Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

På en måte, ja, men samtidig så blir det veldig slitsomt (slik hun i artikkelen i The Guardian forklarte), ikke sant?

Fordi det rammer jo alltid den samme personen, særlig hvis det er så få av "dem" som det er i Norge.

Med vennlig hilsen

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, og jeg mener på ingen måte at noen skal måtte verken bevise eller argumentere for sin nasjonalitet eller tilhørighet, altså. Men vi har alle våre stereotypier å slåss med, og poenget er at det er helt greit å ha hatt dem - så lenge man møter dem i døra og innser at man av og til drar litt for raske slutninger. Og deretter lærer man noe av akkurat dette.

Det er MYE skumlere med folk som påstår at de aldri, aldri har hatt noen fordommer eller sterotypier. Der kan man virkelig snakke om manglende innsikt. Da er det bedre med sånne som en bekjent av meg, som etter å ha snakket engelsk til en mørkhudet kar som viste seg å være oppvokst i samme kommune som ham, faktisk justerte verdensbildet sitt en smule etter å ha rødmet behørig.

See? Nok en gang: Det er sent, og jeg uttrykker meg kanskje kronglete. Men jeg utdyper gjerne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Virket som du kommenterte "aparte meninger".

Og jeg segrerer ikke etter rase, nei.

Neivel?

Så svarte mennesker kan ha norsk utseende, da?

Hva med indere?

Hva med jøder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, og jeg mener på ingen måte at noen skal måtte verken bevise eller argumentere for sin nasjonalitet eller tilhørighet, altså. Men vi har alle våre stereotypier å slåss med, og poenget er at det er helt greit å ha hatt dem - så lenge man møter dem i døra og innser at man av og til drar litt for raske slutninger. Og deretter lærer man noe av akkurat dette.

Det er MYE skumlere med folk som påstår at de aldri, aldri har hatt noen fordommer eller sterotypier. Der kan man virkelig snakke om manglende innsikt. Da er det bedre med sånne som en bekjent av meg, som etter å ha snakket engelsk til en mørkhudet kar som viste seg å være oppvokst i samme kommune som ham, faktisk justerte verdensbildet sitt en smule etter å ha rødmet behørig.

See? Nok en gang: Det er sent, og jeg uttrykker meg kanskje kronglete. Men jeg utdyper gjerne. ;)

Da jeg var i Sør Afrika så traff jeg en kvinne som faktisk lignet *litt* på slik som svarte ble tegnet i misjonærbøkene for 100 år siden.

Jeg lurte faktisk på hvilket språk jeg skulle snakke med henne.

Løsningen viste seg å være at hun snakket nynorsk (!), etter å ha bodd på nordvest-landet mesteparten av livet!

*LOL*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Da jeg var i Sør Afrika så traff jeg en kvinne som faktisk lignet *litt* på slik som svarte ble tegnet i misjonærbøkene for 100 år siden.

Jeg lurte faktisk på hvilket språk jeg skulle snakke med henne.

Løsningen viste seg å være at hun snakket nynorsk (!), etter å ha bodd på nordvest-landet mesteparten av livet!

*LOL*

Med vennlig hilsen

Haha, herlig! :D

Sånt blir man glad av. Det er godt å møte seg selv i døra av og til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Neida, du bare sier at kun hvite mennesker kan se norske ut, mens svarte ikke kan det.

Men du snakker selvsagt ikke om raser.

*hostekule*

Nei, jeg snakker om utseende, ikke raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Da jeg var i Sør Afrika så traff jeg en kvinne som faktisk lignet *litt* på slik som svarte ble tegnet i misjonærbøkene for 100 år siden.

Jeg lurte faktisk på hvilket språk jeg skulle snakke med henne.

Løsningen viste seg å være at hun snakket nynorsk (!), etter å ha bodd på nordvest-landet mesteparten av livet!

*LOL*

Med vennlig hilsen

Men hun så neppe norsk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer denne hersketeknikken din fram igjen. Skal jeg være ærlig er det rett og slett du som er den virkelige menings-nazien her. Du viser en ufyslig holdning overfor andre debattanter. Skam deg!

Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg.

Du segregerer dine medborgere inn i to grupper (de som er hvite (som kan ha norsk utseende)) og de svarte (som ikke kan), og så nekter du til og med at du segregerer etter rase.

*rister på hodet av deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nei?

Hva deler du da etter?

Jeg deler ingenting. Jeg bare konstaterer at noen at typisk norsk utseende, og noen ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ingenting. Jeg bare konstaterer at noen at typisk norsk utseende, og noen ikke har det.

med andre ord, de "hvite" og de "svarte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg.

Du segregerer dine medborgere inn i to grupper (de som er hvite (som kan ha norsk utseende)) og de svarte (som ikke kan), og så nekter du til og med at du segregerer etter rase.

*rister på hodet av deg*

''Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg.''

Og fordi du slipper opp for argumenter beskylder du andre for løgn. Alt ved det samme gamle med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det avhenger jo av om hun hadde norsk statsborgerskap, selvsagt.

Statsborgerskapet er helt uvesentlig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

med andre ord, de "hvite" og de "svarte".

Og så hva? Er det er problem å være svart? Det virker som det er du som er den fordomsfulle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg segregerer ingen.

Løgn. Du segregerer folk i grupper med og uten norsk utseende.

Du vil bare ikke innrømme det når man påpeker hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsborgerskapet er helt uvesentlig i dette tilfellet.

Nei, er hun norsk statsborger så har hun norsk utseende, slik som norske statsborgere har.

Smart var hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Løgn. Du segregerer folk i grupper med og uten norsk utseende.

Du vil bare ikke innrømme det når man påpeker hva du gjør.

Nei, jeg segregerer ikke. Du er rett og slett en frekk liten faen som kommer med disse løgn-beskyldnigene dine hele tiden. Har du ingen bedre argumenter å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så hva? Er det er problem å være svart? Det virker som det er du som er den fordomsfulle her.

Så da innrømmer du plutselig at du segregerer etter rase?

Jeg har ikke sagt at det er noe "problem" med å være svart. Jeg har påpekt at du segregerer etter rase (svarte og hvite i forskellige grupper), og det gjør du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg.''

Og fordi du slipper opp for argumenter beskylder du andre for løgn. Alt ved det samme gamle med andre ord.

Nei, fordi du skriver at du ikke deler etter raser, og så segregerer svarte og hvite i forskjellige grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg segregerer ikke. Du er rett og slett en frekk liten faen som kommer med disse løgn-beskyldnigene dine hele tiden. Har du ingen bedre argumenter å komme med?

Jeg har kommet med masse argumenter, men du lyver og det er lett å bevise at du gjør det.

Du nekter for at svarte mennesker kan ha norsk utseende, mens hvite kan ha det.

1) Du segregerer folk i to grupper.

2) Du deler etter raser.

Og det er uspiselig.

Og det er løgn når du skriver at du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...