Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Hvordan kan du i det hele tatt diskutere med en med et slikt nick?

Beste måte å fremvise hvor latterlige de er.

De prøver jo å fremstå normale.

Jeg satt i et rimelig høyt forretningsmøte en gang, hvor en av direktørene plutselig begynte med nazi-vrøvl. Alt det som var gale i verden skyldtes noe jødene gjorde i år 974 i Ukraina (tror jeg det var).

Vi andre reiste oss fra bordet og gikk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

''Vi er da enige i at det er fullstendig meningsløst å snakke om norsk utseende.''

Nei, det er vi ikke. Syntes du skal lære deg å lese litt grundigere: Det er totalt meningsløst å snakke om norsk utseende hvis alle i norge har "norsk" utseende.

Norge blir skrevet med stor bokstav uansett om det er først i en setning eller ikke. Verden blir skrevet med liten bokstav hvis det ikke står først i en setning.

Norge er ikke hele verden og det er fullstendig meningsløst å snakke om norsk utseende som et eller annet vikingutseende. Og når noen sier til meg at jeg må finne meg en norsk mann så antar jeg at han kan være lys eller mørk, ha brune øyne eller blå, kort eller lang, rund eller slank osv. Ingen har sagt til meg at jeg må finne meg en mann med norsk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Det er så typisk at når du ser du har tapt, og ikke har argumenter, så påstår du andre lyver.

Du vet like godt som meg at du ikke kan beskrive hvordan en person fra USA ser ut.

Du har allerede akseptert prinsippet, men sitter bare å tværer.

''Det er så typisk at når du ser du har tapt, og ikke har argumenter, så påstår du andre lyver.''

Nei, det stemmer ikke. Jeg har allerede svart på spørsmålet om USA et snes ganger.

''Du vet like godt som meg at du ikke kan beskrive hvordan en person fra USA ser ut.''

Det kan man. For eksempel ved å bruke begrepet "afroamerikaner".

''Du har allerede akseptert prinsippet, men sitter bare å tværer.''

Nå våser du igjen. Her i landet gir begrepet "norsk utseende" mening. Et begrep som er i daglig bruk, uansett om du liker det eller ikke (og sikker gjerne skulle både forby og bøtlegge det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Dette er klassisk svada fra Edvin Vik og de andre landssvikerne og femtekolonistene.

Forskjellen er at vi forstår det er best ikke å ta slikt alvorlig.

Man kan sikkert kalle Hr Vik mye, "landssviker" er dog ikke passende. Det er reservert for visse andre grupperinger som ønsker å ødelegge landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er så typisk at når du ser du har tapt, og ikke har argumenter, så påstår du andre lyver.

Du vet like godt som meg at du ikke kan beskrive hvordan en person fra USA ser ut.

Du har allerede akseptert prinsippet, men sitter bare å tværer.

Jeg er vel typisk amerikansk hvis jeg har ravnsvart hår og fjær og bor i en tipi. På samme måte ville jeg være typisk norsk hvis jeg hadde lyst hår og vikinghjelm, sloss med sverd og drakk mjød;-) Det er urbefolkningen som er det typiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er så typisk at når du ser du har tapt, og ikke har argumenter, så påstår du andre lyver.''

Nei, det stemmer ikke. Jeg har allerede svart på spørsmålet om USA et snes ganger.

''Du vet like godt som meg at du ikke kan beskrive hvordan en person fra USA ser ut.''

Det kan man. For eksempel ved å bruke begrepet "afroamerikaner".

''Du har allerede akseptert prinsippet, men sitter bare å tværer.''

Nå våser du igjen. Her i landet gir begrepet "norsk utseende" mening. Et begrep som er i daglig bruk, uansett om du liker det eller ikke (og sikker gjerne skulle både forby og bøtlegge det).

Haha!

Alle som er norske statsborgere har like stor rett til å påberope seg norsk utseende.

Hvis du tror at kun ariske mennesker teller som norske, så er du "sadly misguided".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Jeg er vel typisk amerikansk hvis jeg har ravnsvart hår og fjær og bor i en tipi. På samme måte ville jeg være typisk norsk hvis jeg hadde lyst hår og vikinghjelm, sloss med sverd og drakk mjød;-) Det er urbefolkningen som er det typiske.

