Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Det er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig. "Typisk" norsk er det utseende flertallet har.

...og til de som ikke ennå har skjønt det: dette er nå i endring. Man kan like det eller ikke, men det endres. Utseendet til nordmenn endres over tid, begreper endres osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Er urbefolkningen det som man kan betrakte som "typisk norsk"?!

Jeg antar at det typisk norske er å ha to ører, to øyne, en nese, to bein, to armer osv. osv. De som avviker fra dette er da atypisk norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det typisk norske er å ha to ører, to øyne, en nese, to bein, to armer osv. osv. De som avviker fra dette er da atypisk norske.

Juhu... da kom vi jo i mål da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Juhu... da kom vi jo i mål da :)

For norske menn er nok den typiske norske kvinnen med to pupper, en rompe og en .........sjodderei. Alt annet bryr de seg ikke om:-)

Nå finnes det en del kvinner som har fjernet puppene, men det andre har de så da sier vi at typiske norske kvinner har rompe og ....sjodderei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...ikke akkurat nå..

Jeg er norsk. Du mener da ikke at nordmenn har islandsk utseende?

...nå er det ikke lenge siden jeg var på Island. De ligner til forveksling på nordmenn, ja :). Kan det ha noe å gjøre med at det faktisk var nordmenn som kom dit i sin tid, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Neida, man er ikke rasist - man aksepterer bare ikke at svarte er norske.

Smart!

"Svarte ser ikke norske ut" var vel det hun mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gjør det?

Folk som ikke aksepterer at f. eks. en norsk statsborger som er adoptert fra Uganda har et norsk utseende.

"Norsk utseende" er summen av utseende til alle norske statsborgere. Det er ikke noe som er forbeholdt hvite.

Vi har ikke to klasser nordmenn - de som ser norske ut, og de som ikke ser norske ut. ALLE norske statsborgere er med i "klubben".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

...nå er det ikke lenge siden jeg var på Island. De ligner til forveksling på nordmenn, ja :). Kan det ha noe å gjøre med at det faktisk var nordmenn som kom dit i sin tid, mon tro?

Genetisk sett så slekter islandske kvinner 80% til Irland og 20% til Norge. Dette er omvendt med islandske menn. Får du samme følelsen når du kommer til Irland?

Jeg har ikke fått svar på spørsmålet om nordmenn har islandsk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Svarte ser ikke norske ut" var vel det hun mente?

Hun jeg sikter til presterte faktisk å skrive: "Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk."

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå er det ikke lenge siden jeg var på Island. De ligner til forveksling på nordmenn, ja :). Kan det ha noe å gjøre med at det faktisk var nordmenn som kom dit i sin tid, mon tro?

Det er ikke så veldig lenge siden alle var i Somalia.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk sett så slekter islandske kvinner 80% til Irland og 20% til Norge. Dette er omvendt med islandske menn. Får du samme følelsen når du kommer til Irland?

Jeg har ikke fått svar på spørsmålet om nordmenn har islandsk utseende.

Neivel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Det er ikke så veldig lenge siden alle var i Somalia.

:-)

Med vennlig hilsen

Og i Somalia ville jeg sett utseendetrekk til mange av mine norske venner;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Folk som ikke aksepterer at f. eks. en norsk statsborger som er adoptert fra Uganda har et norsk utseende.

"Norsk utseende" er summen av utseende til alle norske statsborgere. Det er ikke noe som er forbeholdt hvite.

Vi har ikke to klasser nordmenn - de som ser norske ut, og de som ikke ser norske ut. ALLE norske statsborgere er med i "klubben".

Med vennlig hilsen

Nå syntes jeg du går litt langt. En fra Uganda ser da vitterlig ikke norsk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk sett så slekter islandske kvinner 80% til Irland og 20% til Norge. Dette er omvendt med islandske menn. Får du samme følelsen når du kommer til Irland?

Jeg har ikke fått svar på spørsmålet om nordmenn har islandsk utseende.

... ser du spurte om "du mener da ikke at nordmenn har islandsk utseende?"

Hva er da typisk islandsk - som ikke matcher med det norske utseendet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nå syntes jeg du går litt langt. En fra Uganda ser da vitterlig ikke norsk ut.

Et barn som blir adoptert fra Uganda blir norsk. Hvis barnet er norsk så ser det norsk ut. Det finnes ikke norske som ser ikke norske ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

... ser du spurte om "du mener da ikke at nordmenn har islandsk utseende?"

Hva er da typisk islandsk - som ikke matcher med det norske utseendet?

Det norske utseendet er mangfoldig og det er det islandske også. Nabojentene mine i Norge er adoptert fra Kina og er norske. De hadde sett islandske ut hvis de hadde blitt adoptert til Island.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...