Gå til innhold

Konfirmasjon


Gjest anonmym for anledningen

Anbefalte innlegg

Hva?? Dette maa du sende en mail til meg om.

Jeg har hatt jaev.. daarlig mage men....

Send meg en mail da kjaere deg, saa skal vi rydde opp i det:)

Da er det vel kanskje magen din, som er årsaken :-) Jeg sender deg en mail i morgen, men det er ingen svær greie :-) Jeg er bare så god på å kjenne på små detaljer.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 255
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • Ysah

    17

  • morsan

    15

  • Colette

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Da er det vel kanskje magen din, som er årsaken :-) Jeg sender deg en mail i morgen, men det er ingen svær greie :-) Jeg er bare så god på å kjenne på små detaljer.-)

Send meg en mail i morgen du:)

Jeg maatte gruble litt naa og plutselig saa forso jeg hva det kunne vaere, at jeg kanskje svarte litt kort her om dagen, men det var bare fordi jeg skulle prate bort noe og det har ABSOLUTT ikke noe meg deg aa gjoere. Tro meg, du skal faa en forklaring paa det i morgen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en mail i morgen du:)

Jeg maatte gruble litt naa og plutselig saa forso jeg hva det kunne vaere, at jeg kanskje svarte litt kort her om dagen, men det var bare fordi jeg skulle prate bort noe og det har ABSOLUTT ikke noe meg deg aa gjoere. Tro meg, du skal faa en forklaring paa det i morgen:))

Nei, det hadde ikke noe med meg å gjøre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da faar jeg bare vente til i morgen da:)

Det er ikke noe å lage et nummer ut av:-) Jeg har bare merket at du var i en annen sinnssteming etter at du kom hjem. Eller jeg tror at jeg har merket det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er ikke noe å lage et nummer ut av:-) Jeg har bare merket at du var i en annen sinnssteming etter at du kom hjem. Eller jeg tror at jeg har merket det:-)

Jeg foeler ikke det selv da men:) Dette med at vi sa vi skulle skru igjen krana, er ikke noen stor sak.

Har som sagt hatt daarlig mage og det har mannen min ogsaa, men det er visst noe som gaar har jeg skoent. Ble ihverfall sliten av aa maatte loepe paa do i ett sett. I den grad det har paavirket sinntilstanden, saa ka jeg si at jeg ble litt troett av det.

Kanskje det har paavirket med negativt uten at jeg ser det selv?:)

Bortsett fra det har jeg det fint og magen min er mye bedre naa:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Har du kommet hjem igjen? :-) For godt eller bare på visitt?

Vi kom hjem til paaske for godt. Da var kontrakten paa 1 aar over. Tiden flyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem til paaske for godt. Da var kontrakten paa 1 aar over. Tiden flyr:)

Oi, ja, tenkte du nettop hadde dratt jeg :-) Vælkæmmen hematt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Oi, ja, tenkte du nettop hadde dratt jeg :-) Vælkæmmen hematt!!

Takk:) Vi andre dro jo litt etter gubben sjoel. Det har vaert et eventyr som jeg naa er glad jeg ikke var saa dum aa si nei til, men naa er det russetid og en perfekt tid aa komme hjem paa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym for anledningen

Jeg har ikke lest hele tråden, bare litt her og der.

Konfirmasjonen er Lillesøsters store dag. Ikke storesøsters. Storesøster antar jeg at alt er konfirmert. det er Lillesøster som er hovedpersonen, Storesøster er i beste fall en statist.

Så hvorfor er det så innmari viktig for deg at Storesøster er tilstede? Det virker som om du har hauset opp konflikten veldig. Hvis ikke du hadde tatt det så tungt, er det ikke sikkert Lillesøster hadde brydd seg om at Storesøster ikke skulle være der.

En konfirmasjon er et personlig valg. Det er Lillesøster som skal konfirmeres, ikke hele slekten. Mange står over konfirmasjonen fordi det ikke er rett for dem.

Jeg lurer veldig på hvordan du hadde taklet det, hvis Lillesøster hadde takket nei til konfirmasjon, når du ikke en gang takler at storesøster skal noe annet den dagen.

Glem nå hele Storesøster. Vær taknemlig for at Lillesøster lar seg konfirmere, så du får laget det slektsselskapet som betyr så mye for deg. Det er tross alt det som er det viktigste.

''Konfirmasjonen er Lillesøsters store dag. Ikke storesøsters. Storesøster antar jeg at alt er konfirmert. det er Lillesøster som er hovedpersonen, Storesøster er i beste fall en statist. ''

Nettopp! Og fordi det er lillesøsters store dag, burde storesøster hatt interesse og empati nok til å være der for henne, på hennes store dag. Statister trengs på slike dager - det er statistene som gjør at dagen blir stor for den det gjelder

''Så hvorfor er det så innmari viktig for deg at Storesøster er tilstede? Det virker som om du har hauset opp konflikten veldig. Hvis ikke du hadde tatt det så tungt, er det ikke sikkert Lillesøster hadde brydd seg om at Storesøster ikke skulle være der. ''

Lillesøster tok det tungt lenge før jeg visste om at storesøster ikke skulle delta, så en skylda skal jeg ikke ha. Bortsett fra hensynet til lillesøster, så hadde jeg trodd/håpet at et snev av evne til empati skulle ha gått inn hos storesøster. Jeg føler meg, sant nok, provosert over at det tydeligvis ikke har gjort det.

''En konfirmasjon er et personlig valg. Det er Lillesøster som skal konfirmeres, ikke hele slekten. Mange står over konfirmasjonen fordi det ikke er rett for dem. ''

Det er vel ikke mange som står over konfirmasjon totalt sett, dette dreier seg om en borgerlig seremoni.

''Jeg lurer veldig på hvordan du hadde taklet det, hvis Lillesøster hadde takket nei til konfirmasjon, når du ikke en gang takler at storesøster skal noe annet den dagen.''

Dette er to HELT forskjellige ting! Dersom et av barna mine hadde valgt å ikke la seg konfirmere, hadde det vært helt uproblematisk. Det er, som du sier, et personlig valg, og jeg ville ikke hatt noe problem med at noen valgte å avstå. Det jeg HAR problemer med, er storesøsters enestående egoisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...