Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Men det er ingen som sorterer her.

Du har sagt at det er to grupper nordmenn. De som ser norske ut og de som ikke gjør det. det er sortering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest firepile

Har du ikke delt nordmenn inn i de du mener ser ut som nordmenn og de som ikke gjør det? (2 grupper)

Mener du at alle nordmenn ser ut som nordmenn? (1 gruppe)

Dette har ingen praktisk betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det er jo et problem når man føler seg norsk, mens noen samtidig hevder at ''en ramsvart kvinne aldri kan være helt norsk''.

At man har et utseende som ikke samsvarer med det norske flertallet, er selvsagt ikke et problem i utgangspunktet. Problemet oppstår når folk mener at utseendet ikke er forenelig med "norskhet".

Man kan jo være helt norsk selv om man er "ramsvart", men jeg vil ikke kalle det å se norsk ut. Men jeg syns ikke det er noe negativt i det. Ingen er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det er sorteringen din som er helt meningsløs. Det er du som sorterer arier som norsk utseende slik Hitler gjorde.

Og der kom "ariene" og Hitler igjen...

Som sagt, jeg har ikke planer om å gasse noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

En unge født i Uganda ser normalt afrikansk ut.

Så lenge han er afrikansk, men når han har flyttet til Norge og blitt norsk er han likeverdig med andre nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Det har i hvertfall ikke jeg gjort.

Nei, men det var det altså flere andre som gjorde i den tidligere tråden. Og det var det altså noen av oss som reagerte på - for da snakker vi om ekskludering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og der kom "ariene" og Hitler igjen...

Som sagt, jeg har ikke planer om å gasse noen.

Men du legger linjer for dine etterkommere med å starte sorteringen, og du vet ikke hva de kan finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Selvsagt.

Vi snakker kun om norske statsborgere. For eksempel, et barn adoptert til Norge fra Uganda. (De får norsk statsborgerskap.)

Men et barn fra Uganda har ikke et norsk/nordisk utseende.

Det hadde vært en sensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom "ariene" og Hitler igjen...

Som sagt, jeg har ikke planer om å gasse noen.

Hvor mange vanlige borgere i Tyskland tror du hadde slike planer i 1930, for eksempel?

Uansett, ingen har påstått at du har planer om det. Poenget er at du sorterer mennesker etter rase, og lar kun noen være 100% nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du har sagt at det er to grupper nordmenn. De som ser norske ut og de som ikke gjør det. det er sortering.

Det er ikke mer sortering enn hvis jeg hadde delt inn folk etter hårfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Man kan jo være helt norsk selv om man er "ramsvart", men jeg vil ikke kalle det å se norsk ut. Men jeg syns ikke det er noe negativt i det. Ingen er like.

Nettopp. Slik tenker vi som ikke er ekstremister (uansett hvilken fløy man tilhører).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har ingen praktisk betydning.

Så du innrømmer at du segregerer? Takk!

Om dethar praktisk betydning avhenger hva de du segregerer mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Men de ser vel ikke like ut alle som en?

Nei jeg kjenner dem fra hverandre. Per og Kari er ikke så like at jeg forveksler dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer sortering enn hvis jeg hadde delt inn folk etter hårfarge.

Er du helt historieløs?

Og hvis du ekskluderte halve befolkningen fra å være 100% nordmenn på grunn av hårfarge, så er det enda latterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er ikke mer sortering enn hvis jeg hadde delt inn folk etter hårfarge.

Det er det du gjør når du sorterer mennesker etter utseende. Hårfarge, øyefarge osv er utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hvor mange vanlige borgere i Tyskland tror du hadde slike planer i 1930, for eksempel?

Uansett, ingen har påstått at du har planer om det. Poenget er at du sorterer mennesker etter rase, og lar kun noen være 100% nordmenn.

Nei, jeg har faktisk ikke. Kun hva som er et typisk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

og det sier du, sør. jeg har fulgt med litt på deg/segunda, og det virker for meg som at dere alltid må motsi andre, og spesielt når andre ikke har fakta å komme med, dere to er veldig vanskelige å diskutere med. dere lager deres egne karakteristikker av de som har en mening, men ikke fakta, og det blir jo på en måte trakassering det også. selv om du, sør, kan si at det er bare juks og fanteri med 6. sansen, selv om du aldri har sett programmet. hadde det vært en annen doler som hadde gjort det samme, så hadde vedkommende fått passet påskrevet. Dere skriver mange ganger; "du må bare innse at du har feil", som om at dere vet alt, kan alt, har aldri feil. hvis dere diskuterer på samme måten i det vanlige liv, så vil jeg tro at det blir snakket om dere når dere ikke er tilstede. skulle ønske dere to kunne være litt mer ydmyk overfor andres meninger.

for mange kan dere virke provoserende. for andre igjen er dere sikkert helt topp.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...