Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

Så da innrømmer du plutselig at du segregerer etter rase?

Jeg har ikke sagt at det er noe "problem" med å være svart. Jeg har påpekt at du segregerer etter rase (svarte og hvite i forskellige grupper), og det gjør du jo.

''Så da innrømmer du plutselig at du segregerer etter rase?''

Nei, det gjør jeg ikke. Du har en ytterst merkelig definisjon av hva segregering er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest firepile

Jeg har kommet med masse argumenter, men du lyver og det er lett å bevise at du gjør det.

Du nekter for at svarte mennesker kan ha norsk utseende, mens hvite kan ha det.

1) Du segregerer folk i to grupper.

2) Du deler etter raser.

Og det er uspiselig.

Og det er løgn når du skriver at du ikke gjør det.

''Jeg har kommet med masse argumenter, men du lyver og det er lett å bevise at du gjør det.''

Nei, jeg lyver ikke. Derimot kommer du med din vanlige ovenfra-og-ned-holdning som er jævlig irriterende. Du får bare akseptere at andre har andre meninger enn deg, og slutte med å bruke løgnbeskyldninger som hersketeknikk. Nå ser jeg at du har vært på DOL non-stop siden kl 9 i går tidlig (mer enn 18 timer, er det ny rekord?). Har du virkelig ingen ting annet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så da innrømmer du plutselig at du segregerer etter rase?''

Nei, det gjør jeg ikke. Du har en ytterst merkelig definisjon av hva segregering er.

Jo det gjør jeg, og min definisjon er helt normal.

Din lyst for å dele folk opp etter rasen, og si at bare hvite kan ha norsk utseende, er dog meget suspekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har kommet med masse argumenter, men du lyver og det er lett å bevise at du gjør det.''

Nei, jeg lyver ikke. Derimot kommer du med din vanlige ovenfra-og-ned-holdning som er jævlig irriterende. Du får bare akseptere at andre har andre meninger enn deg, og slutte med å bruke løgnbeskyldninger som hersketeknikk. Nå ser jeg at du har vært på DOL non-stop siden kl 9 i går tidlig (mer enn 18 timer, er det ny rekord?). Har du virkelig ingen ting annet å gjøre?

Jo, du lyver. Beviselig.

Og å påpeke det er å konstatere fakta.

Du kan nemlig ikke lyve, og så rope om "herketeknikk" når du blir tatt, og folk påpeker at du lyver, og viser hva du har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jo det gjør jeg, og min definisjon er helt normal.

Din lyst for å dele folk opp etter rasen, og si at bare hvite kan ha norsk utseende, er dog meget suspekt.

''Jo det gjør jeg, og min definisjon er helt normal.''

Din definisjon er ikke normal. Sjekk feks nærmeste leksikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jo, du lyver. Beviselig.

Og å påpeke det er å konstatere fakta.

Du kan nemlig ikke lyve, og så rope om "herketeknikk" når du blir tatt, og folk påpeker at du lyver, og viser hva du har sagt.

''Jo, du lyver. Beviselig.''

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg skjønner mer og mer hvorfor du er så uglesett. Du er rett og slett en utrolig irriterende fyr. Begynner du ikke å bli sliten etter 18 timer på DOL i ett strekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jo, du lyver. Beviselig.''

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg skjønner mer og mer hvorfor du er så uglesett. Du er rett og slett en utrolig irriterende fyr. Begynner du ikke å bli sliten etter 18 timer på DOL i ett strekk?

Er det ikke litt åpenbart å flytte fokus fra å bli tatt i løgn, over til vås om 18 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jo det gjør jeg, og min definisjon er helt normal.''

Din definisjon er ikke normal. Sjekk feks nærmeste leksikon.

Tror du ikke jeg har gjort det for lengst?

"segregasjon (av lat. segregare, skille ut, til grex, flokk), eg. utskillelse fra flokken; raseskille; atskillelse av mennesker etter hudfarge og rase. Mots. integrasjon."

Merk: "raseskille", skille ut (de som ikke har "norsk utseende"), osv.

Hilsen fra Caplex.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Har ikke nevnt noe om "bedre enn" eller ikke... Fordomsfullt går vel ikke bare på om noe er bedre enn noe annet eller ikke? Det går vel på å dømme noen/noe før man vet?Å sette i båser ut i fra det man ser? Å nå til dags har man ikke mulighet til å gjette hvor en person kommer fra ut i fra å bare se på personen..

''Fordomsfullt går vel ikke bare på om noe er bedre enn noe annet eller ikke? Det går vel på å dømme noen/noe før man vet?''

Jepp.

Bokmålsordboka: ''fordom (etter ty. Vorurteil) forhåndsmening, vanetro ''

Og wikipedia:

''En fordom, i psykologisk mening, er en forhåndsmening, som man fatter uten først å ha undersøkt saken.''

Videre:

''Vanligvis er det umotiverte omdømmer og gale oppfatninger, som kalles fordommer.

Fordommene bunner i individets anlegg, oppdragelse, livserfaring og vaner; de har sammenheng med ens alminnelige verdenserfaring og interesser (man tror på det man vil tro) og hos de fleste en sterk innflytelse av tidsånden og den allmenne opinionen.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Nei, det er ikke fordomsfult i det hele tatt. Jeg har ikke sagt at det ene er bedre enn det andre.

