Gå til innhold

Var Snorre Sturlason norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest wiggum

Bare konkluder med at jeg lyver hvis du føler deg bedre med det. Du vet utmerket godt at det ikke er lett å finne linker til media flere år tilbake.

Hvis dette var en så vanlig oppfattning som du hevder må det vel være mulig å finne en nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sant å si

    14

  • AnonymBruker

    10

  • morsan

    8

  • hidi, the scorpion

    7

Gjest wiggum

Bare konkluder med at jeg lyver hvis du føler deg bedre med det. Du vet utmerket godt at det ikke er lett å finne linker til media flere år tilbake.

Jeg er sikker på at google ville klart å finne NOE. Hvis det fantes, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har du ikke fremstått som et utdannet menneske, og hva vet du hva jeg vet om norsk eller ikke norsk kritikk av Snorri Sturluson.

Jeg har mine store tvil om at du jobber som lærer, og hvis du gjør det så er jeg glad at jeg ikke er foreldre hos deg. Jeg disktuerer gjerne med oppegående mennesker og anser deg ikke i den gruppen. Du kan spørre deg selv hvorfor?

Det verste er at du irriterer meg i virkeligheten spesielt når de samler en dolgjeng for å gå mot meg.

''Det verste er at du irriterer meg i virkeligheten spesielt når de samler en dolgjeng for å gå mot meg.''

Ja, Ulvinnen har drever utstrakt mailing til alle sine medsammensvorne for at vi alle skal argumentere mot deg i denne tråden...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er patetisk nå. Jeg har ikke skrevet noe om min utdannelse i denne tråden og du vet det godt. Hvorfor du angriper meg på denne måten aner jeg ikke, men det er ditt problem.

''Jeg har ikke skrevet noe om min utdannelse i denne tråden og du vet det godt''

jeg orker ikke lete gjennom hele tråden, men mener bestemt å huske at du i denne tråden har skrevet at du anser deg selv for å kunne mye mer om SS og islandsk historie forøvrig, og også noe med at du har skrevet en avhandling el lign om SS, så du har jo absolutt skrevet _noe_.

Du vet jo selvsagt selv hva sløags utdannelse du har, men å mene at ingen andre på dol kan like mye som deg, vet du jo strengt tatt ingenting om. For alt du vet, kan en av dem som bare skriver om strikking og matoppskrifter være en professor.

Jeg er, som du vet, forøvrig ikke på den andre siden, og har ikke fått med meg at du er islandsk før i denne tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Jeg har ikke skrevet noe om min utdannelse i denne tråden og du vet det godt''

jeg orker ikke lete gjennom hele tråden, men mener bestemt å huske at du i denne tråden har skrevet at du anser deg selv for å kunne mye mer om SS og islandsk historie forøvrig, og også noe med at du har skrevet en avhandling el lign om SS, så du har jo absolutt skrevet _noe_.

Du vet jo selvsagt selv hva sløags utdannelse du har, men å mene at ingen andre på dol kan like mye som deg, vet du jo strengt tatt ingenting om. For alt du vet, kan en av dem som bare skriver om strikking og matoppskrifter være en professor.

Jeg er, som du vet, forøvrig ikke på den andre siden, og har ikke fått med meg at du er islandsk før i denne tråden her.

Jeg vet ingenting om deg, og grunnen til en del av det Ulvinnen skrev baserer seg på noe jeg sa mange år tilbake og i tillegg plapring med andre utenom dol som jeg kan si på den måten at jeg vil bli holdt uten. De kan plapre om meg så mye de vil, men hold det utenfor mitt privatliv.

Hvorvidt du vet og har vist at jeg er oppvokst på Island er ikke viktig, men jeg har bl.a. bodd på internatskole på stedet hvor Snorre Sturluson bodde. Jeg var da 14 til 16 år. Hvorvidt det har med min utdannelse å gjøre vet jeg ikke. Jeg var ferdig med min skoleplikt som 14-åring på den tiden, men fortsettelsen var som 9. og 10. klasse i dag. På den tiden skrev jeg en oppgave om Snorre som jeg henviste til i tråden og det er mange årtiere siden.

