Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

De har ikke et etnisk norsk utseende, nei. Er det et problem også?

Hahaha!

Det var ikke snakk om "etnisk norsk utseende", eller "typisk norsk utseende", men "norsk utseende".

Prøv igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest firepile

Hitler mente også at det kun var folk med arisk utseende som kvalifiserte.

Poenget er at alle som har norsk statsborgerskap per definisjon ha r norsk utseende.

Vanskeligere er det faktisk ikke.

''Hitler mente også at det kun var folk med arisk utseende som kvalifiserte.''

Nåda. Den var drøy. Hitler ville vel gjerne gasse de som ikke hadde arisk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hvorfor er det negativt for en nordmann å ikke se norsk ut? Jeg skjønner ikke tankegangen deres egentlig. Man er ikke rasistisk om man mener at f.eks en koreaner, eller nigerianer ikke ser norsk ut. Men jeg stopper nå. Orker ikke å fortsette i denne diskusjonen i evigheter som andre har gjort. Det har jo ikke noe for seg uansett.

Men det er liddli gøy da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

De har ikke et etnisk norsk utseende, nei. Er det et problem også?

Problemet er at du ikke anser dem som helt norske når du sorterer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det negativt for en nordmann å ikke se norsk ut? Jeg skjønner ikke tankegangen deres egentlig. Man er ikke rasistisk om man mener at f.eks en koreaner, eller nigerianer ikke ser norsk ut. Men jeg stopper nå. Orker ikke å fortsette i denne diskusjonen i evigheter som andre har gjort. Det har jo ikke noe for seg uansett.

Hvorfor det er negativt å bli ekskludert fra å ha et utseende som samsvarer med nasjonaliteten din?

Du burde kanskje prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Hahaha!

Det var ikke snakk om "etnisk norsk utseende", eller "typisk norsk utseende", men "norsk utseende".

Prøv igjen!

Jeg lurer på om ikke det kan ha vært innslag av franske sjøfolk på Vestlandet. Hvordan er utseende til etterkommerne? Typisk norsk, etnisk norsk eller norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hahaha!

Det var ikke snakk om "etnisk norsk utseende", eller "typisk norsk utseende", men "norsk utseende".

Prøv igjen!

Men "norsk utseende" er jo nettopp "typisk/etnisk norsk utseende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, folk som mobber eller trakasserer andre bryr seg sjeldent om det. Enten på grunn av dårlig samvittighet, eller på grunn av manglende selvinnsikt.

og det sier du, sør. jeg har fulgt med litt på deg/segunda, og det virker for meg som at dere alltid må motsi andre, og spesielt når andre ikke har fakta å komme med, dere to er veldig vanskelige å diskutere med. dere lager deres egne karakteristikker av de som har en mening, men ikke fakta, og det blir jo på en måte trakassering det også. selv om du, sør, kan si at det er bare juks og fanteri med 6. sansen, selv om du aldri har sett programmet. hadde det vært en annen doler som hadde gjort det samme, så hadde vedkommende fått passet påskrevet. Dere skriver mange ganger; "du må bare innse at du har feil", som om at dere vet alt, kan alt, har aldri feil. hvis dere diskuterer på samme måten i det vanlige liv, så vil jeg tro at det blir snakket om dere når dere ikke er tilstede. skulle ønske dere to kunne være litt mer ydmyk overfor andres meninger.

for mange kan dere virke provoserende. for andre igjen er dere sikkert helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri sagt.

Nei, du har ikke SAGT det, men det er jo slik.

Du nekter dem å ha et utseende som samsvarer med nasjonaliteten deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jeg lurer på om ikke det kan ha vært innslag av franske sjøfolk på Vestlandet. Hvordan er utseende til etterkommerne? Typisk norsk, etnisk norsk eller norsk?

Blodet er nok såpass utvannet at dette ikke er synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om ikke det kan ha vært innslag av franske sjøfolk på Vestlandet. Hvordan er utseende til etterkommerne? Typisk norsk, etnisk norsk eller norsk?

Liker de rødvin?

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hvorfor det er negativt å bli ekskludert fra å ha et utseende som samsvarer med nasjonaliteten din?

Du burde kanskje prøve det.

Har man et kinesisk utseende har man det uansett hva du mener er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Men "norsk utseende" er jo nettopp "typisk/etnisk norsk utseende".

Norsk utseende er det som nordmenn har. Naboene mine er norske alle sammen og jeg sorterer dem ikke etter utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Du mener arisk utseende?

Hva med de siste 10% av nordmenn, da?

Skal du ekskludere dem fra å se norske ut?

Hvorfor henge seg så opp i uttrykket "arisk utseende"?

Du bruker det bevisst mot folk som mener at nordisk utseende er mer "typisk norsk" enn afrikansk, og det gjør du for at folk akal få dårlig samvittighet og føle seg som nazister/rasister.

Hersketeknikk kalles vel det.

For hva om idioten Hitler kalte nordisk utseende for "arisk"? Samme det vel, nordisk utseende er det uansett hva Hitler kalte det. Det angår liksom ikke oss i dag.

For det er nemlig forskjell på onde, utspekulerte psykopater som Hitler som mente at kun "den ariske rase" var verd å satse på, og oss vanlige mennesker som mener at alle raser er like verdifulle, men som bare påpeker og synes at "typisk norsk utseende" er nordisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men "norsk utseende" er jo nettopp "typisk/etnisk norsk utseende".

Nei, "norsk utseende" er summen av utseende til ALLE personer med norsk statsborgerskap.

"etnisk norsk" eller "typisk norsk" kan man definere på flere måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vi får sette det på kontoen for voksenopplæring.

Ekstraklasse for de som måtte sitte igjen!

:knegg:

Med vennlig hilsen

Differensiert og tilpasset opplæring, heter det nå for tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Hitler mente også at det kun var folk med arisk utseende som kvalifiserte.''

Nåda. Den var drøy. Hitler ville vel gjerne gasse de som ikke hadde arisk utseende.

Det begynte med sortering av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...