Det er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig. "Typisk" norsk er det utseende flertallet har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan sikkert kalle Hr Vik mye, "landssviker" er dog ikke passende. Det er reservert for visse andre grupperinger som ønsker å ødelegge landet.

Hr Vik er en av de som forsøker å ødelegge landet. Utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det er så typisk at når du ser du har tapt, og ikke har argumenter, så påstår du andre lyver.''

Nei, det stemmer ikke. Jeg har allerede svart på spørsmålet om USA et snes ganger.

''Du vet like godt som meg at du ikke kan beskrive hvordan en person fra USA ser ut.''

Det kan man. For eksempel ved å bruke begrepet "afroamerikaner".

''Du har allerede akseptert prinsippet, men sitter bare å tværer.''

Nå våser du igjen. Her i landet gir begrepet "norsk utseende" mening. Et begrep som er i daglig bruk, uansett om du liker det eller ikke (og sikker gjerne skulle både forby og bøtlegge det).

Tror du at jeg har norsk utseende? Jeg er ikke født eller oppvokst i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I såfall har samene er samene typisk/etnisk norske.

Native Norwegian eller urbefolkning må være etterkommere av de som har bodd i dette landet fra menneskene vandret veient til nord.''

Samene er et folk i vandring, de har aldri påstått seg å være norske, kun samiske....

'''Samene er et folk i vandring, de har aldri påstått seg å være norske, kun samiske....''

Uttaler du deg ut fra et historisk perspektiv, er vel samene "urbefolkingen" i Norge. Den dag i dag er noen av dem sikkert "på vandring", men det er flere "norske" samer i Oslo /indre Østland enn i resten av landet.

Har ikke "norske" samer kjempet for rettighetene sine i dette landet fram til d.d? Og hva med Sametinget? Osv, osv....

Dessuten pinlig at at ulike offentlige instanser tilbyr valg som "bokmål, nynorsk og engelsk" på f.esk netttjenester, samt omtaler at Norge har 2 offisielle skriftspråk (bokmål og nynorsk) - hva med samisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel typisk amerikansk hvis jeg har ravnsvart hår og fjær og bor i en tipi. På samme måte ville jeg være typisk norsk hvis jeg hadde lyst hår og vikinghjelm, sloss med sverd og drakk mjød;-) Det er urbefolkningen som er det typiske.

Den typiske nordmann er altså full på mjød!

*trekker ut essensen*

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig. "Typisk" norsk er det utseende flertallet har.

Det er det ingen som kan påstå. Andre definisjoner (det kan gå på "hvem var her først", flertall, eller mye annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig. "Typisk" norsk er det utseende flertallet har.

Det vil si de som drikker seg fulle:-) Hvordan ser flertallet av amerikanere ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er det ingen som kan påstå. Andre definisjoner (det kan gå på "hvem var her først", flertall, eller mye annet).

Hva er typisk Groruddals utseende? Ikke lyst hår i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''I såfall har samene er samene typisk/etnisk norske.

Native Norwegian eller urbefolkning må være etterkommere av de som har bodd i dette landet fra menneskene vandret veient til nord.''

Samene er et folk i vandring, de har aldri påstått seg å være norske, kun samiske....

Selvfølgelig er samene norske. De er norske statsborgere og har kjempet for sine rettigheter i landet Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Om det er noe man mener er politisk korrekt (jeg antar det er det du mener med PK) - så bruker man det som et motargument i en debatt...? ''

En PK'er prøver alltid febrilsk å få terrenget til å passe kartet. Et annet kjennetegn er misbrukt av "rasisme" ordet. Og det passer perfekt på sør (og visse andre).

Som jeg svarte deg et annet sted i denne debatten: din definisjon av PK er absolutt ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel typisk amerikansk hvis jeg har ravnsvart hår og fjær og bor i en tipi. På samme måte ville jeg være typisk norsk hvis jeg hadde lyst hår og vikinghjelm, sloss med sverd og drakk mjød;-) Det er urbefolkningen som er det typiske.

Er urbefolkningen det som man kan betrakte som "typisk norsk"?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...