Jovisst er det fordomsfullt, akkurat som sweetness sier:

Bokmålsordboka:

''fordom (etter ty. Vorurteil) forhåndsmening, vanetro''

Og wikipedia:

''En fordom, i psykologisk mening, er en forhåndsmening, som man fatter uten først å ha undersøkt saken.''

Videre:

''Vanligvis er det umotiverte omdømmer og gale oppfatninger, som kalles fordommer.

Fordommene bunner i individets anlegg, oppdragelse, livserfaring og vaner; de har sammenheng med ens alminnelige verdenserfaring og interesser (man tror på det man vil tro) og hos de fleste en sterk innflytelse av tidsånden og den allmenne opinionen.''

De fleste innehar en del fordommer. Forskjellen vises i hvordan man håndterer sine egne fordommer når man møter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Tror du ikke jeg har gjort det for lengst?

"segregasjon (av lat. segregare, skille ut, til grex, flokk), eg. utskillelse fra flokken; raseskille; atskillelse av mennesker etter hudfarge og rase. Mots. integrasjon."

Merk: "raseskille", skille ut (de som ikke har "norsk utseende"), osv.

Hilsen fra Caplex.no

''Tror du ikke jeg har gjort det for lengst?''

Man kunne jo begynne å lure...

''"segregasjon (av lat. segregare, skille ut, til grex, flokk), eg. utskillelse fra flokken; raseskille; atskillelse av mennesker etter hudfarge og rase.''

Nettopp. Jeg har ikke snakket om å utskille/adskille noen fra "flokken" eller noen form for raseskille. Så der tok du feil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Er det ikke litt åpenbart å flytte fokus fra å bli tatt i løgn, over til vås om 18 timer?

Det er ikke løgn.

Det som faktisk var feil var de 18 timene. Det dreier seg faktisk om nærmere 20 timer ser jeg nå. Det MÅ være ny rekord. Stå på! Eller dreier det seg kanskje om betalt arbeid som offisiell DOL-kverulant (eller kanskje vi skal si troll)? Burde bli et bra overtidstillegg av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Rase-teorier har vært avskaffet omtrent siden folk begynte å teste DNA, og fant ut at det var større forskjell innen en "rase" enn mellom dem.

At man har folk med forskjellig hudfarge er selvsagt sant, men det betyr ikke at folk med mørk hudfarge ikke har norsk utseende hvis de har norsk statsborgerskap.

Alle med norsk statsborgerskap har norsk utseende.

Men selv du bruker betegnelsen "raser" når du snakker om ulike folkeslag?

Har sett det, og kan godt finne det igjen for deg som en liten påminnelse.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Du er jo raus med diagnoser og karakteristikker, jfr at du kalte meg (og jeg siterer): ''din selvgode, selvopphøyde, nazistiske hespetre av en kjerring''

Da blir det litt rart å sutre over motbør i en debatt.

Jammen godt du har selvtilliten i orden da, sånn at du ikke ble lei deg av dette våset. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Så da innrømmer du plutselig at du segregerer etter rase?

Jeg har ikke sagt at det er noe "problem" med å være svart. Jeg har påpekt at du segregerer etter rase (svarte og hvite i forskellige grupper), og det gjør du jo.

''Jeg har påpekt at du segregerer etter rase ''

Ja? Og så? Det er et faktum at det finnes ulike raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er klart at når du lager en gruppe "norske statsborgere som ikke ser norske ut" så ligger det i kortene at de ikke er "fullgode".

''Det er klart at når du lager en gruppe "norske statsborgere som ikke ser norske ut" så ligger det i kortene at de ikke er "fullgode".''

Det er blant annet her du tar så grundig feil av meg og andre som mener at ikke alle norske statsborgere ser norske ut. Vi har nemlig aldri ment at de ikke er fullgode. De er like verdifulle som alle andre nordmenn og verdensborgere forøvrig, men de ser altså bare ikke "norske" ut. Det er bare et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Hva heter klassen/opplegget for de som virkelig sliter? ;-)

Med vennlig hilsen

''Hva heter klassen/opplegget for de som virkelig sliter? ;-)

Med vennlig hilsen Sør''

Og DU segregere ikke mennesker/setter dem i båser?

Høh, jommen sa jeg smør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Jeg blir helt oppgitt over naiviteten din. Hadde du vært thai---------kan du lage flere slike hypoteser? Hadde du hatt flere hjerneseller hva hadde du brukt dem til?

''Jeg blir helt oppgitt over naiviteten din. Hadde du vært thai---------kan du lage flere slike hypoteser? Hadde du hatt flere hjerneseller hva hadde du brukt dem til?''

Og du sekunda, du kommer aldri med personangrep når du går tom for argumenter? Og du diskrimerer ikke mennesker?

Høh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, det gjør det slettes ikke. Jeg har ikke sagt de ikke er "gode nok". Bare at de har et annerledes utseende.

''Jeg har ikke sagt de ikke er "gode nok". Bare at de har et annerledes utseende.''

Nemlig! Det er jo det som er hele "greia"! Rart det ikke går an å akseptere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...