Jeg orker ikke og vil ikke gå inn i den forskjellen på islandsk og norsk kultur. Etter min erfaring er ikke nordmenn villige til å forstå den siden de ser på Island som lille-Norge eller Nusse-Norge som en islandsk professor bosatt i Norge uttalte seg i en artikkel. Nordmenn ser på omverdenen med fargete briller og det er vanskelig å få dem til å ta brillene ned.............tenk de kan bli blendet av lyset.

Skulle gjerne vist hvorfor du kommer inn i tråden nå lenge etterpå for å diskutere min person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg vet ingenting om deg, og grunnen til en del av det Ulvinnen skrev baserer seg på noe jeg sa mange år tilbake og i tillegg plapring med andre utenom dol som jeg kan si på den måten at jeg vil bli holdt uten. De kan plapre om meg så mye de vil, men hold det utenfor mitt privatliv.

Hvorvidt du vet og har vist at jeg er oppvokst på Island er ikke viktig, men jeg har bl.a. bodd på internatskole på stedet hvor Snorre Sturluson bodde. Jeg var da 14 til 16 år. Hvorvidt det har med min utdannelse å gjøre vet jeg ikke. Jeg var ferdig med min skoleplikt som 14-åring på den tiden, men fortsettelsen var som 9. og 10. klasse i dag. På den tiden skrev jeg en oppgave om Snorre som jeg henviste til i tråden og det er mange årtiere siden.

Jeg orker ikke og vil ikke gå inn i den forskjellen på islandsk og norsk kultur. Etter min erfaring er ikke nordmenn villige til å forstå den siden de ser på Island som lille-Norge eller Nusse-Norge som en islandsk professor bosatt i Norge uttalte seg i en artikkel. Nordmenn ser på omverdenen med fargete briller og det er vanskelig å få dem til å ta brillene ned.............tenk de kan bli blendet av lyset.

Skulle gjerne vist hvorfor du kommer inn i tråden nå lenge etterpå for å diskutere min person.

Fordi du motsier deg selv hele tiden:(

På et svar er du spesialist, på neste kan du ikke linke til noe som helst...

Jeg har hatt kontakt med islendinger i over 30 år, og har aldri møtt slike motforestillinger som du påstår.

Du har rett og slett fordommer mot nordemenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Fordi du motsier deg selv hele tiden:(

På et svar er du spesialist, på neste kan du ikke linke til noe som helst...

Jeg har hatt kontakt med islendinger i over 30 år, og har aldri møtt slike motforestillinger som du påstår.

Du har rett og slett fordommer mot nordemenn!

Jeg er nordmann uansett om du liker det eller ikke. Jeg kan godt kritisere meg selv og mitt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om deg, og grunnen til en del av det Ulvinnen skrev baserer seg på noe jeg sa mange år tilbake og i tillegg plapring med andre utenom dol som jeg kan si på den måten at jeg vil bli holdt uten. De kan plapre om meg så mye de vil, men hold det utenfor mitt privatliv.

Hvorvidt du vet og har vist at jeg er oppvokst på Island er ikke viktig, men jeg har bl.a. bodd på internatskole på stedet hvor Snorre Sturluson bodde. Jeg var da 14 til 16 år. Hvorvidt det har med min utdannelse å gjøre vet jeg ikke. Jeg var ferdig med min skoleplikt som 14-åring på den tiden, men fortsettelsen var som 9. og 10. klasse i dag. På den tiden skrev jeg en oppgave om Snorre som jeg henviste til i tråden og det er mange årtiere siden.

Jeg orker ikke og vil ikke gå inn i den forskjellen på islandsk og norsk kultur. Etter min erfaring er ikke nordmenn villige til å forstå den siden de ser på Island som lille-Norge eller Nusse-Norge som en islandsk professor bosatt i Norge uttalte seg i en artikkel. Nordmenn ser på omverdenen med fargete briller og det er vanskelig å få dem til å ta brillene ned.............tenk de kan bli blendet av lyset.

Skulle gjerne vist hvorfor du kommer inn i tråden nå lenge etterpå for å diskutere min person.

