Gå til innhold

Hvor mange betrakter meg som norsk? FU


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Jeg betrakter deg ikke som norsk. Du er islending.

Jeg betrakter ikke meg selv som norsk. Jeg er færøying.

Hva papirene viser spiller ingen rolle for meg. ;) Det er en følelsessak for meg :)

(og har ihvertfall ingenting med hudfarge å gjør)

Vet at mange er fullstendig uenige med meg, og det er helt greit, jeg uttaler meg bare om hva jeg rent personlig mener.

_Jeg_ kommer aldri til å bli norsk, hva andre måtte mene jeg er, er for meg helt irrelevant.

Mine barn er halvt færøyske og halvt norske. Basta bum! :)))))

Og siden du er en færing så MÅ jeg være islending? Har du rett til å definere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • hidi, the scorpion

    8

  • Mary Poppins

    7

  • mariaflyfly

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ellers

Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. Jeg føler meg begge deler og vil ha det respektert. Hvis du leser denne tråden så er det mange som mener at det ikke er noe å skamme seg over at jeg er islandsk med norsk statsborgerskap. Hva er det for noe å tro at det at jeg ønsker å definere meg som norsk gjør at jeg da må skamme meg over noe annet?

Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. Jeg føler meg begge deler og vil ha det respektert. Hvis du leser denne tråden så er det mange som mener at det ikke er noe å skamme seg over at jeg er islandsk med norsk statsborgerskap. Hva er det for noe å tro at det at jeg ønsker å definere meg som norsk gjør at jeg da må skamme meg over noe annet?

To er vel ikke mange, er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Du er åpenbart en slags islansk terrorist, som springer rundt og planter vulkaner i bakhagen til fremmede mennesker!

;-)

Med vennlig hilsen

Ja og det er kjempeskummelt;-) Stakkars DERE..................uhuhuh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. Jeg føler meg begge deler og vil ha det respektert. Hvis du leser denne tråden så er det mange som mener at det ikke er noe å skamme seg over at jeg er islandsk med norsk statsborgerskap. Hva er det for noe å tro at det at jeg ønsker å definere meg som norsk gjør at jeg da må skamme meg over noe annet?

To er vel ikke mange, er det?

DEt er flere enn to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nå kommer du med idiotiske påstander og det vet du selv. Du er ikke mer ekspert enn andre på noen ting, ikke ditt kristne livssyn engang.

Ta deg sammen menneske!

Hva har mitt livssyn med ditt statsborgerskap å gjøre...?

Du spør, så respekter svarene du får, ellers får du la være å spørre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

''Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. ''

Er det noen som har sagt det?

Ja faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn - det mener nå jeg.

Og siden du er en færing så MÅ jeg være islending? Har du rett til å definere det?

''Og siden du er en færing så MÅ jeg være islending? Har du rett til å definere det?''

Jepp, i mitt hode MÅ du være islending. At du har norsk statsborgerskap er for meg noe helt annet.

(understreker igjen at det er hvordan JEG tenker)

Det var du som spurte om jeg betraktet det som norsk! Svaret mitt er nei, JEG tenker ikke på deg som norsk.

SELVSAGT har du rett til å definere deg som nordmann, men det var ikke det du spurte om i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ta deg sammen menneske!

Hva har mitt livssyn med ditt statsborgerskap å gjøre...?

Du spør, så respekter svarene du får, ellers får du la være å spørre:(

Du er ikke ekspert på hva jeg mener, ikke mer en ditt livssyn som du fremholder støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvor er det noen sier at du "ikke føler deg hjemme i Norge"?

Det skjer titt og ofte, og du kan bare lese igjennom tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Jeg tror du er en liten, transylvansk heks, som morer deg ved å skrive provoserende innlegg på dol.

;)

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Det skjer titt og ofte, og du kan bare lese igjennom tråden.

Beklager men jeg kan ikke finne det;) Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er norsk pr definisjon pga statsborgerskapet.

Du er islending kulturellt pga din oppvekst og familiebakgrunn.

(nå vet jeg ikke hvor mange år du har bodd i Norge, så det siste har kanskje blitt en smule utvannet?)

Mine slektninger i USA sier de er norske selvom de er 4. generasjons amerikanere...

-hva ville du egentlig fram til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Og siden du er en færing så MÅ jeg være islending? Har du rett til å definere det?''

Jepp, i mitt hode MÅ du være islending. At du har norsk statsborgerskap er for meg noe helt annet.

(understreker igjen at det er hvordan JEG tenker)

Det var du som spurte om jeg betraktet det som norsk! Svaret mitt er nei, JEG tenker ikke på deg som norsk.

SELVSAGT har du rett til å definere deg som nordmann, men det var ikke det du spurte om i overskriften.

Ok så du er dansk? Dvs. Færøyene har dansk styre og du er da dansk statsborger per definisjon og synes det er greit å bli betraktet som dansk antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn - det mener nå jeg :)

Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. Jeg føler meg begge deler og vil ha det respektert. Hvis du leser denne tråden så er det mange som mener at det ikke er noe å skamme seg over at jeg er islandsk med norsk statsborgerskap. Hva er det for noe å tro at det at jeg ønsker å definere meg som norsk gjør at jeg da må skamme meg over noe annet?

''Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. ''

Jammen føler jeg meg på likfot med nordmenn jeg også, og jammen føler jeg eg som hjemme i Norge (også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Du er ikke ekspert på hva jeg mener, ikke mer en ditt livssyn som du fremholder støtt og stadig.

Nå er du frekk!

Du stiller et spørsmål, og DOLfolket svarer deg. Du kan ikke diktere hva andre mener er fasiten på spørsmålet ditt.

Du kan bare svare for om du betrakter deg selv som norsk eller som islandsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Beklager men jeg kan ikke finne det;) Har du en link?

Nei jeg har ingen linker om min nasjonalitet? Hvor skulle den være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du er ikke ekspert på hva jeg mener, ikke mer en ditt livssyn som du fremholder støtt og stadig.

Du er bare sååå patetisk....

Du spør oss hva vi mener, og når vi mener noe så angriper du oss...?

Hva har min tro med ditt statsborgerskap å gjøre, spør jeg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...