Gå til innhold

Var Snorre Sturlason norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Og hvor mange har du startet om man tørr spørre?

Like mange som jeg har plukket fra fra de hine hårde dager, dvs 0. Jeg har imidlertid deltatt i en rekke. Du som er så god på å lese bak i tid finner sikkert ut hvor mange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sant å si

    14

  • AnonymBruker

    10

  • morsan

    8

  • hidi, the scorpion

    7

AnonymBruker

Like mange som jeg har plukket fra fra de hine hårde dager, dvs 0. Jeg har imidlertid deltatt i en rekke. Du som er så god på å lese bak i tid finner sikkert ut hvor mange :P

 

Jeg forsøker i hvertfall å få litt fart på forumet så det ikke dør helt ut.

Anonymous poster hash: 2aec2...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
On 3/28/2010 at 10:16 PM, Guest segunda said:

Islendinger mener ikke det. Da han ble født hadde det vært bosetning på Island i tre hundre år, og hans forfedre var islandske i flere generasjoner. Likevel prøver nordmenn å late som han er norsk fordi han var en rik høvding som ble kjent for sine skriv. Ellers hadde det vært det samme.

Har aldri hørt noen nordmenn mene at Snorre var norsk!

Anonymkode: c9cc1...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 100% sikker på svaret men jeg er med i Viking lotto på førstkommende onsdag og skulle jeg vinne en sum så kjøper jeg hele sagaen med stor poesi.

Anonymkode: 62b00...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest utdrag av hans ting i gammelnorsken på gymnaset, men man føler sterkt  gjennom teksten at han må ha vært en positiv person. Enkelte mennesker må nok også være ikke så lite "Gudebenådede" som overlever så mange århundre frem til vår tid.

Anonymkode: 62b00...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå surrer du veldg.

Anonymkode: 0d4f5...c9c

Ikke . Noen surret eller forsøkte å få i gang noe surr for ti år siden. Dette er en tråd som etter min mening absolutt ikke trenger gjenoppliving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker
On 4/7/2020 at 7:22 PM, laban said:

Ikke . Noen surret eller forsøkte å få i gang noe surr for ti år siden. Dette er en tråd som etter min mening absolutt ikke trenger gjenoppliving...

Var en morsom tråd.

Anonymkode: c9cc1...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...