''Skulle gjerne vist hvorfor du kommer inn i tråden nå lenge etterpå ''

fordi jeg nå har nettforbindelse igjen og jeg kom inn i tråden pga svar til meg andre steder, og at jeg deretter leste alle nye innlegg siden sist i denne tråden;-) Mao en helt normal måte å komme inn i tråder på, ettersom man nå har denne "svar til meg"-funksjonen man ikke hadde tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Skulle gjerne vist hvorfor du kommer inn i tråden nå lenge etterpå ''

fordi jeg nå har nettforbindelse igjen og jeg kom inn i tråden pga svar til meg andre steder, og at jeg deretter leste alle nye innlegg siden sist i denne tråden;-) Mao en helt normal måte å komme inn i tråder på, ettersom man nå har denne "svar til meg"-funksjonen man ikke hadde tidligere...

Ok det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

For meg har du ikke fremstått som et utdannet menneske, og hva vet du hva jeg vet om norsk eller ikke norsk kritikk av Snorri Sturluson.

Jeg har mine store tvil om at du jobber som lærer, og hvis du gjør det så er jeg glad at jeg ikke er foreldre hos deg. Jeg disktuerer gjerne med oppegående mennesker og anser deg ikke i den gruppen. Du kan spørre deg selv hvorfor?

Det verste er at du irriterer meg i virkeligheten spesielt når de samler en dolgjeng for å gå mot meg.

''Det verste er at du irriterer meg i virkeligheten spesielt når de samler en dolgjeng for å gå mot meg.''

Dette er virkelig ikke organisert;)

Men når noen utbasunerer slikt tullball på nett er det naturlig at det kommer reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Det verste er at du irriterer meg i virkeligheten spesielt når de samler en dolgjeng for å gå mot meg.''

Dette er virkelig ikke organisert;)

Men når noen utbasunerer slikt tullball på nett er det naturlig at det kommer reaksjoner.

''Men når noen utbasunerer slikt tullball på nett er det naturlig at det kommer reaksjoner.''

Helt enig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men når noen utbasunerer slikt tullball på nett er det naturlig at det kommer reaksjoner.''

Helt enig;)

Dette minner mest om mobbing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes den stygge generaliseringen av nordmenn er værre faktisk.

Med tanke på at hun er norsk, så er det neppe så alvorlig.

Det er også langt mer alvorlig når det er mange-mot-én enn når det er én-mot-mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg syntes den stygge generaliseringen av nordmenn er værre faktisk.

Det er ingenting stygt som jeg har skrevet, og hvis det treffer andre nordmenn så er det tegn på at de tåler ikke kritikk fra en som de tror står utenfor og slipper ikke inn i fellesskapet.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
AnonymBruker

Snorre Sturlason var selvsagt islandsk. Har aldri hørt noen påstå noe annet.

 

Som jeg savner gamle DOL!  :lol:

Anonymous poster hash: 2aec2...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som jeg savner gamle DOL!  :lol:

Hva er poenget med - nok en gang - å hente opp en eldgammel, irrelevat tråd? Hvem ER du, som syns det er så fiffig å prøve å skape liv i noe fra 2003 eller 2010? Det er åpenbart at du ikke har mot til å signere med dol-nick når du til stadighet plukker fram disse gamle trådene, men gudhjelpe som jeg hadde ønsket at du hadde fantasi til å lage en ny tråd med et nytt tema framfor å hoste fram gammelt snakk gang-på-gang!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er poenget med - nok en gang - å hente opp en eldgammel, irrelevat tråd? Hvem ER du, som syns det er så fiffig å prøve å skape liv i noe fra 2003 eller 2010? Det er åpenbart at du ikke har mot til å signere med dol-nick når du til stadighet plukker fram disse gamle trådene, men gudhjelpe som jeg hadde ønsket at du hadde fantasi til å lage en ny tråd framfor å hoste fram gammelt snakk gang-på-gang!

 

Men kjære dem frue, jeg har sikkert startet 20 nye tråder siste uke. Og hvis De tror at det er kun jeg som finner frem gamle tråder, så tar De feil.

Anonymous poster hash: 2aec2...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære dem frue, jeg har sikkert startet 20 nye tråder siste uke.

Betviler ikke. Og det er IKKE ironisk sagt.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betviler ikke. Og det er IKKE ironisk sagt.

 

Og hvor mange har du startet om man tørr spørre?

Anonymous poster hash: 2aec2...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...