til Benny Hill. Men jeg husker ikke om den sangen omhandler en undulat eller noe annet.

''Jeg forbinder det men han søte gutten på Saltkråkan!

''

Det gjør jeg også. Mine barn kom nylig over billedboken fra TV-serien da de var hos mormor, og jeg ble øyeblikkelig veldig nostalgisk. Virkelig vakre bilder som gir minner om forgangne somre da ferien var uendelig lang og himmelen alltid blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstløv

kan vel kjenne til den klassikeren og fremdeles ikke like navnet Pelle??? Er det ikke en romanfigur da?

''Jeg klarer ikke helt å ta det navnet seriøst''

Det var svaret på denne setningen. Dessuten er navnet brukt seriøst iflg. ssb.no

''Du søkte på mannsnavnet: Pelle

Det er 144 menn som har Pelle som første fornavn.

Det er 110 menn som har Pelle som eneste fornavn.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelle er for meg er et svensk kallenavn på gutter/menn som heter Pär.

Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt

''Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt''

Finsk er jo ikke noe verdensspråk, akkurat! ;-) Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt navn, men kanskje litt "barnslig" og ikke særlig passende for en voksen mann som vil bli tatt seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Forøvrig betyr ordet "pelle" "klovn" på finsk, hvilket gjør navnet ganske komisk forflytter en seg utover landegrensene litt''

Finsk er jo ikke noe verdensspråk, akkurat! ;-) Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land...

''Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land...''

Nei, da får heller kalle barnet Kuukka, som en finne jeg kjenner til heter! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvis finnene skal tenke tilsvarende, burde de jo unnlate å kalle ungene sine Jukka, med tanke på hva det kan tolkes som i Noregs land...''

Nei, da får heller kalle barnet Kuukka, som en finne jeg kjenner til heter! *S*

*knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...