Gå til innhold

Hvor mange betrakter meg som norsk? FU


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Klokere etter siste dagers lesning så lurer jeg virkelig på hvem som ser på meg som norsk. Det er så mange som kritiserer meg fordi de mener at jeg kritiserer nordmenn, og underforstått for meg ...........du som ikke er norsk, at du...............

Hvor mange mener at jeg er norsk selvom jeg er født og oppvokst på Island og har mine røtter og min familie der? Unntatt mine barn, og er de norske..................?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • hidi, the scorpion

    8

  • Mary Poppins

    7

  • mariaflyfly

    5

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Jøsseland, som du lager problemer...

Du er norsk med islandske røtter. Er det så forferdelig vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

''Hvor mange mener at jeg er norsk selvom jeg er født og oppvokst på Island og har mine røtter og min familie der?''

Jeg mener at du er islandsk.

Jeg er selv født og oppvokst i Danmark, og har hele familien min der, jeg er dansk, selv om jeg føler meg mere norsk enn dansk, fordi jeg har bodd mye lengre tid i Norge enn jeg har bodd i Danmark.

Barna mine har norsk far og de er norske, de kan ikke tale dansk og har aldri bodd i Danmark, men de har dansk indfødsrett.

Det er sikkert det samme med dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolores77

Si det sånn, hadde jeg bodd på Island, men som jeg er nå, født og oppvokst i Norge, ville jeg følt meg like norsk og kalt meg norsk og vært stolt av det,

mine barn som var født på island ville nok følt seg mest islandske, selv om de hadde røtter i Norge.

Så jeg vil si, ja du er islandsk, men med norsk statsborgerskap. Ikke noe galt i å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jøsseland, som du lager problemer...

Du er norsk med islandske røtter. Er det så forferdelig vanskelig å forstå?

Kan man ikke selv velge hvor å slå rot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ingen av delene. Jeg tror du er en liten, transylvansk heks, som morer deg ved å skrive provoserende innlegg på dol.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Hvor mange mener at jeg er norsk selvom jeg er født og oppvokst på Island og har mine røtter og min familie der? ''

Jeg mener at du da ikke er norsk, men islending. Hvis dine barn har norsk far, er de vel halvt norske og halvt islandske. Ikke noe problem det.

Men "pr. definisjon" er dere alle norske så sant dere har norsk statsborgerskap. Heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Hvis barna dine er oppvokst i Norge er de jo norske,men du er vel så norsk som du selv føler deg?

Jeg kommer alltid til å føle meg norsk,selv om jeg hadde flyttet til Island. Er jo oppvokst her i Norge. Men har aldri tenkt på hvem som er norsk og ikke norsk i grunn,men hører det jo når folk ikke snakker norsk,da tenker jeg f.eks "Hun er fra Sverige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hva føler du selv at du er? Hva føler du selv at dine barn er?

Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. Jeg føler meg begge deler og vil ha det respektert. Hvis du leser denne tråden så er det mange som mener at det ikke er noe å skamme seg over at jeg er islandsk med norsk statsborgerskap. Hva er det for noe å tro at det at jeg ønsker å definere meg som norsk gjør at jeg da må skamme meg over noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Har du norsk statsborgerskap, så er du norsk.

Med vennlig hilsen

Takk selvfølgelig er jeg norsk. Hvordan skal jeg forklare ellers når jeg er ute og reiser med norsk pass hva jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Kan man ikke selv velge hvor å slå rot?

''Kan man ikke selv velge hvor å slå rot?''

Er man født og oppvokst på Island, så er man født islending. Et norsk statsborgerskap kan ikke oppheve det, Skjønner heller ikke poenget med det.

Hun påstår i mange tråder å være ekspert på islandsk kultur, nettopp fordi hun er født og oppvokst der, mens vi er idioter på samme tema...(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvis barna dine er oppvokst i Norge er de jo norske,men du er vel så norsk som du selv føler deg?

Jeg kommer alltid til å føle meg norsk,selv om jeg hadde flyttet til Island. Er jo oppvokst her i Norge. Men har aldri tenkt på hvem som er norsk og ikke norsk i grunn,men hører det jo når folk ikke snakker norsk,da tenker jeg f.eks "Hun er fra Sverige".

Barna mine er oppvokst mesteparten i Norge, men delvis på Island. De har islandsk far og har islandske navn. De "ser norske ut" og snakker norsk uten accent. Hehe skal de ikke være norske hvem er egentlig norsk? Den ene er født i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn - det mener nå jeg :)

Jeg betrakter deg ikke som norsk. Du er islending.

Jeg betrakter ikke meg selv som norsk. Jeg er færøying.

Hva papirene viser spiller ingen rolle for meg. ;) Det er en følelsessak for meg :)

(og har ihvertfall ingenting med hudfarge å gjør)

Vet at mange er fullstendig uenige med meg, og det er helt greit, jeg uttaler meg bare om hva jeg rent personlig mener.

_Jeg_ kommer aldri til å bli norsk, hva andre måtte mene jeg er, er for meg helt irrelevant.

Mine barn er halvt færøyske og halvt norske. Basta bum! :)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. Jeg føler meg begge deler og vil ha det respektert. Hvis du leser denne tråden så er det mange som mener at det ikke er noe å skamme seg over at jeg er islandsk med norsk statsborgerskap. Hva er det for noe å tro at det at jeg ønsker å definere meg som norsk gjør at jeg da må skamme meg over noe annet?

''Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. ''

Er det noen som har sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Takk selvfølgelig er jeg norsk. Hvordan skal jeg forklare ellers når jeg er ute og reiser med norsk pass hva jeg er?

Vil du virkelig fornekte din islandske bakgrunn og familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Kan man ikke selv velge hvor å slå rot?''

Er man født og oppvokst på Island, så er man født islending. Et norsk statsborgerskap kan ikke oppheve det, Skjønner heller ikke poenget med det.

Hun påstår i mange tråder å være ekspert på islandsk kultur, nettopp fordi hun er født og oppvokst der, mens vi er idioter på samme tema...(

Nå kommer du med idiotiske påstander og det vet du selv. Du er ikke mer ekspert enn andre på noen ting, ikke ditt kristne livssyn engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk selvfølgelig er jeg norsk. Hvordan skal jeg forklare ellers når jeg er ute og reiser med norsk pass hva jeg er?

Du er åpenbart en slags islansk terrorist, som springer rundt og planter vulkaner i bakhagen til fremmede mennesker!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...