Gå til innhold

Ikke rasist!


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke fordomsfult i det hele tatt. Jeg har ikke sagt at det ene er bedre enn det andre.

Har ikke nevnt noe om "bedre enn" eller ikke... Fordomsfullt går vel ikke bare på om noe er bedre enn noe annet eller ikke? Det går vel på å dømme noen/noe før man vet?Å sette i båser ut i fra det man ser? Å nå til dags har man ikke mulighet til å gjette hvor en person kommer fra ut i fra å bare se på personen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 457
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    146

  • Mrs. Wallace

    17

  • tusseline

    13

  • candyqueen_83

    7

Mest aktive i denne tråden

Men i følge deg så ser de jo norske ut...

Nettopp, fordi de er det.

Men sitatet var fra en som mente at en svart unge ikke kunne se norsk ut. Ikke "typisk norsk", men ikke norsk i det hele tatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Og ifølge deg så sorterer du norske.

Nei, det gjør jeg faktisk ikke. Jeg bare hevder at folk har forskjellig utseende. Det er ikke sortering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke fordomsfult i det hele tatt. Jeg har ikke sagt at det ene er bedre enn det andre.

Offisielt så var ikke de hvite i Sør Afrika bedre enn de svarte, indiske eller fargede.

Men så var de det jo likevel, hvis man ser hva som foregikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

"Sorterer mennesker"????? Hvor tar du det fra? Er det "rasistisk" å mene at de er mørke i huden også?

Det er direkte feil at de er mørke i huden siden de har lys hud, og det er rasistisk å si at de som har mørk hud ikke ser norske ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Har ikke nevnt noe om "bedre enn" eller ikke... Fordomsfullt går vel ikke bare på om noe er bedre enn noe annet eller ikke? Det går vel på å dømme noen/noe før man vet?Å sette i båser ut i fra det man ser? Å nå til dags har man ikke mulighet til å gjette hvor en person kommer fra ut i fra å bare se på personen..

''Det går vel på å dømme noen/noe før man vet?''

Men dømmer ikke noen ved å si at man har et kinesisk useende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De hadde sett islandske ut hvis de hadde blitt adoptert til Island.''

Sprøyt!

Jeg tror vi har slått ettertrykkelig fast at det er du som ikke har argumenter, og kom komme med slike utsagn og personangrep, fordi du ikke kan argumentere.

Så flaut for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

"Sorterer mennesker"????? Hvor tar du det fra? Er det "rasistisk" å mene at de er mørke i huden også?

''Er det "rasistisk" å mene at de er mørke i huden også?''

Ja, ifølge Sør, segunda og et par til er det "rasistisk" å i det hele tatt påpeke at noen ser ulike ut avhengig av hvilket kontinent eller land en kommer fra.

I følge dem ser alle mennesker like ut, og nåde den som synes at noen f.eks. ser afrikanske, asiatiske eller europeiske ut! Da er en "rasist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det er direkte feil at de er mørke i huden siden de har lys hud, og det er rasistisk å si at de som har mørk hud ikke ser norske ut.

Du har en meget merkelig definisjon på rasisme. Tviler på at den er særlig vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det går vel på å dømme noen/noe før man vet?''

Men dømmer ikke noen ved å si at man har et kinesisk useende.

Man dømmer noen til å være i en annen "klasse" nordmenn enn nordmenn med "norsk utseende". Det er faktisk ganske så ekskluderende!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Er det "rasistisk" å mene at de er mørke i huden også?''

Ja, ifølge Sør, segunda og et par til er det "rasistisk" å i det hele tatt påpeke at noen ser ulike ut avhengig av hvilket kontinent eller land en kommer fra.

I følge dem ser alle mennesker like ut, og nåde den som synes at noen f.eks. ser afrikanske, asiatiske eller europeiske ut! Da er en "rasist".

De høres ganske skrudde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Man dømmer noen til å være i en annen "klasse" nordmenn enn nordmenn med "norsk utseende". Det er faktisk ganske så ekskluderende!

Med vennlig hilsen

Neida. Det er hva en gjør i praksis som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Nei, det gjør jeg faktisk ikke. Jeg bare hevder at folk har forskjellig utseende. Det er ikke sortering.

Det hadde vært lite morsomt hvis vi hadde sett likt ut alle sammen. Heldigvis har jeg ikke samme utseende som naboheksa (jeg er mye penere;-). Hun og jeg har norsk utseende begge to siden vi er norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det "rasistisk" å mene at de er mørke i huden også?''

Ja, ifølge Sør, segunda og et par til er det "rasistisk" å i det hele tatt påpeke at noen ser ulike ut avhengig av hvilket kontinent eller land en kommer fra.

I følge dem ser alle mennesker like ut, og nåde den som synes at noen f.eks. ser afrikanske, asiatiske eller europeiske ut! Da er en "rasist".

Egentlig veldig greit hvis du avstår fra stråmann-argumentasjonen din.

Når du lyver på forum, så må du huske at vi kan peke på innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det er hva en gjør i praksis som teller.

I praksis så har du jo sortert.

Hvordan ser folk i USA ut?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det hadde vært lite morsomt hvis vi hadde sett likt ut alle sammen. Heldigvis har jeg ikke samme utseende som naboheksa (jeg er mye penere;-). Hun og jeg har norsk utseende begge to siden vi er norske.

Siden islendingerer og nordmenn ser til forveksling like ut, er ikke det så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Neida. Det er hva en gjør i praksis som teller.

Og i praksis så sorterer du mennesker når du skriver slik, og praksisen teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Siden islendingerer og nordmenn ser til forveksling like ut, er ikke det så rart.

Hvem snakket om islendinger her? Jeg er like godt norsk som deg og naboheksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden islendingerer og nordmenn ser til forveksling like ut, er ikke det så rart.

Så det er bare Hitlers ariske rase som har norsk utseende?

Ser du ikke hva det er du sitter å skriver?

Greit at det er sent, men tenk deg om!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...