Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

''Hva heter klassen/opplegget for de som virkelig sliter? ;-)

Med vennlig hilsen Sør''

Og DU segregere ikke mennesker/setter dem i båser?

Høh, jommen sa jeg smør...

Ikke etter rase, kjønn, legnning, religion eller nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Det er da måte på uvilje til å forstå folk riktig da...

Jeg husker ikke lenger så godt hva jeg faktisk skrev om det, men min egentlige mening har kommet fram i utallige innlegg etter det.

Javel, ok, så var nok formuleringen min i den setningen for dårlig. Helt greit.

Men for n`te gang så mener jeg at en blir nordmann når en får norsk statsborgerskap uavhengig av opprinnelseslandet. Men: I mine øyne ser man ikke norsk ut hvis man har sine gener f.eks. fra Asia, Afrika, etc.,

Det var du som skrev: "Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk.", ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen har ikke norsk utseende. Det vil vel alle forstå hva jeg mener med untatt deg. Og jeg er ikke rasist...

Det som forhindrer deg i å akseptere at en norsk statsborger har norsk utseende er jo nettopp rase - at ungen er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg: er det vi som bestemmer at de ikke ser norske ut, eller er det opprinnelsen deres?? Blir de forandret vis vi sier de ser norske ut?

Nei, selvsagt endres ikke utseende deres.

Det som endres er at man aksepterer dem fullt ut, i gruppen av norske statsborgere som har norsk utseende.

Du diskriminerer, og holder en gruppe utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke løgn.

Det som faktisk var feil var de 18 timene. Det dreier seg faktisk om nærmere 20 timer ser jeg nå. Det MÅ være ny rekord. Stå på! Eller dreier det seg kanskje om betalt arbeid som offisiell DOL-kverulant (eller kanskje vi skal si troll)? Burde bli et bra overtidstillegg av dette!

En gang til:

Du nekter for at svarte mennesker kan ha norsk utseende, mens hvite kan ha det.

1) Du segregerer folk i to grupper.

2) Du deler etter raser.

Og det er uspiselig.

Og det er løgn når du skriver at du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Man kan jo være helt norsk selv om man er "ramsvart", men jeg vil ikke kalle det å se norsk ut. Men jeg syns ikke det er noe negativt i det. Ingen er like.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dette blir for dumt

Jo, du segregerer mellom nordmenn som du mener har norsk utseende og nordmenn du mener ikke har norsk utseende. Altså, "de svarte", blant annet.

Selv om man segregerer mellom svarte og hvite, så trenger man altså ikke å tenke eller mene at svarte er mindre verdt enn hvite, U see? Eller er du fargeblind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette blir for dumt

Det er ikke segregering. Du bedriver et tåpelig flisespikkeri.

Enig! Dette er bare helt idiotisk å lese..alle som ikke er fargeblinde kan se forskjell på svart og hvit hudfarge..det betyr selvsagt ikke at man ikke anser alle som nordmenn, men det er jo et rent faktum at mørkhudede har en annen avstamning..dette blir så dumt at jeg nesten må le .-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man segregerer mellom svarte og hvite, så trenger man altså ikke å tenke eller mene at svarte er mindre verdt enn hvite, U see? Eller er du fargeblind?

De "mente" de ikke, offisielt, i Sør Afrika heller.

Idéen var egentlig bare separasjon. Du ser hvordan det gikk.

===

Uansett, du/de lager en gruppe som ikke har et utseende som ikke får lov til å ha utseende som tilsvarer statsborgerskapet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette blir fror dumt

De heter indere hvis de har indisk statsborgerskap.

En italiener har italiensk statsborgerskap.

Men alle har ulik avstamning. Eller nekter du for det også sør? Det betyr ikke at vi ser ned på de med annen avstamning. Men det er nå engang slik at vi stammer fra ulike deler av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette blir for dumt

Du segregerer selvsagt, selv om du ikke PLANLEGGER å bruke det til noe.

Og hvis du ikke skal bruke det, hvorfor gjør du det?

*Rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Det som forhindrer deg i å akseptere at en norsk statsborger har norsk utseende er jo nettopp rase - at ungen er svart.

Av utenlandsk opprinnelse, med norsk statsborgerskap. Punktum finale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette blir for dumt

De "mente" de ikke, offisielt, i Sør Afrika heller.

Idéen var egentlig bare separasjon. Du ser hvordan det gikk.

===

Uansett, du/de lager en gruppe som ikke har et utseende som ikke får lov til å ha utseende som tilsvarer statsborgerskapet.

Med vennlig hilsen

Tror du sliter litt med å tenke nyanert her, sør. Selvsagt er alle som har norsk statsborgerskap nettopp norske. Men hvis du ikke ser forskjell på en mørkhudet og lyshudet, så er du nettopp fargeblind. Det betyr ikke at at vi ser ned på mørkhudede eller at de er mindre verdt vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dette blir for dumt

Nå er det jo klarlagt at du diskriminerer og segregerer dine medborgere etter rase.

Du er virkelig ikke i en posisjon til å påstå at *andre* er ufyselige.

Det er DU som påstar at andre diskriminerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du sliter litt med å tenke nyanert her, sør. Selvsagt er alle som har norsk statsborgerskap nettopp norske. Men hvis du ikke ser forskjell på en mørkhudet og lyshudet, så er du nettopp fargeblind. Det betyr ikke at at vi ser ned på mørkhudede eller at de er mindre verdt vettu.

Jeg har ikke sagt jeg ikke ser forskjell på noen.

Jeg sier at alle norske statsborgere har norsk utseende, per definisjon, fordi "norsk utseende" er slik nordmenn ser ut.

Hvordan ser en person fra USA ut? Det er ganske mange farger, ikke sant? Alle med USAs pass ser sånn ut, ikke sant? Selv om de er svarte, hvite, brune, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle har ulik avstamning. Eller nekter du for det også sør? Det betyr ikke at vi ser ned på de med annen avstamning. Men det er nå engang slik at vi stammer fra ulike deler av verden.

Vi diskuterer jo ikke avstamning.

Hele verden stammer fra Somalia/Ethiopia, for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DU som påstar at andre diskriminerer.

Ja?

Jeg påpeker at andre diskriminerer og segregerer sine medborgere etter rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Nei, det er det ikke. Så lenge jeg ikke har tenkt å bruke dette til noe er det ikke segregering. Det er bare en konstatering av folk har ulikt utseende.

Jeg er helt enig med deg. En person med blondt hår, blå øyne og lys hud ser jo mer norsk ut enn en person som er helt mørk i huden, har sort hår og brune øyne.

Men de kan likefult være helt norske begge to.

De fleste er jo stolte av hvor deres opprinnelse er fra, så jeg tviler på at en person fra Somalia ville satt pris på å høre at han så helt norsk ut.

Hadde man spurt en hvem-som-helst person i utlandet ”which one of these two people are most likely to be from Norway” så tror jeg man ville fått et ganske enstemmig svar

http://phillips.blogs.com/.a/6a00d834515c6d69e2010534e2ebaf970c-320wi

http://i57.photobucket.com/albums/g238/iamthespillest/bio_Ole-Gunnar-Solskjaer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...